Narzędzia do szybkiej naprawy
Aby naprawić przebicie, zerwanie łańcucha lub inne trudności, nie wahaj się dobrze wyposażyć się podczas wycieczek rowerem górskim. Oto wybór produktów, które mogą pomóc Ci wyjść z niektórych technicznych kłopotów.
REF: 8604699
Jest to model o kołach 27,5" przeznaczony do jazdy , przez cały rok. Wyprawy trwające ponad 3 godziny.
Większa wydajność i lepsza kontrola: widelec ROCKSHOX 100 mm z możliwością blokady na kierownicy, dwurzędowa korba, 20 biegów, lekkie, dwukomorowe koła 27,5".... Ciesz się lekkością roweru ST 560 LTD VVT!
Zalecane średnie ciśnienie wynosi 1,8 bara. Jeśli szukasz większego komfortu i przyczepności, I/LUB jeśli ważysz mniej niż 70 kg, możesz zmniejszyć wartość ciśnienia o 10%, nigdy nie schodząc poniżej 1,6 bara (minimalne zalecane ciśnienie), ale zwiększy to ryzyko przebicia na nierównym podłożu.
Kierownica jest domyślnie ustawiona najwyżej (pozycja z najwyższym oparciem, a więc najwygodniejsza).
Aby zwiększyć aerodynamikę i efektywność pedałowania, można obniżyć kierownicę, aby nieco wydłużyć pozycję (pozycja z bardziej pochylonymi plecami, a więc bardziej sportowa).
Aby to zrobić, wystarczy przesunąć podkładki dystansowe pod wspornik kierownicy roweru, wykonując czynności opisane w tym filmie.
Zobacz film obok
Rama roweru ST 560 jest wyposażona w szybkozamykacz.
Stań obok swojego siodła. Odblokuj szybkozamykacz, odchylając dźwignię do tyłu. Pociągnij lub naciśnij siodełko, aby podnieść je do poziomu swojej miednicy.
Zablokować szybkozamykacz, odchylając dźwignię.
Aby uzyskać więcej szczegółów, obejrzyj nasz film instruktażowy.
Zobacz film obok
Twój widelec ROCKSHOX posiada pokrętło regulacji napięcia wstępnego i blokadę zawieszenia, która jest bezpośrednio połączona z lewą dźwignią kierownicy.
Za pomocą pokrętła można regulować twardość widelca. Przekręć go zgodnie z ruchem wskazówek zegara, aby zwiększyć twardość i przeciwnie do ruchu wskazówek zegara, aby ją zmniejszyć.
Na najrówniejszych trasach możesz zdecydować, czy chcesz zablokować widelec, czy nie, używając dźwigni na kierownicy.
Kiedy Twój rower opuszcza sklep, klocki i tarcze są nowe i dlatego skuteczność hamowania jest bardzo słaba. Silne, mocne i ciągłe hamowanie (na przykład w dół) może doprowadzić do przegrzania i „zeszklenia” klocków. Uniknij tego zjawiska (sprawi, że hamulce będą całkowicie bezużyteczne).
Docieranie zostanie osiągnięte po 10 zahamowaniach na jedne hamulec. Docieranie oznacza silne spowolnienie, aby przejść z 25 do 5 km / h, ale bez blokowania koła, używając tylko jeden hamulec na raz.
Zobacz film obok
Zobacz film obok
Aby ograniczyć ryzyko przebicia lub przyszczypnięcia dętek, możliwe jest ustawienie kół roweru w system TUBELESS.
Aby to zrobić, trzeba będzie kupić :
- Parę opon TUBELESS
- Zestaw z przycisku poniżej
ETAPY:
1. Zdjąć koło
2. Zdjąć oryginalną oponę i dętkę z obręczy
3. Nałożyć taśmę do obręczy
4. Włożyć zawór Schrader TUBELESS od wewnętrznej strony otworu w obręczy.
5. dodać płyn zapobiegający przebiciu (płyn antyprzebiciowy)
6. Zamontuj swoją nową, specjalistyczną oponę TUBELESS7.
Jeżeli operacja wydaje się zbyt skomplikowana, należy udać się do najbliższego serwisu DECATHLON w celu wykonania tej operacji.
Aby naprawić przebicie, zerwanie łańcucha lub inne trudności, nie wahaj się dobrze wyposażyć się podczas wycieczek rowerem górskim. Oto wybór produktów, które mogą pomóc Ci wyjść z niektórych technicznych kłopotów.
Podczas kilku pierwszych przejazdów na nowym rowerze wiele elementów będzie się naturalnie przemieszczać i osadzać na swoim miejscu, np. szprychy kół, których "trzeszczenie" będzie słyszalne ze względu na skręcanie powstałe podczas montażu. Twój rower jest wyposażony w obręcze o podwójnych ściankach (wewnątrz kół), które są mocniejsze. Jeśli tak jest, zadzwoń do jednego z naszych serwisów DECATHLON, aby bezpłatnie wyregulować tę lekką niedoskonałość:
W ramach bezpłatnego serwisu przez pierwsze 6 miesięcy od daty zakupu roweru
Wiadomość dla rodziców: Niektóre manewry techniczne doceniane przez najmłodszych (jazda na tylnym kole, poślizgi, skoki na krawędziach, ...), jeśli powtarzają się zbyt często, mogą również powodować luzy w tylnej piaście i chybotanie się felg. Jeśli zaobserwujemy częste praktykowanie tych zachowań, ważne jest, aby uświadomić dziecku ich konsekwencje.
Niestety, przebita opona może dotknąć każdego z nas.
- Ziemia (ciernie, krzaki, szkło, gwoździe, ...)
- Lub użytkowanie roweru ( pokonywanie wystających przeszkód: kamieni, schodów, krawężników, wybojów, ...) są najczęściej przyczyną przebicia przez perforację (mała dziurka) lub przebicia przez uszczypnięcie (małe pęknięcia blisko siebie). Z drugiej strony, jeśli przebicia się mnożą, można je wytłumaczyć:
- Zły montaż koła w naszych fabrykach, ujawniający główkę szprychy przebijającą dętkę.
- Niekompatybilna (porowata) opona lub dętka
- Pierwsze przebicie zostało źle naprawione, a ciało obce (kolec, szkło, odłamek metalu...) pozostało w feldze lub oponie. Dlatego ważne jest, aby prawidłowo zdiagnozować przebicie i usunąć ciało obce przed przystąpieniem do naprawy. Nie wiesz, jak zdemontować/montować oponę, jak naprawić lub wymienić dętkę?
1- Najprostszy sposób to nie dotykać koła i prowizorycznie naprawić je za pomocą sprayu do opon zapobiegającemu przebiciu:
Przykręcić koniec rurki do zaworu przebitej opony (zaworem do dołu) i nacisnąć bez puszczania, aby wtłoczyć piankę. Opona odzyska swój kształt i twardość, co pozwoli Ci wrócić do domu bez żadnych obaw.
2- Aby dokonać naprawy lub wymiany dętki w sposób całkowicie autonomiczny, zapoznaj się z poniższymi filmami instruktażowymi.
Kilka poziomów działania w celu "zmiękczenia" widelca:
1- Przejrzyj ustawienie twardości: przejdź do rozdziału "REGULACJA TWARDOŚCI MOJEGO WIDELCA "
2- Wykonaj podstawową czynność konserwacyjną: Twój widelec może być regularnie konserwowany za pomocą zwykłego pojemnika z olejem. W tym celu należy nałożyć kilka kropel oleju na sworznie sterowe widelca i wcisnąć olej do tulei widelca.
3- Wykonać kompletny przegląd w serwisie.
Kilka sposobów na znalezienie dobrego przełożenia do przodu:
1/ Sprawdzić linkę i jej pancerze: nieprawidłowe ułożenie końcówek pancerza może utrudniać przeciąganie linki przerzutki i rozregulować zmianę biegów.
Jeśli zaślepka jest nieprawidłowo umieszczona, należy ją ręcznie umieścić w obudowie.
2/ Jeśli przerzutka nie porusza się nawet po dotknięciu manetki, to prawdopodobnie linka i jej pancerze są zatarte. Konieczna jest ich wymiana.
Możesz wymienić je samodzielnie, postępując zgodnie z poniższym filmem lub dostarczyć swój rower do serwisu DECATHLON.
PRZYPOMINAMY: w ciągu pierwszych 6 miesięcy od daty zakupu oferujemy bezpłatny, kompletny przegląd wszystkich regulacji Twojego roweru.
Uwaga: W przypadku regularnego użytkowania roweru górskiego w warunkach mokrych lub błotnistych, a także regularnego mycia roweru górskiego w dużej ilości wody, wymiana pancerzy i linek musi odbywać się częściej. Mycie roweru wodą pod wysokim ciśnieniem jest stanowczo odradzane, ponieważ powoduje to wepchnięcie brudu z powrotem do pancerza.
Kilka sposobów na uzyskanie dobrej zmiany biegów z tyłu:
1/ Sprawdzić linkę i pancerze :
1a. Nieprawidłowo ustawione zaślepki mogą przeszkadzać w przeciąganiu linki przerzutki i powodować zakłócenia w zmianie biegów. Jeśli zaślepka jest nieprawidłowo umieszczona, należy ją ręcznie umieścić w obudowie.
1b. Jeśli przerzutka nie porusza się nawet po przekręceniu manetki, to prawdopodobnie linka i jej pancerze są zatarte. Konieczna jest ich wymiana.
Możesz wymienić je samodzielnie, postępując zgodnie z poniższym filmem lub dostarczyć swój rower do serwisu DECATHLON.
2/ Sprawdz, czy hak przerzutki nie jest skrzywiony: skrzywiony hak spowoduje, że przerzutka nie będzie w osi i nie będzie mogła prawidłowo spełniać swojej funkcji. Stań z tyłu roweru i przyjrzyj się ustawieniu przerzutki.
Jeżeli hak jest wygięty lub złamany, udaj się do serwisu DECATHLON w celu jego wymiany lub wymień go samodzielnie, korzystając z rozdziału "ZNISZCZYŁEM HAK PRZERZUTKI".
PRZYPOMINAMY: w ciągu pierwszych 6 miesięcy od daty zakupu oferujemy bezpłatny, kompletny przegląd wszystkich ustawień roweru.
Uwaga: W przypadku regularnego użytkowania roweru górskiego w warunkach mokrych lub błotnistych, a także regularnego mycia roweru górskiego w dużej ilości wody, wymiana pancerzy i linek będzie wymagała częstszej wymiany. Mycie roweru wodą pod wysokim ciśnieniem jest stanowczo odradzane, ponieważ powoduje to wepchnięcie brudu z powrotem do pancerzy.
Twoja dźwignia staje się luźna i/lub dotyka kierownicy przed hamowaniem: Musisz odpowietrzyć swój układ hamulcowy. Udaj się do jednego z naszych serwisów DECATHLON, aby nasi technicy wykonali tę czynność.
Skrzywione haki powodują, że przerzutka jest źle ustawiona i nie może już działać prawidłowo.
Jeżeli hak jest wygięty lub pęknięty, należy udać się do serwisu DECATHLON w celu jego wymiany lub wymienić go samodzielnie z pomocą tego filmu.
Znajdź w tych filmach objaśnienia niezbędne do przeprowadzenia Twoich napraw i wymiany części.
- Montaż/demontaż tylnego koła - Naprawa przebitej opony
- Wymiana dętki - Regulacja wysokości kierownicy
- Naprawa łańcucha - Wymiana haka przerzutki
Zapraszamy na nasz kanał Youtube, gdzie znajdziecie więcej materiałów wideo.
Aby prawidłowo wyczyścić rower, należy użyć środka do czyszczenia rowerów, gąbki i szczotki.
Przed zastosowaniem środków czyszczących należy opłukać rower za pomocą węża.
Następnie użyj gąbki i szczotki, aby skutecznie nałożyć kosmetyk.
Należy pozwolić, aby produkt zadziałał przed spłukaniem roweru.
Należy to zrobić w rozsądnej odległości, aby nie uszkodzić części mechanicznych.
Na koniec należy wysuszyć rower suchą, czystą i miękką szmatką.
Aby wyczyścić i nasmarować napęd, należy zaopatrzyć się w odtłuszczacz w sprayu, odpowiednią szczotkę i smar.
Pierwszym krokiem jest zabezpieczenie tarczy czystą szmatką, aby uniknąć rozpryskiwania się na nią smaru.
Następnie nanieść odtłuszczacz na całą przekładnię, przetrzeć szczotką kasetę, łańcuch i kółka przerzutki.
Pozwól mu działać przez kilka minut, a następnie spłucz z umiarkowanej odległości.
Następnie należy poczekać, aż przekładnia wyschnie przed rozpoczęciem fazy smarowania.
Wytrząśnij smar i nanieś go na wewnętrzną stronę łańcucha, aby zwiększyć jego wydajność.
Twoja linka napędowa jest brudna, zardzewiała, uszkodzona lub zmiana biegów jest trudna, ciężka lub przypadkowa?
W takim przypadku należy ją wymienić! Do tego celu potrzebne będą kombinerki, śrubokręt, przecinak do linek, klucz imbusowy oraz nowy komplet linek i osłon przerzutek.
Najpierw należy wyjąć linkę z pancerza. Zacznij od zdjęcia zaślepki manetki i umieszczenia suwaka na ostatnim biegu, następnie przetnij linkę, aby usunąć cały przewód, a następnie pancerze.
Następnie określ długość nowych pancerzy, na podstawie zdemontowanych kawałków. Przynij je na taką samą długość jak orginalne i zamontów końcówki.
Zamontuj linkę w manetce i przeprowadź ją przez pancerze. Po wykonaniu tych napinij ją aby była "sztywna" i zamocuj do przerzutki. Aby wyregulować napęd, należy napiąć linkę, jeśli biegi mają trudności z wchodzeniem, a poluzować, jeśli mają trudności z schodzeniem.
Po zakończeniu należy przeciąć linkę , zostawiając około 5cm i zamocować zaślepkę na końcu za pomocą kombinerek.
Zobacz film obok
Do naprawy przebitej opony potrzebne są: pompka, pojemnik z wodą, szmatka i zestaw do naprawy dętek.
Podnieść ciśnienie w dętce. Aby zlokalizować przebicie, należy przepuścić dętkę przez wodę.
Po zlokalizowaniu otworu należy osuszyć dętkę ściereczką i przejść do fazy skrobania przy użyciu papieru ściernego znajdującego się w zestawie.
Przygotuje to dętkę do klejenia i zapewni maksymalne przyleganie kleju.
Nałóż klej obficie wokół otworu i odczekaj 3 do 5 minut.
Na koniec należy umieścić łatę na otworze i przytrzymać ją przez kilka minut.
Następnie można włożyć dętkę z powrotem do opony!
Do wykonania tej operacji potrzebne będą: klocki hamulcowe, płaski śrubokręt i klucz imbusowy 3mm.
Najpierw należy zdjąć koło. Następnie za pomocą dużego śrubokręta zdejmij klocki hamulcowe i przywróć tłoczki do ich pierwotnej pozycji.
Następnie wyciągnij zawleczkę trzymającą klocki i wyjmij klocki z zacisku. Przygotuj nowe, umieszczając między nimi sprężynę powrotną.
Włóż nowe klocki do zacisku hamulcowego i zakończ operację poprzez zamontowanie zawleczki.
Można ponownie złożyć koło i przeprowadzić kontrolę wzrokową, aby upewnić się, że klocki są pewnie osadzone i nie ocierają się o tarczę.
Do wykonania tej operacji potrzebny będzie klucz imbusowy 5 mm.
Odkręcić zacisk hamulcowy, ruszyć kołem i zacisnąć dźwignię hamulca. Ważne jest, aby przed przykręceniem zacisku dźwignia hamulca wciąż była zaciśnięta.
Następnie należy sprawdzić wzrokowo, czy tarcza i klocki hamulcowe nadal się stykają.
Aby wykonać tę czynność, należy upewnić się, że posiadają Państwo nowy hak przerzutki odpowiedni dla Państwa roweru (patrz rozdział "CZĘŚCI ZAMIENNE") oraz klucz imbusowy 5 mm.
Zdemontuj tylne koło i pozostałość uszkodzonego haka przerzutki za pomocą odpowiednich narzędzi.
Zamontuj nowy hak do ramy.
Za pomocną klucza imbusowego 5mm, usuń część starego haka z przerzutki przed ponownym zamontowaniem nowego.
Teraz należy ponownie zamontować przerzutkę na nowym haku i sprawdzić przełożenia.
Do wykonania tej operacji potrzebne są: szczypce do spinek, skuwacz do łańcucha, nowy łańcuch i spinka.
Ustaw łańcuch na ostatniej z zębatek i na najmniejszej tarczy.
Najpierw należy zddejmuj spinkę za pomocą szczypiec, a następnie zdejmij stary łańcuch z przekładni.
Umieść nowy łańcuch na ostatniej z zębatek i najmniejszej tarczy, aby ułatwić określenie optymalnej długości łańcucha.
Łańcuch powinien znajdować się w odległości 2/3cm od górnego koła wózka przerzutki.
Po ustawieniu długości należy skrócić łańcuch na odpowiednią długość za pomocą skuwacza.
Na koniec zamontuj spinkę na łańcuchu i wykonajcie jeden obrót korbą, aby ustawić ją na górnej części łańcucha, dalej trzymając zaciśnięty hamulec naciśnij mocno na pedał, aby spinka się "zamknęła".
Potrzebujesz wymienić niektóre elementy? Tutaj znajdziesz wszystkie nasze części zamienne do ST 560 LTD.
Instrukcja
Instrukcja obsługi hamulców
ROCKRIDER udziela dożywotniej gwarancji na ramę, kierownicę i wspornik kierownicy (w normalnych warunkach użytkowania).
Na pozostałe komponenty gwarancja wynosi 2 lata.
Przy pierwszych jazdach na rowerze niektóre elementy mogą się przesunąć. Dlatego w ciągu 6 miesięcy od zakupu oferujemy bezpłatny serwis dla Państwa roweru górskiego.