Ref: 8561304
2020
Poznaj najważniejsze kwestie dotyczące użytkowania roweru górskiego Rockrider ST 50.
Dzięki informacjom związanym z obsługą posprzedażową roweru Rockrider ST 50 bez problemu poradzisz sobie zarówno z montażem, konserwacją i samodzielną wymianą części lub drobnymi naprawami. Nasze filmiki instruktażowe wszystko dokładnie obrazują. W opracowanym przez zespół profesjonalnych doradców technicznych poradniku znajdziesz nie tylko przydatne porady i podpowiedzi, ale również w prosty sposób zamówisz dedykowane części zamienne online.
W naszym FAQ przeczytasz najczęściej zadawane przez użytkowników pytania i odpowiedzi na różnego rodzaju zagadnienia. W razie potrzeby możesz także skontaktować się ze specjalistami w naszych serwisach stacjonarnych lub pobrać szczegółową instrukcję obsługi roweru Rockrider ST 50.
Zapraszamy do korzystania z usług wsparcia posprzedażowego Decathlon Support!
Zalecane średnie ciśnienie wynosi 1,8 bara.
Jeśli szukasz większego komfortu i przyczepności swojego roweru górskiego Rockrider ST 120, I/LUB jeśli ważysz mniej niż 70 kg, możesz zmniejszyć wartość ciśnienia o 10%, nigdy nie schodząc poniżej 1,6 bara (minimalne zalecane ciśnienie), ale zwiększy to ryzyko przebicia na nierównym podłożu.
Kierownica w rowerze Rockrider ST 50, jest domyślnie ustawiona najwyżej (pozycja z najwyższym oparciem, a więc najwygodniejsza).
Aby zwiększyć aerodynamikę i efektywność pedałowania, można obniżyć kierownicę, aby nieco wydłużyć pozycję (pozycja z bardziej pochylonymi plecami, a więc bardziej sportowa).
Aby to zrobić, wystarczy przesunąć podkładki dystansowe pod wspornik kierownicy roweru, wykonując czynności opisane w tym filmie.
Widelec SUNTOUR posiada dwa regulatory baryłkowe napięcia wstępnego.
Są one od siebie oddzielone.
Spróbuj wyregulować widelec roweru Rockrider ST 50 tylko za pomocą pierwszego z nich. Jeśli poziom napięcia wstępnego jest niewystarczający nawet po przykręceniu pierwszego regulatora, zawsze możesz użyć drugiego, aby dokończyć regulację widelca.
Przekręć regulator zgodnie z ruchem wskazówek zegara, aby zwiększyć sztywność widelca, a w przeciwnym kierunku, aby ją zmniejszyć.
Prawidłowe ustawienie wysokości siodełka wpływa bezpośrednio na bezpieczeństwo, wygodę i efektywność pedałowania.
Aby określić optymalne ustawienie należy: siedząc na siodle, oprzeć piętę nogi na pedale który znajduje się w najniższym położeniu.
Dokładniej całą procedurę przedstawia i obrazuje poniższy film.
Prawidłowe ustawienie klamek hamulcowych w rowerze Rockrider ST 50 gwarantuje bezpieczeństwo i wygodę.
Optymalnym rozwiązaniem, jest ustawienie klamek w linii z przedramieniem. Zazwyczaj w przypadku roweru górskiego jest to około 40/45 stopni w dół od poziomu.
Taka pozycja daje możliwość używania hamulców bez potrzeby ruchu nadgarstka, czy bez odrywania palców od kierownicy.
Z pozoru prosta czynność, bardzo często stwarza problemy.
A wszystko to przez odwrotny gwint w lewym pedale. Został on odwrócony aby podczas jazdy nie doszło do odkręcenia pedału.
Prawy pedał (od strony zębatek) dokręcamy standardowo - zgodnie z ruchem wskazówek zegara.
Lewy pedał dokręcamy odwrotnie - przeciwnie do ruchy wskazówek zegara.
Podczas jazdy na rowerze górskim Rockrider ST 50 powinieneś mieć przy sobie odpowiedni sprzęt, abyś mógł poradzić sobie z przebiciem opony, zerwaniem łańcucha lub innymi problemami. Oto wybór produktów, które pomogą Ci wydostać się z trudnej sytuacji.
Podczas kilku pierwszych przejazdów na nowym rowerze Rockrider ST 50 wiele elementów będzie się naturalnie przemieszczać i osadzać na swoim miejscu, np. szprychy kół, których "trzeszczenie" będzie słyszalne ze względu na skręcanie powstałe podczas montażu. Twój rower jest wyposażony w obręcze o podwójnych ściankach (wewnątrz kół), które są mocniejsze. Jeśli tak jest, zadzwoń do jednego z naszych serwisów DECATHLON, aby bezpłatnie wyregulować tę lekką niedoskonałość:
W ramach bezpłatnego serwisu przez pierwsze 6 miesięcy od daty zakupu roweru
Wiadomość dla rodziców: Niektóre manewry techniczne doceniane przez najmłodszych (jazda na tylnym kole, poślizgi, skoki na krawędziach, ...), jeśli powtarzają się zbyt często, mogą również powodować luzy w tylnej piaście i chybotanie się felg. Jeśli zaobserwujemy częste praktykowanie tych zachowań, ważne jest, aby uświadomić dziecku ich konsekwencje.
Dzięki naszym prostym instrukcjom, bez trudu poradzisz sobie z samodzielnym usunięciem usterki w oponie roweru Rockrider ST 50!
Do naprawy przebitej opony potrzebne są: pompka, pojemnik z wodą, szmatka i zestaw do naprawy dętek.
Instrukcja naprawy przebitej opony rowerowej w rowerze górskim Rockrider ST 50krok po kroku:
- Podnieś ciśnienie w dętce
- Aby zlokalizować przebicie, przepuść dętkę przez wodę
- Po zlokalizowaniu otworu osusz dętkę ściereczką i przejdź do fazy skrobania przy użyciu papieru ściernego znajdującego się w zestawie. Przygotuje to dętkę do klejenia i zapewni maksymalne przyleganie kleju.
- Nałóż klej obficie wokół otworu i odczekaj 3 do 5 minut.
- Umieść łatę na otworze i przytrzymaj ją przez kilka minut.
- Włóż dętkę z powrotem do opony.
Obejrzyj film instruktażowy, w którym jeszcze dokładniej zobrazowaliśmy cały proces naprawy uszkodzonej opony rowerowej.
Jeśli nie posiadasz zestawu naprawczego, możesz go wygodnie kupić online za pośrednictwem naszej strony. Wybierz produkty dedykowane do Twojego roweru!
Kilka sposobów na znalezienie dobrego przełożenia do przodu:
1/ Sprawdzić linkę i jej pancerze: nieprawidłowe ułożenie końcówek pancerza może utrudniać przeciąganie linki przerzutki i rozregulować zmianę biegów.
Jeśli zaślepka jest nieprawidłowo umieszczona, należy ją ręcznie umieścić w obudowie.
2/ Jeśli przerzutka nie porusza się nawet po dotknięciu manetki, to prawdopodobnie linka i jej pancerze są zatarte. Konieczna jest ich wymiana.
Możesz wymienić je samodzielnie, postępując zgodnie z poniższym filmem lub dostarczyć swój rower do serwisu DECATHLON.
PRZYPOMINAMY: w ciągu pierwszych 6 miesięcy od daty zakupu oferujemy bezpłatny, kompletny przegląd wszystkich regulacji Twojego roweru.
Uwaga: W przypadku regularnego użytkowania roweru górskiego w warunkach mokrych lub błotnistych, a także regularnego mycia roweru górskiego w dużej ilości wody, wymiana pancerzy i linek musi odbywać się częściej. Mycie roweru wodą pod wysokim ciśnieniem jest stanowczo odradzane, ponieważ powoduje to wepchnięcie brudu z powrotem do pancerza.
Kilka sposobów na uzyskanie dobrej zmiany biegów w Rockrider ST 50:
1/ Sprawdzić linkę i pancerze :
1a. Nieprawidłowo ustawione zaślepki mogą przeszkadzać w przeciąganiu linki przerzutki i powodować zakłócenia w zmianie biegów. Jeśli zaślepka jest nieprawidłowo umieszczona, należy ją ręcznie umieścić w obudowie.
1b. Jeśli przerzutka nie porusza się nawet po przekręceniu manetki, to prawdopodobnie linka i jej pancerze są zatarte. Konieczna jest ich wymiana.
Możesz wymienić je samodzielnie, postępując zgodnie z poniższym filmem lub dostarczyć swój rower do serwisu DECATHLON.
2/ Sprawdz, czy hak przerzutki nie jest skrzywiony: skrzywiony hak spowoduje, że przerzutka nie będzie w osi i nie będzie mogła prawidłowo spełniać swojej funkcji. Stań z tyłu roweru i przyjrzyj się ustawieniu przerzutki.
Jeżeli hak jest wygięty, udaj się do serwisu DECATHLON w celu jego naprawy.
PRZYPOMINAMY: w ciągu pierwszych 6 miesięcy od daty zakupu oferujemy bezpłatny, kompletny przegląd wszystkich ustawień roweru Rockrider ST 50.
Uwaga: W przypadku regularnego użytkowania roweru górskiego w warunkach mokrych lub błotnistych, a także regularnego mycia roweru górskiego w dużej ilości wody, wymiana pancerzy i linek będzie wymagała częstszej wymiany. Mycie roweru wodą pod wysokim ciśnieniem jest stanowczo odradzane, ponieważ powoduje to wepchnięcie brudu z powrotem do pancerzy.
Jeśli dźwignia hamulca jest zbyt gąbczasta, bardzo łatwo dotyka kierownicy. Zalecamy regulację napięcia linki hamulca za pomocą regulatora baryłkowego na dźwigni hamulca.
Poluzuj baryłkę i nakrętkę zabezpieczającą, aby wyregulować naprężenie linki tak, aby dźwignia hamulca była pewna, ale nie za twarda.
Lepiej? Po odpowiednim ustawieniu należy dokręcić nakrętkę zabezpieczającą do dźwigni hamulca.
Czy zerwałeś łańcuch w swoim rowerze górskim Rockrider ST 50? Masz do dyspozycji dwa rozwiązania:
1- Przystąp do samodzielnej naprawy z pomocą tego filmu, do tego będziesz potrzebował skuwacza i spinki do łańcucha.
2- Udaj się do jednego z naszych serwisów DECATHLON, aby nasi technicy wykonali to zadanie.
Do roweru Rockrider ST 50, jak i do wszystkich rowerów marki Btwin kupionych z Kartą Klienta, oferujemy 1 w pełni darmowy przegląd, w ciągu pierwszych 6 miesięcy od daty zakupu.
Przegląd roweru ST 50obejmuje:
diagnostykę, wszelkie regulacje hamulców i napędu oraz sprawdzenie połączeń śrubowych
Zapraszamy na naszych profesjonalnych Serwisów Decathlon!
Zobacz wszystkie nasze filmy instruktażowe z kategorii Serwis Rowerowy
Potrzebujesz kupić części zamienne do swojego jednośladu? Nic prostszego!
Poznaj wszystkie części zamienne dedykowane do roweru górskiego Rockrider ST 50. Zamów je online z dostawą do domu!
Aby prawidłowo wyczyścić rower, należy użyć środka do czyszczenia rowerów, gąbki i szczotki.
Przed zastosowaniem środków czyszczących należy opłukać rower za pomocą węża.
Następnie użyj gąbki i szczotki, aby skutecznie nałożyć kosmetyk.
Należy pozwolić, aby produkt zadziałał przed spłukaniem roweru.
Należy to zrobić w rozsądnej odległości, aby nie uszkodzić części mechanicznych.
Na koniec należy wysuszyć rower suchą, czystą i miękką szmatką.
Aby wyczyścić i nasmarować napęd, należy zaopatrzyć się w odtłuszczacz w sprayu, odpowiednią szczotkę i smar.
Pierwszym krokiem jest zabezpieczenie tarczy czystą szmatką, aby uniknąć rozpryskiwania się na nią smaru.
Następnie nanieść odtłuszczacz na całą przekładnię, przetrzeć szczotką kasetę, łańcuch i kółka przerzutki.
Pozwól mu działać przez kilka minut, a następnie spłucz z umiarkowanej odległości.
Następnie należy poczekać, aż przekładnia wyschnie przed rozpoczęciem fazy smarowania.
Wytrząśnij smar i nanieś go na wewnętrzną stronę łańcucha, aby zwiększyć jego wydajność.
Twoja linka napędowa jest brudna, zardzewiała, uszkodzona lub zmiana biegów jest trudna, ciężka lub przypadkowa?
W takim przypadku należy ją wymienić! Do tego celu potrzebne będą kombinerki, śrubokręt, przecinak do linek, klucz imbusowy oraz nowy komplet linek i osłon przerzutek.
Najpierw należy wyjąć linkę z pancerza. Zacznij od zdjęcia zaślepki manetki i umieszczenia suwaka na ostatnim biegu, następnie przetnij linkę, aby usunąć cały przewód, a następnie pancerze.
Następnie określ długość nowych pancerzy, na podstawie zdemontowanych kawałków. Przynij je na taką samą długość jak orginalne i zamontów końcówki.
Zamontuj linkę w manetce i przeprowadź ją przez pancerze. Po wykonaniu tych napinij ją aby była "sztywna" i zamocuj do przerzutki. Aby wyregulować napęd, należy napiąć linkę, jeśli biegi mają trudności z wchodzeniem, a poluzować, jeśli mają trudności z schodzeniem.
Po zakończeniu należy przeciąć linkę , zostawiając około 5cm i zamocować zaślepkę na końcu za pomocą kombinerek.
Do naprawy przebitej opony potrzebne są: pompka, pojemnik z wodą, szmatka i zestaw do naprawy dętek.
Podnieść ciśnienie w dętce. Aby zlokalizować przebicie, należy przepuścić dętkę przez wodę.
Po zlokalizowaniu otworu należy osuszyć dętkę ściereczką i przejść do fazy skrobania przy użyciu papieru ściernego znajdującego się w zestawie.
Przygotuje to dętkę do klejenia i zapewni maksymalne przyleganie kleju.
Nałóż klej obficie wokół otworu i odczekaj 3 do 5 minut.
Na koniec należy umieścić łatę na otworze i przytrzymać ją przez kilka minut.
Następnie można włożyć dętkę z powrotem do opony!
Do wykonania tej operacji potrzebne są: szczypce do spinek, skuwacz do łańcucha, nowy łańcuch i spinka.
Ustaw łańcuch na ostatniej z zębatek i na najmniejszej tarczy.
Najpierw należy zddejmuj spinkę za pomocą szczypiec, a następnie zdejmij stary łańcuch z przekładni.
Umieść nowy łańcuch na ostatniej z zębatek i najmniejszej tarczy, aby ułatwić określenie optymalnej długości łańcucha.
Łańcuch powinien znajdować się w odległości 2/3cm od górnego koła wózka przerzutki.
Po ustawieniu długości należy skrócić łańcuch na odpowiednią długość za pomocą skuwacza.
Na koniec zamontuj spinkę na łańcuchu i wykonajcie jeden obrót korbą, aby ustawić ją na górnej części łańcucha, dalej trzymając zaciśnięty hamulec naciśnij mocno na pedał, aby spinka się "zamknęła".
Zobacz film obok
ROCKRIDER udziela dożywotniej gwarancji na ramę, kierownicę i wspornik kierownicy roweru górskiego (w normalnych warunkach użytkowania).
Gwarancja na pozostałe części wynosi dwa lata.
Po rozpoczęcia użytkowania, niektóre elementy (np linki, klocki) mogą potrzebować ponownej regulacji. Z tego powodu oferujemy bezpłatny przegląd Państwa roweru górskiego sześć miesięcy po zakupie.