Unselected
ROCKRIDER ST 900 S MOUNTAIN BIKE GREY/YELLOW

Ref: 8500764

ROCKRIDER ST 900 S MTB - serwis, naprawa, części zamienne

2020

Poniżej, dowiesz się wszystkiego na temat użytkowania swojego roweru z Decathlon

Sprawdź odpowiedzi na najczęściej zadawane przez naszych użytkowników pytania, nasz poradnik konserwacji i kompatybilne akcesoria. Zamów dedykowane części zamienne online i naprawiaj sam z pomocą filmów instruktażowych
W końcu, w razie potrzeby skontaktuj się ze specjalistami na naszych serwisach stacjonarnych lub pobierz instrukcje obsługi

Zapraszamy na Support Decathlon!

Unselected

Pierwsze użycie

Pompowanie kół

Zalecane średnie ciśnienie w oponach to 1,8 bara.Jeśli szukasz większego komfortu i przyczepności ORAZ/lub jeśli ważysz mniej niż 70 kg, możesz zmniejszyć ciśnienie o 10%, ale bez schodzenia poniżej 1,6 bara (minimalne zalecane ciśnienie). Jednak w przypadku jazdy w trudnym terenie zwiększy to ryzyko przebicia opony.Powinieneś regularnie sprawdzać ciśnienie w oponach.

INFLATING-YOUR-TYRES-ROCKRIDER-ST540-MOUNTAIN-BIKE

Regulacja wysokości kierownicy

Kierownica jest ustawiona w najwyższej pozycji, aby pomóc utrzymać plecy w górze, co jest najwygodniejszą pozycją podczas jazdy.

Aby poprawić aerodynamikę i skuteczniej pedałować, możesz obniżyć kierownicę, aby obniżyć ciało. Spowoduje to, że pochylisz się do przodu i przyjmiesz pozycję wyścigową.

Wykonaj czynności przedstawione w tym filmie, aby przesunąć rozpórki wspornika kierownicy poniżej wspornika kierownicy i obniżyć kierownicę roweru.

ADJUSTING-HEIGHT-HANDLEBARS-ROCKRIDER-ST540-MOUNTAIN-BIKE

Ustawienie kierownicy

Zobacz film obok

ALIGNING-YOUR-HANDLEBAR-ROCKRIDER-ST540-MOUNTAIN-BIKE

Ustawienie wysokości siodła

Rama Państwa roweru ST 540 wyposażona jest w dźwignię szybkozamykacza.

Należy stanąć obok siodełka. Przechylić dźwignię szybkozamykacza, aby ją odblokować. Pociągnąć siodełko w górę lub przesunąć w dół, aby zrównać je z miednicą.

Przechyl dźwignię ponownie, aby ją zablokować.

Aby mieć pewność, że robisz to dobrze, obejrzyj nasz film instruktażowy.

ADJUSTING-SADDLE-HEIGHT-ROCKRIDER-ST540-MOUNTAIN-BIKE

Regulacja nachylenia siodełka

Zobacz film obok

ADJUSTING-SADDLE-TILT-ROCKRIDER-ST520-MOUNTAIN-BIKE

Regulacja sztywności widelca

Widelec BTWIN U-Fit został zaprojektowany tak, aby jego regulacja była tak łatwa, jak to tylko możliwe. Prawdziwa innowacja: zważ się, a następnie przekręć pokrętło na widelcu, aż Twoja waga pojawi się w okienku. Dzięki temu sprężyna będzie twardsza lub bardziej miękka, zgodnie z Twoją wagą. Przy widelcach powietrznych, odczytaj dane z tabeli na widelcu i napompuj odpowiednio do swojej wagi.

ADJUSTING-FORK-HARDNESS-ST900S

Efektywność hamowania

Klocki i tarcze hamulcowe w nowym rowerze są nowe i nie pracują w pełni swoich możliwości. Ostre, ciągłe hamowanie (np. na zjazdach) może spowodować przegrzanie klocków hamulcowych i ich "zeszklenie". Aby temu zapobiec i zapewnić skuteczne hamowanie, zalecamy ich docieranie. W celu prawidłowego docierania należy mocno nacisnąć każdy z hamulców około dziesięciu razy. Proces docierania polega na rozpędzeniu się do prędkości 25 km/h, a następnie mocnym naciśnięciu tylko jednego z hamulców, aby zmniejszyć prędkość do 5 km/h, bez blokowania koła

Ustawienie klamek hamulcowych

Zobacz film obok

POSITIONING-YOUR-BRAKE-LEVERS-ROCKRIDER-ST540-MOUNTAIN-BIKE

Wymiana pedałów

Zobacz film obok

CHANGING-YOUR-PEDALS-ROCKRIDER-MOUNTAIN-BIKE

Zamiana na tubless

Możesz uniknąć ryzyka przebicia lub zgniecenia dętki w swoim rowerze górskim, przechodząc na system TUBELESS.

KROKI DO WYKONANIA:1. Zdejmij koło.2. Zdejmij oponę i dętkę z koła.3. Nałóż taśmę do obręczy bezdętkowych.4. Włóż zawór Schrader TUBELESS do otworu w kole.5. Nałóż uszczelniacz.6. Załóż nową oponę TUBELESS.7. Musisz szybko napompować koło kompresorem, aby opona przylegała do obręczy.Jeśli wydaje Ci się to zbyt skomplikowane, odwiedź najbliższy warsztat DECATHLON i poproś, aby zrobili to za Ciebie.

Montarz licznika

Zobacz film obok

FITTING YOUR GPS

Ustawienie sztywności dampera

Zobacz film obok

ADJUSTING SHOCK ST900S

Unselected
equipment-mountain-bike-st520-rockrider

Podstawowe Narzędzia Rowerowe

Podczas jazdy na rowerze górskim musisz mieć przy sobie odpowiedni sprzęt, abyś mógł poradzić sobie z przebiciem opony, zerwaniem łańcucha lub innymi problemami. Oto wybór produktów, które pomogą Ci wydostać się z trudnej sytuacji.

Unselected

FAQ

Scentrowane koło

Podczas kilku pierwszych przejazdów na nowym rowerze wiele elementów będzie się naturalnie przemieszczać i osadzać na swoim miejscu, np. szprychy kół, których "trzeszczenie" będzie słyszalne ze względu na skręcanie powstałe podczas montażu. Twój rower jest wyposażony w obręcze o podwójnych ściankach (wewnątrz kół), które są mocniejsze. Jeśli tak jest, zadzwoń do jednego z naszych serwisów DECATHLON, aby bezpłatnie wyregulować tę lekką niedoskonałość:

W ramach bezpłatnego serwisu przez pierwsze 6 miesięcy od daty zakupu roweru

Wiadomość dla rodziców: Niektóre manewry techniczne doceniane przez najmłodszych (jazda na tylnym kole, poślizgi, skoki na krawędziach, ...), jeśli powtarzają się zbyt często, mogą również powodować luzy w tylnej piaście i chybotanie się felg. Jeśli zaobserwujemy częste praktykowanie tych zachowań, ważne jest, aby uświadomić dziecku ich konsekwencje.

wheelies and buckling of the ROCKRIDER ST 100 mountain bike's wheels
Przebita detka

Niestety, każdy może się przebić. - Podłoże (ciernie, krzaki, szkło, gwoździe itp.)- oraz sposób użytkowania roweru (pokonywanie przeszkód takich jak kamienie, schody, krawężniki i wyboje) są najczęstszą przyczyną przebić perforacyjnych (małe dziurki) i przebić szczypcowych (małe pęknięcia blisko siebie). Jednakże, jeśli masz dużo przebić, może to być spowodowane:- Nieprawidłowym montażem koła w naszej fabryce, co spowodowało, że koniec szprychy przebił dętkę- Wadliwą oponą lub dętką (porowatą)- Źle naprawionym pierwszym przebiciem, które pozostawiło ciało obce (kolec, szkło, metalowy odłamek itp.) w obręczy lub oponie. ) w obręczy lub oponie.Dlatego ważne jest, aby prawidłowo zdiagnozować przebicie i usunąć wszelkie ciała obce przed przystąpieniem do naprawy.Nie jesteś pewien, jak zdjąć/założyć oponę lub jak naprawić lub wymienić dętkę? Najprostszą rzeczą jest nie dotykać koła. Zamiast tego, wyciągnij się z kłopotów używając sprayu do naprawy przebić: Nakręć końcówkę tubki na zawór przebitej opony (zawór skierowany w dół), a następnie naciśnij i przytrzymaj, aby wstrzyknąć piankę. Opona powinna odzyskać swój pierwotny kształt i twardość, co pozwoli Ci wrócić do domu. Aby samodzielnie naprawić lub wymienić dętkę, obejrzyj nasze filmy instruktażowe poniżej.

ROCKRIDER ST 100 mountain bike puncture
Przerzutki nie zmieniają się prawidłowo

Może być kilka powodów, dla których Twoje przerzutki (tryby) nie przełączają się prawidłowo.1. Sprawdź położenie końcówek pancerzy. Końcówki pancerzy, które są nie na swoim miejscu mogą przeszkadzać podczas ciągnięcia linki przerzutki i uniemożliwiać płynną zmianę biegów (trybów) z tyłu. Jeśli końcówka pancerza jest nie na swoim miejscu, należy ją wcisnąć z powrotem na miejsce.2. Linka i pancerz mogły się zablokować.Jeśli najmniejsze biegi (tryby) nie przesuwają się w dół, jeśli przerzutka nie przesuwa się nawet po uruchomieniu dźwigni zmiany biegów, to linka i pancerz zablokowały się. Należy je wymienić. Oddaj swój rower górski do warsztatu DECATHLON lub wymień je samodzielnie z pomocą tego filmu. Należy również sprawdzić, czy hak przerzutki nie jest wykrzywiony. Jeżeli tak jest, należy zapoznać się z informacjami zawartymi w rozdziale "HAK PRZERZUTKI JEST ZNISZCZONY".   Uwaga: Jeżeli rower górski jest regularnie użytkowany w mokrych lub błotnistych warunkach lub jeżeli często go Państwo myją, należy częściej wymieniać pancerze i linki. Zdecydowanie odradzamy mycie roweru górskiego wężem ciśnieniowym, ponieważ powoduje on wnikanie brudu do wnętrza pancerza.

DRIVETRAIN-CABLE-CHANGE

Zaczynasz ciągnąć za dźwignię hamulca i dotyka ona kierownicy

Dźwignia jest gąbczasta i/lub dotyka kierownicy zanim zdążysz zahamować: Musisz odpowietrzyć układ hamulcowy. Przyjdź do warsztatu DECATHLON i poproś jednego z naszych mechaników, aby to zrobił.

BLEED-ROCKRIDER-MOUNTAIN-BIKE-BRAKES
Hak przerzutki jest wykrzywiony/złamany

Skrzywione haki powodują, że przerzutka jest źle ustawiona i nie może już działać prawidłowo.

Jeżeli hak jest wygięty lub pęknięty, należy udać się do serwisu DECATHLON w celu jego wymiany lub wymienić go samodzielnie z pomocą tego filmu.

ROCKRIDER-MOUNTAIN-BIKE-DERAILLEUR-HANGER

Zerwany łańcuch

Zerwałeś swój łańcuch? Masz dwie możliwości: 
1- Naprawić go samemu z pomocą tego filmu. Będziesz potrzebował narzędzia do łańcucha i spinki. 
2- Odwiedź jeden z naszych warsztatów Decathlon, aby nasi technicy mogli go naprawić.

REPAIRING-A-CHAIN

Unselected
Unselected
SRAM-CASSETTE-10S

Części zamienne

Przedłuż żywoność swojego roweru

Potrzebujesz wymienić jakieś części? Wszystkie nasze części zamienne do ST 900 S MOUNTAIN BIKE znajdziesz tutaj.

Unselected

Usługi Serwisu Decathlon

  • ROCKRIDER ST 900 S MTB: serwis rowerowy, części zamienne, naprawa

    Sprawdź ofertę usług Serwisu stacjonarnego

  • Usługi Serwisu Decathlon

    Znajdź najbliższy Serwis Decathlon

Unselected

Konserwacja

Czyszczenie roweru

Do czyszczenia roweru potrzebny będzie środek do czyszczenia rowerów, gąbka i szczotka.

Najpierw należy opłukać rower szlauchem.

Następnie nałóż środek czyszczący za pomocą gąbki i szczotki.

Pozostaw środki czyszczące na pewien czas, a następnie spłucz rower.

Czynność tę należy wykonywać z rozsądnej odległości, aby nie uszkodzić części mechanicznych.

Na koniec należy osuszyć rower miękką, czystą, suchą ściereczką.

CLEANING YOUR MOUNTAIN BIKE

Czyszczenie i smarowanie napędu

Do czyszczenia i smarowania układu napędowego potrzebny jest odtłuszczacz w sprayu, szczotka z miękkim włosiem i smar.

Pierwszym krokiem jest przykrycie tarczy hamulcowej czystą szmatką, aby zapobiec przedostaniu się na nią smaru.

Następnie należy nanieść odtłuszczacz na cały układ napędowy i wyszorować szczotką kasetę, łańcuch i kółka przerzutki.

Pozostawić na kilka minut do zadziałania, a następnie spłukać odtłuszczacz z odpowiedniej odległości.

Przed nałożeniem smaru pozostawić układ napędowy do wyschnięcia.

Smar wstrząsnąć i nanieść na wewnętrzną stronę łańcucha, gdzie będzie działał najlepiej.

CLEANING AND LUBRICATING A DRIVETRAIN

Wymiana linki/pancerza

Czy Twoja linka zmiany biegów jest brudna, zardzewiała lub uszkodzona, czy Twoje biegi trudno się zmieniają lub zmieniają się losowo?

W takim razie musisz wymienić linkę! Aby to zrobić, będziesz potrzebował kombinerek, śrubokręta, obcinacza do kabli, klucza imbusowego oraz nowego zestawu linek i pancerza.

Po pierwsze, musisz wyjąć linkę z pancerza. Przerzuć biegi do końca, a następnie przetnij linkę tak, aby można ją było wyciągnąć z pancerzy i manetki.

Zostaw stary komplet pancerzy, aby odmierzyc od nich nowe kawłaki. Przytnij je i załóż zaślepki. Teraz możesz zamontować pancerze.

Przełóż linkę przez manetkę i przełóż ją przez pancerze. Następnie należy wkręcić regulację i zamocować linkę do przerzutki. Wyreguluj układ napędowy, dokręcając linkę, jeśli biegi z trudem wchodzą na wyższe obroty i luzując ją, jeśli mają problemy z wchodzeniem na niższe.

Gdy skończysz, przetnij linkę i użyj szczypiec, aby zacisnąć na niej końcówkę.

CHANGING A GEAR CABLE

Wymiana tylnego koła

Zobacz film obok

REMOVING THE ST 900'S REAR WHEEL

Naprawa przebicia

Do naprawy przebitej opony potrzebne będą: pompka, miska z wodą, ściereczka i zestaw do naprawy przebitej opony.

Napompuj niewielką ilość powietrza do dętki. Zanurzając dętkę w wodzie, zlokalizuj dziurę.

Po znalezieniu otworu osusz dętkę ściereczką i użyj papieru ściernego z zestawu naprawczego, aby przeszlifować dętkę.

Pozwoli to na lepsze przyleganie kleju.

Nałóż obficie klej na otwór i odczekaj 3 do 5 minut.

Na koniec należy umieścić łatkę na otworze i docisnąć ją na kilka minut.

Następnie można z powrotem włożyć dętkę do opony!

REPAIRING A PUNCTURE

Wymiana okładzin hamulcowych

Potrzebne będą: nowe klocki hamulcowe, płaski śrubokręt i klucz imbusowy 3mm.

W pierwszej kolejności zdejmij koło. Następnie za pomocą śrubokręta rozsuń klocki i włóż tłoczki z powrotem do ich pierwotnej pozycji.

Wyjmij zawleczkę trzymającą klocki na miejscu i wyjmij je z obudowy. Umieść sprężynę kontrującą pomiędzy nowymi klockami.

Włóż nowe klocki do zacisku hamulca, a następnie włóż sworzeń z powrotem na miejsce, aby zakończyć proces.

Załóż ponownie koło i sprawdź, czy klocki hamulcowe znajdują się na właściwym miejscu i nie ocierają o tarczę.

CHANGING-HYDRAULIC-DISC-BRAKE-PADS

Regulacja zacisków

Potrzebny będzie klucz imbusowy 5 mm.

Odkręć zacisk hamulca, zakręć kołem i uruchom dźwignię hamulca. Ważne jest, aby dźwignia hamulca była włączona przed przykręceniem zacisku z powrotem na miejsce.

Sprawdź, czy tarcza i klocki nadal mają kontakt.

ADJUSTING A HYDRAULIC DISC BRAKE CALLIPER

Wymiana haka przerzutki

Potrzebna jest nowy hak przerzutki pasujący do Państwa roweru (patrz rozdział "CZĘŚCI ZAMIENNE") oraz klucz imbusowy 5 mm.

Zdjąć koło i uszkodzony hak przerzutki.

Założyć nowy hak przerzutki na ramę.

Usunąć starą część haka z przerzutki przed założeniem nowej za pomocą klucza imbusowego.

Założyć przerzutkę na nowy hak i sprawdzić przełożenie.

CHANGING THE DERAILLEUR HANGER

Wymiana łańcucha

Potrzebne są: skuwacz do łańcucha, nowy łańcuch i ogniwo szybkozłączki.

Założyć łańcuch na zębatkę i na najmniejszą tarczę.

Za pomocą narzędzia do demontażu łańcucha zdjąć ogniwo szybkozłączki, a następnie zdjąć łańcuch z układu napędowego.

Nałożyć nowy łańcuch na najmniejszą z zębatek i na najmniejszą tarczę. Ułatwi to określenie jego optymalnej długości.

Łańcuch powinien przechodzić w pobliżu górnego koła pasowego przerzutki (odległość jednego palca).

Po ustaleniu długości łańcucha należy przy pomocy skuwacza do łańcucha skrócić go odpowiednio do potrzeb.

Następnie założyć ogniwo szybkozłączki na łańcuch i obracając pedałem ustawić dźwignię szybkozamykacza na górnej części łańcucha. Naciśnij ją ręką na pedało, wstrzymując jednocześnie ruch tylnego koła, do momentu aż spinka się zamknie.

CHANGING A CHAIN

Upewnienie się, że amortyzator jest prawidłowo dokręcony, a zawias jest w dobrym stanie

Zobacz film obok.

Regularnie sprawdzaj siłę dokręcenia śrub tylnego zawieszenia. Tylko takie działanie jest gwarancja prawidłowej pracy i żywotności tego elementu!

MAINTENANCE-SHOCK-ST900S

Unselected

Akcesoria kompatybilne

Unselected

Instrukcje obsługi

Unselected
VTT ROCKRIDER ST 900 S GRIS

Nasze zobowiązanie

ROCKRIDER udziela dożywotniej gwarancji na ramę, kierownicę i wspornik kierownicy roweru górskiego (w normalnych warunkach użytkowania).

Gwarancja na pozostałe części wynosi dwa lata.

Po rozpoczęcia użytkowania, niektóre elementy (np linki, klocki) mogą potrzebować ponownej regulacji. Z tego powodu oferujemy bezpłatny przegląd Państwa roweru górskiego sześć miesięcy po zakupie.