Montaż błotników MTB Rockrider
Dokręcania należy dokonywać ręcznie przy użyciu zalecanych narzędzi i z umiarkowanym wysiłkiem (nie należy używać wkrętarki elektrycznej).
Zapoznaj się z instrukcjami i filmem instruktażowym.
REF: 8579401, 8579402, 8579403, 8827450, 8827452
2022
Dzięki przygotowany przez nas instruktażom, bez problemu dokonasz montażu czy naprawy błotników MTB Rockrider. Nasze filmiki instruktażowe wszystko dokładnie obrazują.
W opracowanym przez zespół profesjonalnych doradców technicznych poradniku w prosty sposób zamówisz dedykowane części zamienne online.
Dokręcania należy dokonywać ręcznie przy użyciu zalecanych narzędzi i z umiarkowanym wysiłkiem (nie należy używać wkrętarki elektrycznej).
Zapoznaj się z instrukcjami i filmem instruktażowym.
Przednie i tylne łopatki błotnika, można zdemontować, po prostu odpinając je ręcznie.
Pozostawienie zacisku pod rurą sterową widelca (z przodu) i zacisków na sztycy podsiodłowej (z tyłu) ułatwia i przyspiesza następny montaż łopatek.
Przedni błotnik...
> Przede wszystkim należy sprawdzić, czy widelec roweru nie jest zamontowany tyłem do przodu (co naturalnie przybliża koło i błotnik do ramy).
> W mniejszych rowerach (często w rozmiarze S), nawet z widelcem zamontowanym w prawidłowy sposób, tył przedniego błotnika może stykać się ze spodem ukośnej rury roweru. Aby uniknąć tego tarcia, można przesunąć tuleję rozprężną, zmieniając jej otwór pozycjonujący na wsporniku (patrz zdjęcie).
> Czy zmierzyłeś wewnętrzną średnicę rury sterowej widelca i wybrałeś odpowiedni rozmiar tulei rozporowej? Czy zamontowałeś odpowiedni zestaw części kompresyjnych dla tego rozmiaru tulei?
> Czy dokręciłeś śrubę wystarczająco mocno, aby zapewnić rozprężenie i unieruchomienie?
> Czy śruba tulei nie została zbyt mocno dokręcona? Czy nakrętka przeszła przez swoją część nośną? Czy system jest uszkodzony?
Jeśli tak, możliwa jest wymiana produktu w sklepie
... tylny błotnik
> 2 żebra usztywniające na tylnym zacisku musiały ulec uszkodzeniu z powodu nadmiernego odkształcenia zacisku (3a) Jest to spowodowane nadmiernym wkręceniem śrub.
Ta usterka produktu nie zagraża jego użytkowaniu (problem jest czysto estetyczny).
Przy następnym dokręcaniu należy uważać, aby nie spowodować odkształcenia kołnierza, utrzymując go równolegle do przedniego kołnierza przy umiarkowanym dokręceniu. (3b)
> Element zaciskowy Go Pro, który przytrzymuje nakrętkę, musiał ulec uszkodzeniu pod wpływem zbyt dużego naprężenia obrotowego nakrętki. Wynika to z nadmiernego dokręcenia. (patrz zdjęcie)
Uszkodzenie to sprawia, że produkt nie nadaje się do użytku.
Prosimy o udanie się do serwisu posprzedażowego w celu uzyskania części zamiennej ref. 8787625, lub zamów go korzystając z linku poniżej
Wyjmij nakrętkę i śrubę z oryginalnej części i włóż je do nowej części.
Weź klucz imbusowy 4 mm.
Przykręć część zamienną dość mocno do ramienia błotnika, aż zablokuje się na swoim miejscu.
Następnie przypnij zespół do zacisku nadal przymocowanego do sztycy podsiodłowej.
Po zamontowaniu na rowerze, błotnik może być nadal podniesiony o około 4 cm na końcu: nie dokręcaj zbyt mocno... to normalne.
> Sprawdź regulację nachylenia błotnika. Dokręcanie powinno być umiarkowane, zapewniając jednocześnie stabilną pozycję. Nawet po dokręceniu błotnik powinien mieć możliwość przesunięcia się w górę o około 4 cm (ruch spowodowany luzem szczątkowym w systemie).
> Klips typu go pro, który przytrzymuje nakrętkę mocującą systemu, może być uszkodzony.
Takie pęknięcie sprawia, że produkt nie nadaje się do użytku.
Należy udać się do serwisu posprzedażowego w celu uzyskania części zamiennej ref. 8787625, lub skorzystać z linku poniżej
Wyjmij nakrętkę i śrubę z oryginalnej części i włóż je do nowej części.
Weź klucz imbusowy 4 mm.
Przykręć część zamienną dość mocno do ramienia błotnika, aż zablokuje się na swoim miejscu.
Następnie przypnij zespół do zacisku nadal przymocowanego do sztycy podsiodłowej.
Po zamontowaniu na rowerze ramię błotnika może być jeszcze podniesione o około 4 cm na końcu: nie dokręcaj zbyt mocno... to normalne.
> Prawdopodobnie błotnik został umieszczony zbyt wysoko na sztycy podsiodłowej (tj. zbyt blisko siodełka i wewnętrznej strony nogi). Aby zapewnić dobrą ochronę, błotnik powinien znajdować się jak najbliżej koła (2 do 3 cm).
Przy suchej pogodzie, gdy nie ma deszczu ani błota, można odpiąć tylny wspornik błotnika i zamiast niego przypiąć KAMERĘ SPORTOWĄ. Kamera musi być kompatybilna z systemem mocowania GoPro.
W celu zapewnienia bezpieczeństwa podczas porannych lub wieczornych wycieczek użytkowych, na końcu tylnego błotnika znajduje się szyna umożliwiająca zamontowanie czerwonego tylnego światła LED CL 100, CL 500, CL 900, ST 500 i RL 510.