Części zamienne
Kliknij poniżej aby zobaczyć części do twojego roweru
REF: 8487237
2018
Nasz zespół pasjonatów stworzył ten rower do okazjonalnej, przyjemnej jazdy po mieście.
Ciesz się jazdą po mieście na prostej i wygodnej holenderce. A z bagażnikiem jazda staje się prostsza.
Przed wyruszeniem na pierwszą przejażdżkę na nowym rowerze, należy go koniecznie odpowiednio wyregulować (jeśli nie został wyregulowany w sklepie) oraz napompować opony (patrz następny punkt). Do tej procedury potrzebny będzie klucz imbusowy #6.
Postępuj zgodnie z instrukcjami
Zalecane ciśnienie w oponach wynosi od 3,5 bara (komfort) do 4,5 bara (osiągi). Pompka nożna z manometrem ułatwia sprawdzenie ciśnienia podczas pompowania opon. Jeśli go nie masz, sprawdź ciśnienie w oponach, ściskając je między dwoma palcami. Opona powinna być twarda, a jednocześnie lekko się poddawać po naciśnięciu. Im twardsza opona, tym szybsza i lżejsza jazda, ale tym bardziej odczujesz nierówności na drodze. Z drugiej strony, jazda z niedopompowanymi oponami grozi uszkodzeniem felg i zwiększa ryzyko przebicia opony.
WAŻNE: Napompowanie opon do co najmniej 3,5 bara zapewnia lepszą odporność na przebicie i dobrą równowagę między komfortem a osiągami.
Zalecamy ponowne pompowanie opon co miesiąc.
Aby użytkować dynamo bez uszkadzania opony, postępuj zgodnie z zaleceniami pokazanymi na poniższym filmie.
Gdzie koło prądnicy, pracuje po specjalnej perforowanej strefie na oponie:
Do Twojego roweru został stworzony system nośny (w przypadku tego modelu roweru jest to bagażnik na sakwy).
Poniższy film wyjaśnia, jak zamontować to akcesorium (w zestawie z rowerem) na rowerze.
Jeśli twoje światła nie działają, może być kilka różnych powodów:
1- Sprawdź, czy dynamo jest prawidłowo ustawione w stosunku do perforacji na oponie.
2- Sprawdź, czy dynamo jest prawidłowo podłączone.
3- Sprawdź połączenia elektryczne (pamiętając, że jeśli jedna lampka nie działa, obie ulegną zwarciu)
Przeprowadź diagnostykę wg filmu. Jeśli to nie zadziała, nie wahaj się poprosić o radę techników w lokalnym Serwisie Decathlon.
Na jakość hamowania ma wpływ szereg czynników. Słaba jakość hamowania może objawiać się hałasem podczas hamowania lub wyczuwalnym luzem lub miękkością dźwigni hamulca podczas wciskania.
Aby rozwiązać ten problem, należy postępować zgodnie z poniższymi krokami:
1- Sprawdź orientację klocków hamulcowych. Powinny one być zgodne z kształtem felgi bez dotykania opony i idealnie powinny znajdować się w odległości 1 mm od koła z dodatkowym 0,5 mm przesunięciem z tyłu klocka (ma to na celu zapewnienie, że klocki nie są dokładnie równoległe do koła, co mogłoby powodować hałas).
2- Regulacja hamulców
3- Jeśli klocki hamulcowe są zużyte, należy je wymienić. Klocki hamulcowe mogą wymagać częstszej lub rzadszej wymiany, w zależności od częstotliwości jazdy. Klocki hamulcowe mają rowki, które zapewniają odpływ wody. Jeśli nie ma już tych rowków lub są one wyraźnie zużyte, czas wymienić klocki hamulcowe!
W tym celu należy przejść do sekcji "Podstawowe naprawy" i postępować zgodnie z poradnikiem "Wymiana klocków hamulcowych".
Jeśli Twoje biegi nie zmieniają się prawidłowo, może to wynikać z kilku czynników:
1- Czy korzystaliście Państwo z pierwszego darmowego przeglądu? Przy zakupie roweru w firmie Decathlon, w ciągu pierwszych sześciu miesięcy po zakupie, otrzymują Państwo bezpłatny przegląd, które obejmuje m.in. regulację przerzutek. Serdecznie zapraszamy!
2- Linka przerzutkowa lub pancerz jest zużyta lub stara. Jeśli jest uszkodzona, należy wymienić linkę i/lub pancerz.
3- Sama przerzutka wymaga regulacji. Do regulacji przerzutki użyj górnych (L) i dolnych (H) śrub granicznych, szczególnie jeśli łańcuch ma tendencję do spadania poza zakres zebatek.
Jeśli te regulacje nie rozwiążą problemu, odwiedź lokalny Serwis Decathlon, aby uzyskać bardziej szczegółową diagnostykę.
Jeśli hałas pochodzi z przedniego koła, to:
1- Klocki hamulcowe dotykają obręczy koła. Jak prawidłowo wyregulować klocki hamulcowe, zobacz rozdział "Hamulce nie działają z odpowiednią siłą".
2- Błotnik dotyka opony.
Jeżeli hałas pochodzi z tylnego koła, to:
1- Klocki hamulcowe dotykają obręczy koła. Postępuj tak samo jak w przypadku koła przedniego, ale
UWAGA: Przed dokonaniem regulacji należy upewnić się, że koło jest prawidłowo wyrównane. W tym celu użyj klucza #15, aby poluzować śrubę przytrzymującą tylne koło i ponownie wcisnąć koło w ramę tak, aby przestrzenie pomiedzy kołem a ramą wszedzie były takie same.
2- Błotnik dotyka opony.
Jeśli hałas utrzymuje się, należy odwiedzić najbliższy Serwis Decathlon w celu przeprowadzenia dokładnej diagnostyki.
Kliknij poniżej aby zobaczyć części do twojego roweru
Zapoznaj się z instrukcją obsługi swojego produktu