VTT ROCKRIDER XC 100 27 5 PLUS

REF: 8405335

VTT ROCKRIDER XC 100 27,5"+ (2019)

Ten MTB jest przeznaczony do rozpoczęcia jazdy Cross Country (XC) VVT.

Szukaj wydajności z tym aluminiowym rowerem XC VVT. Przekładnia NX Eagle, widelec Markhor i koła 27,5", aby wyprzedzać wszystkich na drodze.

Pierwsze użycie

Docieranie hamulców

Gdy rower opuszcza sklep, klocki i tarcze hamulcowe są nowe, a zatem skuteczność hamowania jest bardzo słaba. Silne, ciągłe hamowanie na zimno (np. podczas zjazdu) może spowodować przegrzanie klocków i ich "zeszklenie". Aby uniknąć tego zjawiska (całkowitej niezdatności hamulców do użytku), zalecamy docieranie hamulców. Docieranie uzyskuje się po 10 uruchomieniach każdego hamulca. Hamowanie oznacza silne wyhamowanie z prędkości 25 do 5 km/h, ale bez blokowania koła, z użyciem tylko jednego hamulca na raz.

Zamiana na tubless

Aby ograniczyć ryzyko przebicia lub przygniecenia dętek, możliwe jest ustawienie kół VVT w systemie TUBELESS.

Aby to zrobić, trzeba będzie kupić :

Zestaw do zamiany na Tubless

ETAPY:1. Zdjąć koło. 2. Zdjąć oryginalną oponę i dętkę z obręczy. 3. Nałożyć taśmę do obręczy. 4. Włożyć zawór Schrader TUBELESS od wewnętrznej strony otworu w obręczy. 5. dodać płyn zapobiegający przebiciu (płyn antyprzebiciowy) 6. Zamontuj swoją nową, specyficzną oponę TUBELESS. 7. Napompować mocno koło (najlepiej kompresorem), tak aby opona przylegała do obręczy.

Jeżeli ta operacja wydaje się Państwu zbyt trudna, należy zwrócić się do najbliższego Serwisu DECATHLON w celu jej wykonania.

VTT-ROCKRIDER-PASSAGE-TUBELESS

Regulacja widelca

Zapoznaj się z instrukcją poniżej

equipements-vtt-st520-rockrider

Akcesoria do naprawy i konserwacji

Aby poradzić sobie z przebiciem opony, zerwaniem łańcucha lub innym trudnym problemem, nie wahaj się dobrze wyposażyć się podczas wycieczek rowerem górskim. Oto wybór produktów, które mogą pomóc Ci wyjść z niektórych technicznych kłopotów.

Mam problem

Koło jest scentrowane

Podczas kilku pierwszych przejazdów na nowym rowerze wiele elementów będzie się naturalnie przemieszczać i osadzać na swoim miejscu, np. szprychy kół, których "trzeszczenie" będzie słyszalne ze względu na naprężenia powstałe podczas montażu. Twój rower jest wyposażony w obręcze o podwójnych ściankach (wewnątrz kół), które są mocniejsze. Jeśli tak jest, zadzwoń do jednego z naszych Serwisów DECATHLON, aby bezpłatnie wyregulować to lekkie scentrowanie:

W ramach bezpłatnego serwisu przez pierwsze 6 miesięcy od daty zakupu roweru

wheeling et voilage de roues VTT ROCKRIDER ST 100
Złapałem gumę

Niestety, przebita opona może dotknąć każdego z nas.

- Ziemia (ciernie, krzaki, szkło, gwoździe, ...)

- Lub użytkowanie roweru (podejmowanie przeszkód sterczących: kamienie, stopnie, krawężniki, wyboje, ...) są najczęściej przyczyną przebicia przez przedziurawienie (mały otwór) lub przebicia przez uszczypnięcie (małe pęknięcia blisko siebie). Z drugiej strony, jeśli przebicia się mnożą, są one tłumaczone przez:

- Zły montaż koła w naszych fabrykach, ujawniający główkę szprychy przebijającą dętkę.

- Niekompatybilna (porowata) opona lub dętka

- Pierwsze przebicie zostało źle naprawione, a ciało obce (kolec, szkło, odłamek metalu...) pozostało w feldze lub oponie. Dlatego ważne jest, aby prawidłowo zdiagnozować przebicie i usunąć ciało obce przed przystąpieniem do naprawy. Nie wiesz, jak zdemontować/montować oponę, jak naprawić lub wymienić dętkę?

1- Najprostszy sposób to nie ruszać koła i tymczasowo naprawić je za pomocą sprayu do naprawy opon bez powietrza:

Przykręcić zawór końcówki rurki do zaworu przebitej opony (zaworem do dołu) i nacisnąć bez zwalniania, aby wtłoczyć piankę. Opona odzyska swój kształt i twardość, co pozwoli Ci wrócić do domu bez żadnych obaw.

2- Aby dokonać naprawy lub wymiany dętki w sposób całkowicie autonomiczny, zapoznaj się z poniższymi filmami instruktażowymi.

Crevaison VTT ROCKRIDER ST 100
Mój widelec jest zbyt twardy

Kilka poziomów działania, aby "zmiękczyć" widelec:

1- Przeprowadzenie podstawowych czynności konserwacyjnych: widelec można regularnie konserwować za pomocą zwykłego pojemnika z olejem. W tym celu należy nanieść kilka kropel oleju na rury sterowe widelca i wcisnąć olej do tulei widelca.
2- Przeprowadzić kompletną konserwację w warsztacie.

Moje biegi nie zmieniają się dobrze z tyłu.

Istnieje kilka przyczyn nieprawidłowej zmiany biegów (zębatek).

1- Sprawdz ustawienie końcówek. Nieprawidłowo ustawione końcówki mogą przeszkadzać w przeciąganiu linki przerzutki i powodować przesunięcie tylnej przerzutki (zębatki) poza bieg. Jeśli końcówka jest nieprawidłowo umieszczona, należy ją ręcznie umieścić w obudowie. 

2- Możliwe, że linka i pancerze są zapieczone. Jeśli nie zmieniacie Państwo biegu na najmniejszy (zębatki), a przerzutka nie porusza się nawet po uruchomieniu dźwigni zmiany biegów, to linka i pancerz mogą być zapieczone. Należy wymienić pancerz i linkę.

3- Zabierz swój jednoślad do Serwisu DECATHLON w celu dokonania nowej regulacji przerzutek.

4- Aby idealnie wyregulować przerzutkę Sram, użyj narzędzia SRAM DERAIL ADJUSTMENT TOOL. To niezastąpione narzędzie pozwala na regulację odległości pomiędzy górnym kołem pasowym a zestawem zębatym.

5- Sprawdź również, czy hak przerzutki nie jest skrzywiony. W takim przypadku należy zapoznać się z rozdziałem "wymiana haka przerzutki".  

Uwaga: Jeśli regularnie używasz swojego ATV w mokrych lub błotnistych warunkach, lub jeśli regularnie myjesz swój ATV w dużej ilości wody, osłony i linki będą wymagały częstszej wymiany. Mycie roweru wodą pod wysokim ciśnieniem jest stanowczo odradzane, ponieważ powoduje to wepchnięcie brudu z powrotem do osłon.

CHANGER CABLE DE TRANSMISSION

Moja dźwignia hamulca zbyt łatwo dotyka kierownicy przed hamowaniem

Twoja dźwignia staje się luźna i/lub dotyka kierownicy przed hamowaniem: Musisz odpowietrzyć swój układ hamulcowy. Udaj się do jednego z naszych serwisów DECATHLON, aby nasi technicy wykonali tę czynność.

Druga opcja to kupno zestawu do odpwietrzania hamulców i zrobienie tego samemu.

VTT ROCKRIDER XC 100 27,5"+ (2019)
Wymiana haka przerzutki

Skrzywione haki powodują, że przerzutka jest źle ustawiona i nie może już działać prawidłowo.

Jeżeli hak jest wygięty lub pęknięty, należy udać się do serwisu DECATHLON w celu wymiany haka lub wymienić go samodzielnie przy pomocy tego filmu.

PATTE-DERAILLEUR-VTT-ROCKRIDER

Wymiana łańcucha

Czy zerwałeś łańcuch? Masz do dyspozycji dwa rozwiązania:

1- Przystąp do samodzielnej naprawy z pomocą tego filmu, do tego będziesz potrzebował skuwacza do łańcucha i szybkozłączki.

2- Udaj się do jednego z naszych Serwisów DECATHLON, aby nasi technicy wykonali to zadanie.

REPARER-UNE-CHAINE

Konserwcja

Czyszczenie roweru

Aby prawidłowo wyczyścić rower, należy użyć środka do czyszczenia rowerów, gąbki i szczotki.

Przed zastosowaniem środków czyszczących należy opłukać rower za pomocą węża.

Następnie użyj gąbki i szczotki, aby skutecznie nałożyć produkty.

Należy pozwolić, aby produkt zadziałał przed spłukaniem roweru.

Należy to zrobić w rozsądnej odległości, aby nie uszkodzić części mechanicznych.

Na koniec należy osuszyć rower suchą, czystą i miękką szmatką.

nettoyer son vtt

Czyszczenie napędu

Aby wyczyścić i nasmarować napęd, należy zaopatrzyć się w odtłuszczacz w sprayu, odpowiednią szczotkę i smar.

Pierwszym krokiem jest zabezpieczenie tarczy czystą szmatką, aby uniknąć rozpryskiwania się na nią tłuszczu.

Następnie nanieść odtłuszczacz na całą przekładnię, przetrzeć szczotką kasetę, łańcuch i kółka przerzutki.

Pozwól mu działać przez kilka minut, a następnie spłucz z umiarkowanej odległości.

Następnie należy poczekać, aż przekładnia wyschnie przed rozpoczęciem fazy smarowania.

Wytrząśnij smar i nanieś go na wewnętrzną stronę łańcucha, aby zwiększyć jego wydajność.

NETTOYER ET LUBRIFIER UNE TRANSMISSION

Wymiana linki/pancerza

Twoja linka napędu jest brudna, zardzewiała, uszkodzona lub zmiana biegów jest trudna, ciężka lub przypadkowa?

W takim przypadku należy ją wymienić! Do tego celu potrzebne będą kombinerki, śrubokręt, przecinak do linek, klucz imbusowy oraz nowy komplet linek i pancerzy przerzutek.

Najpierw należy wyjąć linkę z obudowy. Zacznij od zdjęcia zaślepki manetki i ustawienia wózka na ostatnim biegu, następnie przetnij linkę, aby wyjąć cały przewód, a następnie pancerz.

Następnie określ długość pancerza, dotnij go dokładnie wzorując się na długości starego kompletu. Teraz można zamontować osłonę.

Zamontuj linkę w manetce i przeprowadź ją przez pancerze. Po wykonaniu tych czynności nałóż z powrotem zaślepkę do manetkę i zamocuj linkę do przerzutki. Aby wyregulować napęd, należy napiąć linkę, jeśli biegi mają trudności z wchodzeniem, a poluzować, jeśli mają trudności z schodzeniem.

Po zakończeniu należy przeciąć przewód i zamocować zaślepkę na końcu przewodu za pomocą kombinerek.

CHANGER UN CÂBLE DE TRANSMISSION

Montaż/demontaż tylnego koła

Demontaż i ponowny montaż koła w rowerze wyposażonym w szybkozamykacz jest dość specyficzną czynnością.

Najpierw należy przełożyć łańcuch na ostatnią zębatkę, a następnie odblokować wieszak przerzutki.

Aby zdjąć koło, należy po prostu otworzyć szybkozamykacz, nie odłączając go.

Przy ponownym montażu należy nałożyć łańcuch na ostatnią z zębatek, zamknąć szybkozamykacz i ponownie zablokować wieszak przerzutki, aby zapobiec przeskakiwaniu łańcucha!

DEMONTER UNE ROUE ARRIERE

Naprawa przebicia

Do naprawy przebitej opony potrzebne są: pompka, pojemnik z wodą, szmatka i zestaw do naprawy dętek.

Podnieść ciśnienie w dętce. Aby zlokalizować przebicie, należy przepuścić dętkę przez wodę.

Po zlokalizowaniu otworu należy osuszyć dętkę ściereczką i przejść do fazy skrobania przy użyciu papieru ściernego znajdującego się w zestawie.

Przygotuje to dętkę do klejenia i zapewni maksymalne przyleganie kleju.

Nałóż klej obficie wokół otworu i odczekaj 3 do 5 minut.

Na koniec należy umieścić łatę na otworze i przytrzymać ją przez kilka minut.

Następnie można włożyć dętkę z powrotem do opony!

REPARER UNE CREVAISON

Wymiana klocków hydraulicznego hamulca tarczowego

Do wykonania tej operacji potrzebne będą: klocki hamulcowe, płaski śrubokręt i klucz imbusowy 3mm.

Najpierw należy zdjąć koło. Następnie za pomocą dużego śrubokręta zdejmij klocki hamulcowe i przywróć tłoczki do ich pierwotnej pozycji.

Następnie wyciągnij zawleczkę trzymającą klocki i wyjmij klocki z ich obudowy. Przygotować nowe, umieszczając między nimi sprężynę powrotną.

Włożyć nowe klocki do zacisku hamulcowego i zakończyć operację poprzez zamontowanie zawleczki.

Można ponownie złożyć koło i przeprowadzić kontrolę wzrokową, aby upewnić się, że klocki są pewnie osadzone i nie ocierają się o tarczę.

CHANGER-LES-PLAQUETTES-DE-FREIN-A-DISQUE-HYDRAULIQUE

Regulacja zacisku hamulca

Do wykonania tej operacji potrzebny będzie klucz imbusowy 5 mm.

Odkręcić zacisk hamulcowy, uruchomić koło i uruchomić dźwignię hamulca. Ważne jest, aby przed przykręceniem zacisku dźwignia hamulca była wciśnięta.

Następnie należy sprawdzić wzrokowo, czy tarcza i klocki hamulcowe nadal się stykają.

REGLER L'ETRIER DU DISQUE HYDRAULIQUE

Wymiana haka przerzutki

Aby wykonać tę czynność, należy upewnić się, że posiadają Państwo nowy hak przerzutki odpowiedni dla Państwa roweru (patrz rozdział "CZĘŚCI ZAMIENNE") oraz klucz imbusowy 5 mm.

Zdemontować koło rowerowe i uszkodzony hak przerzutki za pomocą odpowiednich narzędzi.

Nałożyć hak na ramę.

Usunąć część starej końcówki z przerzutki przed ponownym zamontowaniem nowej końcówki za pomocą klucza imbusowego 5mm.

Teraz należy ponownie zamontować przerzutkę na nowym haku i sprawdzić przełożenia.

CHANGER LA PATTE DU DERAILLEUR

Wymiana łańcucha

Do wykonania tej operacji potrzebne są: sztyca łańcuchowa, nowy łańcuch i szybkozłączka.

Ustawić łańcuch na ostatniej z zębatek i na najmniejszej tarczy.

Najpierw należy zdjąć szybkozłączkę za pomocą zacisku szybkozłączki, a następnie wyjąć stary łańcuch z przekładni.

Umieść nowy łańcuch na ostatniej z zębatek i najmniejszej tarczy, aby ułatwić określenie optymalnej długości łańcucha.

Łańcuch powinien znajdować się blisko górnej rolki górnego koła przerzutki (odległość jednego "palca").

Po ustawieniu długości należy przyciąć łańcuch na odpowiednią długość za pomocą skuwacza.

Na koniec zamontujcie szybkozłączkę na łańcuchu i wykonajcie jeden obrót korbami, aby ustawić szybkozłączkę na górnej części łańcucha i naciskając korbę jedną ręka, przytrzymac drugą tylne koło. tak by finalnie spinka "zaskoczyła".

CHANGER UNE CHAÎNE

SRAM-CASSETTE-10V

Części zamienne

Potrzebujesz wymienić niektóre elementy? Tutaj znajdziesz wszystkie nasze części zamienne do XC 100 27,5"+ ATV.

Instrukcje

VTT ROCKRIDER XC 100 27,5"+ (2019)

Instrukcja obsługi

VTT ROCKRIDER XC 100 27,5"+ (2019)

Zobowiązanie

ROCKRIDER udziela dożywotniej gwarancji na ramę, kierownicę i wspornik kierownicy ATV (w normalnych warunkach użytkowania).

Na pozostałe komponenty gwarancja wynosi 2 lata.

Przy pierwszych naciśnięciach na pedały niektóre elementy mogą się lekko poruszyć. Dlatego w ciągu 6 miesięcy od zakupu oferujemy bezpłatny serwis dla Państwa roweru górskiego.