Ref: 8545706
2020
Poniżej, dowiesz się wszystkiego na temat użytkowania swojego roweru z Decathlon.
Sprawdź odpowiedzi na najczęściej zadawane przez naszych użytkowników pytania, nasz poradnik konserwacji i kompatybilne akcesoria. Zamów dedykowane części zamienne online i naprawiaj sam z pomocą filmów instruktażowych.
W końcu, w razie potrzeby skontaktuj się ze specjalistami na naszych serwisach stacjonarnych lub pobierz instrukcje obsługi!
Zapraszamy na Support Decathlon!
Kiedy Twój rower opuszcza sklep, klocki i tarcze są nowe i dlatego skuteczność hamowania jest bardzo słaba. Silne, mocne i ciągłe hamowanie (na przykład w dół) może doprowadzić do przegrzania i „zeszklenia” klocków. Uniknij tego zjawiska (sprawi, że hamulce będą całkowicie bezużyteczne).
Docieranie zostanie osiągnięte po 10 zahamowaniach na jedne hamulec. Docieranie oznacza silne spowolnienie, aby przejść z 25 do 5 km / h, ale bez blokowania koła, używając tylko jeden hamulec na raz.
Aby zmniejszyć ryzyko przebicia lub uszczypnięcia dętki, możesz rozważyć wykonanie kół w swoim MTB w wersji "Tubeless".
Aby to zrobić, będziesz musiał kupić:
- Płyn uszczelniający
- Zawór
- Taśmę
KROKI, KTÓRE NALEŻY PODJĄĆ:
1. Zdjąć koło
2. Zdjąć oponę i dętkę z koła
3. Nałóż taśmę do obręczy (taśmę uszczelniającą) na obręcz
4. Włóż zawór Schrader Tubeless przez otwór w obręczy (od wewnątrz obręczy)
5. Nałóż płyn uszczelniający oponę (zapobiegający przebiciu)
6. Zainstaluj swoją nową oponę Tubeless
7.Całkowicie napompuj oponę, aż będzie mocno przylegać do obręczy
Jeśli wykonanie tej czynności sprawia Ci trudność, odwiedź najbliższy Serwis Decathlon i zleć wykonanie tej czynności.
Aby prawidłowo wyregulować widelec Rockshox, zapoznaj się z instrukcją na poniższym linku
Zobacz instruktaż na filmie obok
Regularnie sprawdzaj siłę dokręcenia śrub tylnego zawieszenia. Tylko takie działanie jest gwarancja prawidłowej pracy i żywotności tego elementu!
Zobacz instruktaż na filmie obok
Podczas jazdy na rowerze górskim musisz mieć przy sobie odpowiedni sprzęt, abyś mógł poradzić sobie z przebiciem opony, zerwaniem łańcucha lub innymi problemami. Oto wybór produktów, które pomogą Ci wydostać się z trudnej sytuacji.
Podczas kilku pierwszych przejazdów na nowym rowerze wiele elementów będzie się naturalnie przemieszczać i osadzać na swoim miejscu, np. szprychy kół, których "trzeszczenie" będzie słyszalne ze względu na skręcanie powstałe podczas montażu. Twój rower jest wyposażony w obręcze o podwójnych ściankach (wewnątrz kół), które są mocniejsze. Jeśli tak jest, zadzwoń do jednego z naszych serwisów DECATHLON, aby bezpłatnie wyregulować tę lekką niedoskonałość:
W ramach bezpłatnego serwisu przez pierwsze 6 miesięcy od daty zakupu roweru
Wiadomość dla rodziców: Niektóre manewry techniczne doceniane przez najmłodszych (jazda na tylnym kole, poślizgi, skoki na krawędziach, ...), jeśli powtarzają się zbyt często, mogą również powodować luzy w tylnej piaście i chybotanie się felg. Jeśli zaobserwujemy częste praktykowanie tych zachowań, ważne jest, aby uświadomić dziecku ich konsekwencje.
Niestety, przebita opona może dotknąć każdego z nas.
- Ziemia (ciernie, krzaki, szkło, gwoździe, ...)
- Lub użytkowanie roweru ( pokonywanie wystających przeszkód: kamieni, schodów, krawężników, wybojów, ...) są najczęściej przyczyną przebicia przez perforację (mała dziurka) lub przebicia przez uszczypnięcie (małe pęknięcia blisko siebie). Z drugiej strony, jeśli przebicia się mnożą, można je wytłumaczyć:
- Zły montaż koła w naszych fabrykach, ujawniający główkę szprychy przebijającą dętkę.
- Niekompatybilna (porowata) opona lub dętka
- Pierwsze przebicie zostało źle naprawione, a ciało obce (kolec, szkło, odłamek metalu...) pozostało w feldze lub oponie. Dlatego ważne jest, aby prawidłowo zdiagnozować przebicie i usunąć ciało obce przed przystąpieniem do naprawy. Nie wiesz, jak zdemontować/montować oponę, jak naprawić lub wymienić dętkę?
1- Najprostszy sposób to nie dotykać koła i prowizorycznie naprawić je za pomocą sprayu do opon zapobiegającemu przebiciu:
Przykręcić koniec rurki do zaworu przebitej opony (zaworem do dołu) i nacisnąć bez puszczania, aby wtłoczyć piankę. Opona odzyska swój kształt i twardość, co pozwoli Ci wrócić do domu bez żadnych obaw.
2- Aby dokonać naprawy lub wymiany dętki w sposób całkowicie autonomiczny, zapoznaj się z poniższymi filmami instruktażowymi.
Kilka sposobów na uzyskanie dobrej zmiany biegów z tyłu:
1/ Sprawdzić linkę i pancerze :
1a. Nieprawidłowo ustawione zaślepki mogą przeszkadzać w przeciąganiu linki przerzutki i powodować zakłócenia w zmianie biegów. Jeśli zaślepka jest nieprawidłowo umieszczona, należy ją ręcznie umieścić w obudowie.
1b. Jeśli przerzutka nie porusza się nawet po przekręceniu manetki, to prawdopodobnie linka i jej pancerze są zatarte. Konieczna jest ich wymiana.
Możesz wymienić je samodzielnie, postępując zgodnie z poniższym filmem lub dostarczyć swój rower do serwisu DECATHLON.
2/ Sprawdź, czy hak przerzutki nie jest skrzywiony: skrzywiony hak spowoduje, że przerzutka nie będzie w osi i nie będzie mogła prawidłowo spełniać swojej funkcji. Stań z tyłu roweru i przyjrzyj się ustawieniu przerzutki.
Jeżeli hak jest wygięty lub złamany, udaj się do serwisu DECATHLON w celu jego wymiany lub wymień go samodzielnie, korzystając z rozdziału "ZNISZCZYŁEM HAK PRZERZUTKI".
PRZYPOMINAMY: w ciągu pierwszych 6 miesięcy od daty zakupu oferujemy bezpłatny, kompletny przegląd wszystkich ustawień roweru.
Uwaga: W przypadku regularnego użytkowania roweru górskiego w warunkach mokrych lub błotnistych, a także regularnego mycia roweru górskiego w dużej ilości wody, wymiana pancerzy i linek będzie wymagała częstszej wymiany. Mycie roweru wodą pod wysokim ciśnieniem jest stanowczo odradzane, ponieważ powoduje to wepchnięcie brudu z powrotem do pancerzy.
Pierwszą czynnością przy wymianie linki przerzutki w rowerze z ramą karbonową jest jej demontaż.
Do tego celu potrzebny będzie jedynie klucz imbusowy.
Stara linka będzie pełniła rolę prowadnicy podczas przekładania linera. Liner to rodzaj tymczasowej, wewnętrznej osłonki, która ułatwia prawidłowe przepchnięcie linki przez ramę. Po zdjęciu linki z przerzutki, należy następnie nawlec liner na nią, aż wyjdzie z ramy z przodu roweru, tam gdzie linka do niej wchodzi. Należy zwrócić uwagę na to, aby wsunąć liner na linkę, nie rozdwajając jej.
Po założeniu linera można wyciągnąć linkę przerzutki przez niego.
Nowa linka ma teraz czystą ścieżkę, którą może podążać wewnątrz ramy. Łatwiej będzie włożyć linkę i wyciągnąć ją przez punkt wyjścia. Liner można zdjąć po przepchnięciu linki przez cały jej przebieg wewnątrz ramy..
Dźwignia jest gąbczasta i/lub dotyka kierownicy zanim uda się zahamować:
Należy odpowietrzyć układ hamulcowy.
Zgłoś się do Serwisu DECATHLON i poproś o to jednego z naszych techników.
Skrzywiony hak powoduje, że przerzutka jest źle ustawiona i nie może już działać prawidłowo.
Jeżeli hak jest wygięty lub pęknięty, należy udać się do Serwisu DECATHLON w celu jego wymiany lub wymienić go samodzielnie z pomocą tego filmu.
Czy zerwałeś łańcuch? Masz do dyspozycji dwa rozwiązania:
1- Przystąp do samodzielnej naprawy z pomocą tego filmu, do tego będziesz potrzebował skuwacza i spinki do łańcucha.
2- Udaj się do jednego z naszych serwisów DECATHLON, aby nasi technicy wykonali to zadanie.
Znajdź w tych filmach objaśnienia niezbędne do przeprowadzenia Twoich napraw i wymiany części.
- Montaż/demontaż tylnego koła - Naprawa przebitej opony
- Wymiana dętki - Regulacja wysokości kierownicy
- Naprawa łańcucha - Wymiana haka przerzutki
Zapraszamy na nasz kanał Youtube, gdzie znajdziecie więcej materiałów wideo.
Potrzebujesz wymienić jakieś części? Tutaj znajdą Państwo wszystkie części zamienne do roweru górskiego XC 900 S.
Aby prawidłowo wyczyścić rower, należy użyć środka do czyszczenia rowerów, gąbki i szczotki.
Przed zastosowaniem środków czyszczących należy opłukać rower za pomocą węża.
Następnie użyj gąbki i szczotki, aby skutecznie nałożyć kosmetyk.
Należy pozwolić, aby produkt zadziałał przed spłukaniem roweru.
Należy to zrobić w rozsądnej odległości, aby nie uszkodzić części mechanicznych.
Na koniec należy wysuszyć rower suchą, czystą i miękką szmatką.
Aby wyczyścić i nasmarować napęd, należy zaopatrzyć się w odtłuszczacz w sprayu, odpowiednią szczotkę i smar.
Pierwszym krokiem jest zabezpieczenie tarczy czystą szmatką, aby uniknąć rozpryskiwania się na nią smaru.
Następnie nanieść odtłuszczacz na całą przekładnię, przetrzeć szczotką kasetę, łańcuch i kółka przerzutki.
Pozwól mu działać przez kilka minut, a następnie spłucz z umiarkowanej odległości.
Następnie należy poczekać, aż przekładnia wyschnie przed rozpoczęciem fazy smarowania.
Wytrząśnij smar i nanieś go na wewnętrzną stronę łańcucha, aby zwiększyć jego wydajność.
Twoja linka napędowa jest brudna, zardzewiała, uszkodzona lub zmiana biegów jest trudna, ciężka lub przypadkowa?
W takim przypadku należy ją wymienić! Do tego celu potrzebne będą kombinerki, śrubokręt, przecinak do linek, klucz imbusowy oraz nowy komplet linek i osłon przerzutek.
Najpierw należy wyjąć linkę z pancerza. Zacznij od zdjęcia zaślepki manetki i umieszczenia suwaka na ostatnim biegu, następnie przetnij linkę, aby usunąć cały przewód, a następnie pancerze.
Następnie określ długość nowych pancerzy, na podstawie zdemontowanych kawałków. Przynij je na taką samą długość jak orginalne i zamontów końcówki.
Zamontuj linkę w manetce i przeprowadź ją przez pancerze. Po wykonaniu tych napinij ją aby była "sztywna" i zamocuj do przerzutki. Aby wyregulować napęd, należy napiąć linkę, jeśli biegi mają trudności z wchodzeniem, a poluzować, jeśli mają trudności z schodzeniem.
Po zakończeniu należy przeciąć linkę , zostawiając około 5cm i zamocować zaślepkę na końcu za pomocą kombinerek.
Zdejmowanie i zakładanie koła, jeżeli rower jest wyposażony w blokadę płytki klatki przerzutki, może być kłopotliwą operacją.
Najpierw należy założyć łańcuch na najmniejszą zębatkę, a następnie odblokować płytkę klatki przerzutki. Aby zdjąć koło, wystarczy otworzyć szybkozamykacz, nie zmieniając jego regulacji.
Aby założyć koło z powrotem, włóż koło, umieść łańcuch na najmniejszej trybie, dokręć szybkozamykacz i zablokuj płytkę klatki przerzutki, aby łańcuch nie przeskakiwał!
Do naprawy przebitej opony potrzebne są: pompka, pojemnik z wodą, szmatka i zestaw do naprawy dętek.
Podnieść ciśnienie w dętce. Aby zlokalizować przebicie, należy przepuścić dętkę przez wodę.
Po zlokalizowaniu otworu należy osuszyć dętkę ściereczką i przejść do fazy skrobania przy użyciu papieru ściernego znajdującego się w zestawie.
Przygotuje to dętkę do klejenia i zapewni maksymalne przyleganie kleju.
Nałóż klej obficie wokół otworu i odczekaj 3 do 5 minut.
Na koniec należy umieścić łatę na otworze i przytrzymać ją przez kilka minut.
Następnie można włożyć dętkę z powrotem do opony!
Potrzebne będą następujące elementy: nowe klocki hamulcowe, płaski śrubokręt i klucz imbusowy 3mm.
W pierwszej kolejności zdejmij koło. Następnie za pomocą śrubokręta rozsuń klocki i umieść tłoczki z powrotem w ich pierwotnej pozycji. Wyjmij trzpień trzymający klocki na miejscu i wyjmij je z zacisku. Umieść sprężynę kontrującą pomiędzy nowymi klockami. Włóż nowe klocki do zacisku hamulcowego, a następnie umieść trzpień z powrotem na miejscu, aby zakończyć proces.
Załóż ponownie koło i sprawdź, czy klocki hamulcowe są prawidłowo umieszczone i nie ocierają się o tarczę.
Potrzebny będzie klucz imbusowy 5mm.
Odkręć zacisk hamulca, obróć koło i zaciśnij dźwignię hamulca. Ważne jest, aby dźwignia hamulca była zablokowana przed przykręceniem zacisku z powrotem na miejsce.
Sprawdź, czy tarcza i klocki nadal się stykają.
Aby wykonać tę czynność, należy upewnić się, że posiadają Państwo nowy hak przerzutki odpowiedni dla Państwa roweru (patrz rozdział "CZĘŚCI ZAMIENNE") oraz klucz imbusowy 5 mm.
Zdemontuj tylne koło i pozostałość uszkodzonego haka przerzutki za pomocą odpowiednich narzędzi.
Zamontuj nowy hak do ramy.
Za pomocną klucza imbusowego 5mm, usuń część starego haka z przerzutki przed ponownym zamontowaniem nowego.
Teraz należy ponownie zamontować przerzutkę na nowym haku i sprawdzić przełożenia.
Do wykonania tej operacji potrzebne są: szczypce do spinek, skuwacz do łańcucha, nowy łańcuch i spinka.
Ustaw łańcuch na ostatniej z zębatek i na najmniejszej tarczy.
Najpierw należy zdejmuj spinkę za pomocą szczypiec, a następnie zdejmij stary łańcuch z przekładni.
Umieść nowy łańcuch na ostatniej z zębatek i najmniejszej tarczy, aby ułatwić określenie optymalnej długości łańcucha.
Łańcuch powinien znajdować się w odległości 2/3cm od górnego koła wózka przerzutki.
Po ustawieniu długości należy skrócić łańcuch na odpowiednią długość za pomocą skuwacza.
Na koniec zamontuj spinkę na łańcuchu i wykonajcie jeden obrót korbą, aby ustawić ją na górnej części łańcucha, dalej trzymając zaciśnięty hamulec naciśnij mocno na pedał, aby spinka się "zamknęła".
ROCKRIDER udziela dożywotniej gwarancji na ramę, kierownicę i wspornik kierownicy roweru górskiego (w normalnych warunkach użytkowania).
Gwarancja na pozostałe części wynosi dwa lata.
Po rozpoczęcia użytkowania, niektóre elementy (np linki, klocki) mogą potrzebować ponownej regulacji. Z tego powodu oferujemy bezpłatny przegląd Państwa roweru górskiego sześć miesięcy po zakupie.