Ref: 8502389
2020
Stworzyliśmy ten rower szosowy do regularnej jazdy. Zapewni on duży komfort do dłuższej i dalszej jazdy. (dostępny także damski)
Możesz jeździć dalej i częściej na najwygodniejszym rowerze szosowym, jaki stworzyliśmy. Doceń jego hydro-mechaniczne hamulce tarczowe, specjalną geometrię i grupę Shimano 105.
Obejrzyj nasz film instruktażowy, aby dowiedzieć się, jak złożyć rower.
Zachowaj ostrożność podczas montażu wspornika kierownicy. Śruby mocujące kierownicę do wspornika powinny być dokręcone z siłą 6Nm.
Przed rozpoczęciem użytkowania roweru należy przesunąć dźwignię zacisków hamulcowych w dół, aby zbliżyć do siebie klocki hamulcowe.
Sprawdź jak we włąściwy sposób dbać o swój rower
Aby prawidłowo konserwować rower, trzeba mieć odpowiednie narzędzia.
Aby prawidłowo wyczyścić rower, należy użyć środka do czyszczenia rowerów, gąbki i szczotki.
Przed zastosowaniem środków czyszczących należy opłukać rower za pomocą węża.
Następnie użyj gąbki i szczotki, aby skutecznie nałożyć kosmetyk.
Należy pozwolić, aby produkt zadziałał przed spłukaniem roweru.
Należy to zrobić w rozsądnej odległości, aby nie uszkodzić części mechanicznych.
Na koniec należy wysuszyć rower suchą, czystą i miękką szmatką.
1. Co to jest ciśnienie w oponach? - Ciśnienie w oponach rowerowych jest miarą ilości powietrza wpompowanego do opon, wyrażaną w PSI lub barach. PSI (funt na cal kwadratowy) to jednostka ciśnienia wynikająca z działania siły o wartości 1 funta na powierzchnię cala kwadratowego. Z drugiej strony, bar jest metryczną jednostką ciśnienia atmosferycznego na poziomie morza. Prawdopodobnie znasz PSI, jeśli jesteś przyzwyczajony do imperialnego systemu miar, lub bary, jeśli mierzysz rzeczy w systemie metrycznym.
2. Napis na (bocznej) ścianie - Na ścianie bocznej opony powinno znajdować się zalecane ciśnienie w PSI lub barach, wydrukowane lub wytłoczone w gumie po jednej lub drugiej stronie bieżnika opony. Jeśli tekst jest wytłoczony w ścianie bocznej, musisz się dobrze przyjrzeć, ponieważ ma on tendencję do zlewania się z oponą, co może również utrudniać jego odczytanie.
3. Podejmij działania, aby być najlepszym - Ciśnieniomierz zapewni Ci najdokładniejszy pomiar ciśnienia w oponie. Ciśnieniomierzom cyfrowym udało się zdetronizować ciśnieniomierze zegarowe jako najlepsze ciśnieniomierze do opon, ale jeśli naprawdę chcesz osiągnąć bezproblemową perfekcję pomiaru ciśnienia, zaopatrz się w pompkę rowerową z cyfrowym ciśnieniomierzem i złączkami do zaworów Presta i Schrader.
4. Zmniejsz ciśnienie, gdy... masz za dużo powietrza w oponach i zaczynasz mieć wrażenie, że odbijasz się od drogi, zamiast się po niej toczyć. Przepompowane opony mogą również spowodować, że nie docenisz drogi hamowania i stracisz przyczepność, zwłaszcza gdy droga jest mokra. Aby spuścić powietrze z opony, zdejmij nakrętkę zaworu i naciśnij paznokciem na rdzeń zaworu. Uważaj, aby nie spuścić zbyt dużo powietrza z opony, w przeciwnym razie możesz napotkać problemy wymienione w następnym rozdziale.
5. Zbyt miękkie opony sprawią, że będziesz musiał ciężej pracować, aby utrzymać pęd, ponieważ większa część powierzchni opony będzie stykać się z nawierzchnią, co będzie wymagało większego wysiłku, aby utrzymać ją w ruchu. Niskie ciśnienie powoduje również, że opony są bardziej podatne na przebicie i szybciej się zużywają.
Aby prawidłowo ustawić siodełko, musi ono być pewnie osadzone na swoim miejscu. Luźny wspornik siodła może się zsunąć podczas jazdy na rowerze. Z kolei zbyt mocno dokręcony sztyca grozi jej zgnieceniem i uszkodzeniem roweru. Najlepszym sposobem na dokręcenie sztycy podsiodłowej jest użycie klucza dynamometrycznego. Zalecamy dokręcenie go z siłą od 6 do 7 Nm. Należy uważać, aby nie przekroczyć maksymalnej wysokości podanej na sztycy podsiodłowej.
Zanim zaczniesz montować opony, upewnij się, że Twoje koła są przygotowane do jazdy bezdętkowej. Skorzystaj z naszego poradnika dotyczącego montażu opon bezdętkowych.
Aby dowiedzieć się, czy Twoje klocki hamulcowe są zużyte, musisz sprawdzić grubość gumy pozostałej na klocku. Jeśli jest ona zużyta do wskaźnika zużycia, należy wymienić klocki hamulcowe.
Odpowiedź, której szukasz, znajdziesz w FAQ.
Twoje pedały są zepsute? Chcesz zmienić pedały na bezzatrzaskowe? Oto nasza rada. Uwaga: proszę zwrócić uwagę, że gwint śruby w lewym pedale jest odwrócony i dlatego pedał przykręca się w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara. Prawy pedał ma standardowy gwint. Do demontażu pedałów należy użyć odpowiedniego narzędzia, ponieważ do ich odkręcenia potrzebna jest siła.
Jeśli przebijecie dętkę, nasz poradnik pokaże Wam, jak ją wymienić.
Owijka na kierownicy z czasem się zużywa i trzeba ją od czasu do czasu wymieniać.
Jest kilka rzeczy, które możesz zrobić, jeśli twoje hamulce nie działają tak dobrze, jak kiedyś:
- Użyj odtłuszczacza, aby wyczyścić obręcze.
- Sprawdź, czy klocki hamulcowe nie są zużyte.
- Sprawdź napięcie linki.
Chcesz wymienić linki i/lub pancerze hamulców? Obejrzyj nasz poradnik.
Jeśli biegi zaczynają przeskakiwać, należy sprawdzić następujące elementy:
- Zużycie układu napędowego.
- Napięcie linek.
Następnie należy wyregulować przerzutkę.
Jeśli hak przerzutki jest złamany lub wygięty, należy go wymienić.
Oto kilka przydatnych porad, jak prawidłowo wymienić łańcuch.
Czy Twój układ napędowy jest zużyty? Czy musisz zmienić liczbę zębatek w kasecie? Obejrzyj nasz film instruktażowy, aby dowiedzieć się, jak wymienić kasetę. Uwaga: maksymalny rozmiar kasety dla tego roweru to 11 - 34.
Czy Twoja korba jest zużyta? Czy chcesz zmienić liczbę zębów? Wymiana tarcz jest bardzo prosta. W tym celu wystarczy za pomocą klucza imbusowego odkręcić śrubę mocującą tarcze. Następnie należy zamontować nowe tarcze. W tym rowerze minimalny rozmiar tarczy wynosi 34t.
Potrzebujesz wymienić linkę przerzutki i/lub pancerz? Obejrzyj nasz poradnik.
Potrzebujesz wymienić jakieś części? Tutaj znajdziesz wszystkie nasze części zamienne do swojego roweru
Możesz spróbować wykonać wszystkie powyższe prace samodzielnie lub możesz odwiedzić serwis w swoim sklepie Decathlon i poprosić nas o wykonanie ich dla Ciebie. Aby uzyskać więcej informacji na temat usług oferowanych przez serwis, kliknij na poniższy link.
TRIBAN udziela dożywotniej gwarancji na ramę, kierownicę i wspornik kierownicy (w normalnych warunkach użytkowania). Gwarancja na pozostałe części wynosi dwa lata. Po rozpoczęciu użytkowania roweru, niektóre elementy mogą się nieco przestawić. Dlatego też w ciągu pierwszych sześciu miesięcy od daty zakupu oferujemy Państwu bezpłatny przegląd roweru.