Unselected
VTT ROCKRIDER ST 530 BLACK

Ref: 8582845, 8582844, 8640692, 8562847

Obsługa posprzedażowa roweru górskiego Rockrider ST 530 - serwis, naprawa, części zamienne

2020

Poznaj najważniejsze kwestie dotyczące użytkowania roweru górskiego Rockrider ST 530.

Dzięki informacjom związanym z obsługą posprzedażową roweru Rockrider ST 530 bez problemu poradzisz sobie zarówno z montażem, konserwacją i samodzielną wymianą części lub drobnymi naprawami. Nasze filmiki instruktażowe wszystko dokładnie obrazują. W opracowanym przez zespół profesjonalnych doradców technicznych poradniku znajdziesz nie tylko przydatne porady i podpowiedzi, ale również w prosty sposób zamówisz dedykowane części zamienne online.

W naszym FAQ przeczytasz najczęściej zadawane przez użytkowników pytania i odpowiedzi na różnego rodzaju zagadnienia. W razie potrzeby możesz także skontaktować się ze specjalistami w naszych serwisach stacjonarnych lub pobrać szczegółową instrukcję obsługi roweru Rockrider ST 530.

Zapraszamy do korzystania z usług wsparcia posprzedażowego Decathlon Support!

Unselected

Prezentacja roweru Rockrider ST 530

VTT ROCKRIDER ST 530 NOIR

Unselected

Pierwsze użycie

Pompowanie kół

Zalecane średnie ciśnienie to 1,8 bara.Jeśli chcesz mieć nieco większą przyczepność i komfort jazdy, I/LUB jeśli ważysz mniej niż 70 kg, możesz zmniejszyć ciśnienie o 10%, choć zwiększy to ryzyko przebicia opony na nierównym terenie. Niezależnie od tego, co zrobisz, nigdy nie schodź poniżej 1,6 bara (minimalne zalecane ciśnienie).Pamiętaj, aby regularnie sprawdzać ciśnienie w oponach.

INFLATING-YOUR-ROCKRIDER-ST540-TYRES

Regulacja wysokośći kierownicy

Kierownica jest ustawiona w najwyższym położeniu (najbardziej wyprostowana, a więc najwygodniejsza pozycja).

Aby uzyskać lepszą aerodynamikę i bardziej efektywne pedałowanie, można obniżyć kierownicę, aby wydłużyć górną część ciała (plecy będą ustawione pod większym kątem, co zapewni bardziej sportową jazdę).

W tym celu należy po prostu usunąć podkładki dystansowe, które znajdują się pod wspornikiem kierownicy, jak pokazano na tym filmie.

ADJUSTING-HANDLEBAR-HEIGHT-ROCKRIDER-ST540-MOUNTAIN-BIKE

Ustawianie kierownicy

Zobacz film obok

ALIGNING-YOUR-ROCKRIDER-ST540-MOUNTAIN-BIKE-HANDLEBAR

Ustawienie klamek hamulcowych

Zobacz film obok

ORIENTING-YOUR-ROCKRIDER-ST540-BRAKE-LEVERS

Regulacja wysokości siodełka

Rama Twojego roweru wyposażona jest w system szybkiego wypinania.

Należy stanąć obok roweru. Zwolnić zacisk pociągając za jego dźwignię. Pociągnąć lub popchnąć siodełko, aż znajdzie się na wysokości bioder.

Dokręć zacisk, wciskając jego dźwignię z powrotem na miejsce.

Aby uzyskać więcej precyzji, obejrzyj nasz film instruktażowy.

ADJUSTING-SADDLE-HEIGHT-ROCKRIDER-ST540-MOUNTAIN-BIKE

Regulacja odległości siodełka od kierownicy

Zobacz film obok

ADJUSTING-SADDLE-DISTANCE-ROCKRIDER-ST520-MOUNTAIN-BIKE

Regulacja ugięcia widelca amortyzowanego

Widelec BTWIN U-Fit został zaprojektowany tak, aby jego regulacja była jak najłatwiejsza. Zastosowano w nim prawdziwą innowację: przekręcaj pokrętło, aż na górze widelca pojawi się Twoja waga. W trakcie obracania pokrętła sprężyna będzie ściskana lub zwalniana, aby dostosować widelec do wagi użytkownika.

ADJUSTING THE FORK'S STIFFNESS ON THE ROCKRIDER ST520

Docieranie hamulców

Kiedy Twój rower opuszcza sklep z nowymi, błyszczącymi klockami i tarczami hamulcowymi, ich siła hamowania jest słaba.Ciągłe, ostre hamowanie (na przykład podczas zjazdu ze wzniesienia) może spowodować przegrzanie hamulców i doprowadzić do ich "zeszklenia".Może to sprawić, że Twoje hamulce staną się całkowicie bezużyteczne, dlatego aby temu zapobiec, zalecamy docieranie hamulców.Do docierania wystarczy 10 hamowań na każdy hamulec. Przez docieranie rozumiemy szybkie przejście z prędkości 25 do 5 km/h, ale bez zatrzymywania koła i z użyciem tylko jednego hamulca na raz.

Wymiana pedałów

Zobacz film obok

CHANGING-YOUR-ROCKRIDER-MOUNTAIN-BIKE-PEDALS

Jak przerobić koła na bezdętkowe

Aby zmniejszyć ryzyko przebicia lub uszczypnięcia dętki, możesz rozważyć wykonanie kół w swoim MTB w wersji "Tubeless".

Aby to zrobić, będziesz musiał kupić:
- Płyn uszczelniający
- Zawór
- Taśmę

KROKI, KTÓRE NALEŻY PODJĄĆ:
1. Zdjąć koło
2. Zdjąć oponę i dętkę z koła
3. Nałóż taśmę do obręczy (taśmę uszczelniającą) na obręcz
4. Włóż zawór Schrader Tubeless przez otwór w obręczy (od wewnątrz obręczy)
5. Nałóż płyn uszczelniający oponę (zapobiegający przebiciu)
6. Zainstaluj swoją nową oponę Tubeless
7.Całkowicie napompuj oponę, aż będzie mocno przylegać do obręczy

Jeśli wykonanie tej czynności sprawia Ci trudność, odwiedź najbliższy Serwis Decathlon i zleć wykonanie tej czynności.

ROCKRIDER MTB ST 530 27,5"2021: serwis rowerowy, naprawa, konserwacja

Unselected
st520-rockrider-mountain-bike-equipment

Podstawowe Narzędzia Rowerowe

Podczas jazdy na rowerze górskim powinieneś przy sobie odpowiedni sprzęt, abyś mógł poradzić sobie z przebiciem opony, zerwaniem łańcucha lub innymi problemami. Oto wybór produktów, które pomogą Ci wydostać się z trudnej sytuacji.

Unselected

FAQ

Koło się scentrowało

Podczas kilku pierwszych przejazdów na nowym rowerze wiele elementów będzie się naturalnie przemieszczać i osadzać na swoim miejscu, np. szprychy kół, których "trzeszczenie" będzie słyszalne ze względu na skręcanie powstałe podczas montażu. Twój rower jest wyposażony w obręcze o podwójnych ściankach (wewnątrz kół), które są mocniejsze. Jeśli tak jest, zadzwoń do jednego z naszych serwisów DECATHLON, aby bezpłatnie wyregulować tę lekką niedoskonałość:

W ramach bezpłatnego serwisu przez pierwsze 6 miesięcy od daty zakupu roweru

Wiadomość dla rodziców: Niektóre manewry techniczne doceniane przez najmłodszych (jazda na tylnym kole, poślizgi, skoki na krawędziach, ...), jeśli powtarzają się zbyt często, mogą również powodować luzy w tylnej piaście i chybotanie się felg. Jeśli zaobserwujemy częste praktykowanie tych zachowań, ważne jest, aby uświadomić dziecku ich konsekwencje.

wheelies and buckling of the ROCKRIDER ST 100 mountain bike's wheels
Przebite koło

Niestety, przebita opona może dotknąć każdego z nas.

- Ziemia (ciernie, krzaki, szkło, gwoździe, ...)

- Lub użytkowanie roweru ( pokonywanie wystających przeszkód: kamieni, schodów, krawężników, wybojów, ...) są najczęściej przyczyną przebicia przez perforację (mała dziurka) lub przebicia przez uszczypnięcie (małe pęknięcia blisko siebie). Z drugiej strony, jeśli przebicia się mnożą, można je wytłumaczyć:

- Zły montaż koła w naszych fabrykach, ujawniający główkę szprychy przebijającą dętkę.

- Niekompatybilna (porowata) opona lub dętka

- Pierwsze przebicie zostało źle naprawione, a ciało obce (kolec, szkło, odłamek metalu...) pozostało w feldze lub oponie. Dlatego ważne jest, aby prawidłowo zdiagnozować przebicie i usunąć ciało obce przed przystąpieniem do naprawy. Nie wiesz, jak zdemontować/montować oponę, jak naprawić lub wymienić dętkę?

1- Najprostszy sposób to nie dotykać koła i prowizorycznie naprawić je za pomocą sprayu do opon zapobiegającemu przebiciu:

Przykręcić koniec rurki do zaworu przebitej opony (zaworem do dołu) i nacisnąć bez puszczania, aby wtłoczyć piankę. Opona odzyska swój kształt i twardość, co pozwoli Ci wrócić do domu bez żadnych obaw.

2- Aby dokonać naprawy lub wymiany dętki w sposób całkowicie autonomiczny, zapoznaj się z poniższymi filmami instruktażowymi.

ROCKRIDER ST 100 mountain bike puncture
Amortyzator jest zbyt twardy

Kilka poziomów działania w celu "zmiękczenia" widelca:

1- Przejrzyj ustawienie twardości: przejdź do rozdziału "REGULACJA TWARDOŚCI MOJEGO WIDELCA "
2- Wykonaj podstawową czynność konserwacyjną: Twój widelec może być regularnie konserwowany za pomocą zwykłego pojemnika z olejem. W tym celu należy nałożyć kilka kropel oleju na sworznie sterowe widelca i wcisnąć olej do tulei widelca.
3- Wykonać kompletny przegląd w serwisie.

ADJUSTING THE FORK'S STIFFNESS ON THE ROCKRIDER ST520

Tylna przerzutka nie działa prawidłowo

Kilka sposobów na uzyskanie dobrej zmiany biegów z tyłu:



1/ Sprawdzić linkę i pancerze :
1a. Nieprawidłowo ustawione zaślepki mogą przeszkadzać w przeciąganiu linki przerzutki i powodować zakłócenia w zmianie biegów. Jeśli zaślepka jest nieprawidłowo umieszczona, należy ją ręcznie umieścić w obudowie.
1b. Jeśli przerzutka nie porusza się nawet po przekręceniu manetki, to prawdopodobnie linka i jej pancerze są zatarte. Konieczna jest ich wymiana.
Możesz wymienić je samodzielnie, postępując zgodnie z poniższym filmem lub dostarczyć swój rower do serwisu DECATHLON.
2/ Sprawdz, czy hak przerzutki nie jest skrzywiony: skrzywiony hak spowoduje, że przerzutka nie będzie w osi i nie będzie mogła prawidłowo spełniać swojej funkcji. Stań z tyłu roweru i przyjrzyj się ustawieniu przerzutki.
Jeżeli hak jest wygięty lub złamany, udaj się do serwisu DECATHLON w celu jego wymiany lub wymień go samodzielnie, korzystając z rozdziału "Hak przerzutki jest wykrzywiony/złamany".

PRZYPOMINAMY: w ciągu pierwszych 6 miesięcy od daty zakupu oferujemy bezpłatny, kompletny przegląd wszystkich ustawień roweru.

Uwaga: W przypadku regularnego użytkowania roweru górskiego w warunkach mokrych lub błotnistych, a także regularnego mycia roweru górskiego w dużej ilości wody, wymiana pancerzy i linek będzie wymagała częstszej wymiany. Mycie roweru wodą pod wysokim ciśnieniem jest stanowczo odradzane, ponieważ powoduje to wepchnięcie brudu z powrotem do pancerzy.

DRIVETRAIN-CABLE-CHANGE

Klamki hamulcowe dochodzą do rączek

Jeśli dźwignia hamulca wydaje się miękka i/lub dotyka kierownicy zanim rower zacznie zwalniać: Musisz odpowietrzyć swoje hamulce. Odwiedź jeden z naszych Serwisów Decathlon, aby nasi technicy wykonali tę czynność za Ciebie.

Hak przerzutki jest wykrzywiony/złamany

Skrzywiony hak powoduje, że przerzutka jest źle ustawiona i nie może już działać prawidłowo.

Jeżeli hak jest wygięty lub pęknięty, należy udać się do Serwisu DECATHLON w celu jego wymiany lub wymienić go samodzielnie z pomocą tego filmu.

ROCKRIDER-MOUNTAIN-BIKE-DERAILLEUR-HANGER

Zerwany łańcuch

Czy zerwałeś łańcuch? Masz do dyspozycji dwa rozwiązania:

1- Przystąp do samodzielnej naprawy z pomocą tego filmu, do tego będziesz potrzebował skuwacza i spinki do łańcucha.

2- Udaj się do jednego z naszych serwisów DECATHLON, aby nasi technicy wykonali to zadanie.

REPAIRING-A-CHAIN

Unselected
ROWER GÓRSKI MTB ST 530 27,5"

DARMOWY PRZEGLĄD BEZPIECZEŃSTWA 6MSC

Do wszystkich rowerów marki B'TWIN kupionych z Kartą Klienta, oferujemy 1 w pełny darmowy przegląd, w ciągu pierwszych 6 miesięcy od daty zakupu.

Przegląd obejmuje:
diagnostykę, wszelkie regulacje hamulców i napędu, oraz sprawdzenie połączeń śrubowych

Zapraszamy na nasze SERWISY!

Unselected
Unselected
ROCKRIDER MTB ST 530 27,5"2021: serwis rowerowy, naprawa, konserwacja

Części zamienne do roweru górskiego Rockrider ST 530

Potrzebujesz kupić części zamienne do swojego jednośladu? Nic prostszego!

Poznaj wszystkie części zamienne dedykowane do roweru górskiego Rockrider ST 530. Zamów je online z dostawą do domu!

Unselected

Konserwacja roweru górskiego Rockrider ST 530

Czyszczenie roweru

Do czyszczenia roweru potrzebny będzie środek do czyszczenia rowerów, gąbka i szczotka. Najpierw należy spłukać rower szlauchem. Następnie nałóż środek czyszczący za pomocą gąbki i szczotki. Pozostaw środki czyszczące na pewien czas, a następnie spłucz rower. Czynność tę należy wykonywać z rozsądnej odległości, aby nie uszkodzić części mechanicznych. Na koniec należy osuszyć rower miękką, czystą, suchą ściereczką.

CLEANING YOUR MOUNTAIN BIKE

Czyszczenie napędu

Aby wyczyścić i nasmarować układ napędowy, będziesz potrzebował odtłuszczacza w sprayu, odpowiedniej szczotki i smaru. Pierwszym krokiem jest zabezpieczenie tarczy czystą szmatką, aby zapobiec przedostaniu się na nią smaru. Następnie należy nanieść odtłuszczacz na cały mechanizm napędowy, a następnie umyć kasetę, łańcuch i kółka przerzutki. Pozostawić na kilka minut, a następnie spłukać z umiarkowanej odległości. Przed przejściem do etapu smarowania należy odczekać, aż układ napędowy wyschnie. Wstrząśnij smar i nanieś go na wewnętrzną stronę łańcucha, aby ułatwić jego płynną pracę.

CLEANING AND LUBRICATING A DRIVETRAIN

Wymiana linki/pancerza

Czy Twoja linka zmiany biegów jest brudna, zardzewiała lub uszkodzona, czy Twoje biegi trudno się zmieniają lub zmieniają się losowo?  W takim razie musisz wymienić linkę! Aby to zrobić, będziesz potrzebował kombinerek, śrubokręta, obcinacza do kabli, klucza imbusowego oraz nowego zestawu linek i pancerzy. Po pierwsze, musisz wyjąć linkę z pancerza. Przerzuć biegi do końca, a następnie przetnij linkę tak, aby można ją było wyciągnąć z pancerza. Zostaw stary komplen pancerzy, aby mieć wzór długości poszczególnych elementów. Przytnij go i załóż zaślepki. Teraz możesz zamontować pancerze. Przełóż linkę przez manetkę i przeprowadź ją przez pancerz. Następnie należy wkręcić regulację i zamocować linkę do przerzutki. Wyreguluj układ napędowy, dokręcając linkę, jeśli biegi z trudem wchodzą na wyższe obroty i luzując ją, jeśli mają problemy z wchodzeniem na niższe. Gdy skończysz, przetnij linkę i użyj szczypiec, aby zacisnąć na niej końcówkę.

CHANGING A GEAR CABLE

Wymiana tylnego koła

Zobacz film obok

REMOVING THE ST 530'S REAR WHEEL

Naprawa przebicia

Do naprawy przebitej opony potrzebne będą: pompka, miska z wodą, ściereczka i zestaw do naprawy przebitej opony. Napompuj niewielką ilość powietrza do dętki. Zanurzając dętkę w wodzie, zlokalizuj dziurę. Po znalezieniu otworu osusz dętkę ściereczką i użyj papieru ściernego z zestawu naprawczego, aby przeszlifować dętkę. Pozwoli to na lepsze przyleganie kleju. Nałóż obficie klej na otwór i odczekaj 3 do 5 minut. Na koniec należy umieścić łatkę na otworze i docisnąć ją na kilka minut. Następnie można z powrotem włożyć dętkę do opony!

REPAIRING A PUNCTURE

Wymiana haka przerzutki

W tym celu potrzebny jest nowy hak przerzutki pasujący do Państwa roweru (proszę sprawdzić nasze "CZĘŚCI ZAMIENNE") oraz klucz imbusowy 5 mm. Zdjąć koło i uszkodzony hak przerzutki. Założyć nowy hak na ramę.  Przed założeniem nowego haka usunąć z przerzutki kawałek starego haka za pomocą klucza imbusowego 5 mm. Pozostaje tylko nałożyć przerzutkę na nowy hak i sprawdzić przełożenie.

CHANGING THE DERAILLEUR HANGER

Wymiana łańcucha

W tym celu należy zaopatrzyć się w skuwacz do łańcucha, nowy łańcuch i spinkę. Umieść łańcuch na najmniejszej zębatce i najmniejszej tarczy.  Za pomocą przyrządu do demontażu łańcucha zdejmij spinkę, a następnie stary łańcuch. Nałożyć nowy łańcuch na najmniejszą zębatkę i najmniejszą tarczę, aby dobrać odpowiednią długość. Łańcuch powinien niemalże dotykać górnego kółka wózka przerzutki ("palec" odległości). Po ustaleniu długości łańcucha należy go skrócić przy pomocy skuwacza. Następnie załóżcie szybkozłączkę na łańcuch i obracajcie pedałami tak, aby szybkozłączka znalazła się na górze łańcucha. Zatrzymując ręką tylne koło, naciśnij na pedała tak aby spinka się zamknęłą.

CHANGING A CHAIN

Wymiana okładzin hamulcowych

Do tego celu potrzebne będą klocki hamulcowe, śrubokręt płaski i klucz imbusowy 3 mm. Przede wszystkim zdejmij koło. Następnie użyj dużego śrubokręta, aby rozepchnąć klocki i ustawić tłoczki w ich pierwotnej pozycji. Następnie usuń zawleczkę, która trzyma klocki na miejscu i wyjmij klocki. Przygotuj nowe klocki umieszczając pomiędzy nimi sprężynę. Włóż nowe klocki do zacisku i ponownie włóż zawleczkę. Załóż z powrotem koło i sprawdź, czy klocki są na swoim miejscu i czy nie ocierają o tarczę.

CHANGING HYDRAULIC BRAKE PADS

Regulacja hamulców tarczowych

W tym celu potrzebny będzie klucz imbusowy 5 mm. Odkręć zacisk, zakręć kołem i ściśnij dźwignię hamulca. Ważne jest, aby przed dokręceniem zacisku nadal ściskać dźwignię hamulca.  Następnie należy sprawdzić, czy tarcza i klocki nadal stykają się ze sobą.

ADJUSTING A HYDRAULIC DISC BRAKE CALLIPER

Unselected

Akcesoria kompatybilne z rowerem Rockrider ST 530

Unselected

Instrukcja obsługi roweru górskiego Rockrider ST 530

VTT ROCKRIDER ST 530 NOIR
VTT ROCKRIDER ST 530 NOIR

INSTRUKCJA OBSŁUGI ROWERU

Notices

Napęd

Notices

Hamulce

Unselected
VTT ROCKRIDER ST 530 NOIR

Nasze zobowiązanie

ROCKRIDER udziela dożywotniej gwarancji na ramę, kierownicę i wspornik kierownicy roweru górskiego (w normalnych warunkach użytkowania).

Gwarancja na pozostałe części wynosi dwa lata.

Po rozpoczęcia użytkowania, niektóre elementy (np linki, klocki) mogą potrzebować ponownej regulacji. Z tego powodu oferujemy bezpłatny przegląd Państwa roweru górskiego sześć miesięcy po zakupie.