ROCKRIDER AM 100 S MTB

Ref: 8501188, 8586941

ROCKRIDER AM 100 S MTB - serwis, naprawa, części zamienne

2020

Poniżej, dowiesz się wszystkiego na temat użytkowania swojego roweru z Decathlon

Sprawdź odpowiedzi na najczęściej zadawane przez naszych użytkowników pytania, nasz poradnik konserwacji i kompatybilne akcesoria. Zamów dedykowane części zamienne online i naprawiaj sam z pomocą filmów instruktażowych
W końcu, w razie potrzeby skontaktuj się ze specjalistami na naszych serwisach stacjonarnych lub pobierz instrukcje obsługi

Zapraszamy do korzystania z Support Decathlon!

Prezentacja roweru AM 100 S

ROCKRIDER AM 100 S MTB

Pierwsze użycie

Docieranie okładzin hamulcowych

Kiedy Twój rower opuszcza sklep, klocki i tarcze są nowe i dlatego skuteczność hamowania jest bardzo słaba. Silne, mocne i ciągłe hamowanie (na przykład w dół) może doprowadzić do przegrzania i „zeszklenia” klocków. Uniknij tego zjawiska (sprawi, że hamulce będą całkowicie bezużyteczne).

Docieranie zostanie osiągnięte po 10 zahamowaniach na jedne hamulec. Docieranie oznacza silne spowolnienie, aby przejść z 25 do 5 km / h, ale bez blokowania koła, używając tylko jeden hamulec na raz.

Jeśli na wierzchu klocków hamulcowych widać cienką, błyszczącą warstwę, oznacza to prawdopodobnie, że są one zeszklone. Aby uniknąć konieczności ich wyrzucenia, można je odtłuścić, lekko szlifując stosunkowo drobnym papierem ściernym (P120). Pamiętaj, aby podczas szlifowania klocków hamulcowych nosić rękawiczki i maskę. Następnie wystarczy ponownie zamontować klocki hamulcowe i osadzić je w zacisku.

BEDDING IN YOUR BRAKES
Określanie ciśnienia w oponach dętkowych

Minimalne i maksymalne ciśnienie w oponie dla normalnego ustawienia z dętkami (typu tube) jest podane na boku opony.

Należy jednak pamiętać, że ciśnienie w oponach można dostosować do własnych potrzeb i będzie ono zależało od wagi użytkownika, terenu, po którym jeździ i jego preferencji.
Musisz znaleźć odpowiednią równowagę pomiędzy wydajnością pedałowania (wysokie ciśnienie) a komfortem/przyczepnością (niskie ciśnienie).

Aby to osiągnąć, wykonaj następujące czynności:
Znajdź krótką pętlę (5-10 minut), która przebiega przez jak najwięcej rodzajów terenu (błoto, nierówności, korzenie, bruk itp.). Napompuj opony do maksymalnego zalecanego ciśnienia, a następnie wykonaj okrążenie. Jeśli opona jest zbyt sztywna i nie czujesz się wystarczająco komfortowo lub czujesz, że tracisz przyczepność na zakrętach, obniż ciśnienie. Powtarzaj czynność, aż znajdziesz odpowiednie ciśnienie w oponach.

Upewnij się, że nie schodzisz poniżej minimalnego zalecanego ciśnienia, ponieważ grozi to przebiciem opony.

Dobrze napompowana opona jest niezbędna dla Twojego sportu. Pamiętaj więc, aby często sprawdzać ciśnienie w oponach.

HUTCHINSON TORO
Określanie ciśnienia w oponach bezdętkowych

Tubeless to świetny sposób na maksymalne wykorzystanie opon. Ciśnienie jest niższe (o około pół bara) niż w oponach dętkowych. Ponieważ ciśnienie jest mniejsze, osnowa opony będzie mogła zetknąć się z podłożem. I nie będzie zatrzymywany przez dętkę.

W przypadku opon bezdętkowych celem jest obniżenie ciśnienia, aby maksymalnie wykorzystać możliwości opony, bez dotykania przez obręcz podłoża podczas pokonywania przeszkód.

Uważaj, aby nie pompować opon bezdętkowych powyżej 3 barów, ponieważ może to spowodować deformację aluminiowych obręczy.

Dobrze napompowana opona jest niezbędna dla Twojego sportu. Pamiętaj więc, aby często sprawdzać ciśnienie w oponach.

TUBELESS
Jak przerobić koła na bezdętkowe

Aby zmniejszyć ryzyko przebicia lub uszczypnięcia dętki, możesz rozważyć wykonanie kół w swoim MTB w wersji "Tubeless".

Aby to zrobić, będziesz musiał kupić:
- Płyn uszczelniający
- Zawór
- Taśmę

KROKI, KTÓRE NALEŻY PODJĄĆ:
1. Zdjąć koło
2. Zdjąć oponę i dętkę z koła
3. Nałóż taśmę do obręczy (taśmę uszczelniającą) na obręcz
4. Włóż zawór Schrader Tubeless przez otwór w obręczy (od wewnątrz obręczy)
5. Nałóż płyn uszczelniający oponę (zapobiegający przebiciu)
6. Zainstaluj swoją nową oponę Tubeless
7.Całkowicie napompuj oponę, aż będzie mocno przylegać do obręczy

Jeśli wykonanie tej czynności sprawia Ci trudność, odwiedź najbliższy Serwis Decathlon i zleć wykonanie tej czynności.

Regulacja twardości widelca

Twój widelec ROCKSHOX 35G musi być ustawiony w zależności od stylu jazdy, terenu i preferencji, ale przede wszystkim od wagi.

Aby poznać zalecane ciśnienie i odbicie dla twojego widelca, kliknij na poniższy link. Zostaniesz zapytany o swoją wagę w pełnym zestawie (z kaskiem, butami i plecakiem hydracyjnym) oraz model roweru: MTB.

Następnie aplikacja obliczy zalecane ciśnienie (w psi) i odbicie w liczbie kliknięć, począwszy od pozycji całkowicie wkręconej (zgodnie z ruchem wskazówek zegara).

Ciśnienie określa tzw. sag, czyli procentowy spadek skoku zawieszenia po wejściu na rower. Aby uzyskać bardziej miękką i komfortową jazdę, należy ustawić wysoki sag (pomiędzy 30% a 35%). Dla bardziej wydajnej, wyczynowej jazdy będziesz potrzebował mniejszego ugięcia (pomiędzy 20% a 25%).

Odbicie dyktuje prędkość, z jaką zawieszenie powraca do swojej pierwotnej pozycji po wytłumieniu uderzenia. Zalecamy regulację odbicia w oparciu o Twoją sprawność fizyczną i umiejętności kierowania. Pokrętło odbicia znajduje się pod prawą łopatką widelca (patrz zdjęcie).

Teraz, gdy już wiesz jakie ustawienia są zalecane dla twojego widelca, sprawdź nasz artykuł na temat "DOSTOSOWYWANIE SAGU WIDELCA".

ADJUSTING YOUR FORK
Dostosowanie SAG widelca

Do ustaleniu właściwych ustawień dla Twojego widelca, będziesz potrzebował dodatkowej pary rąk i wysokociśnieniowej pompki przeznaczonej do systemów zawieszenia, a także linijki lub taśmy mierniczej.

Najpierw napompuj swoje zawieszenie zgodnie z zalecanymi ustawieniami wskazanymi na goleni widelca. Poproś kogoś o przytrzymanie roweru, lub oprzyj się o ścianę, abyś mógł na niego wsiąść. Zmierz długość goleni wewnętrznych, gdy będziesz już siedział na rowerze. Jeśli zmierzyłeś 80 mm, oznacza to, że opadły one w głąb widelca o 20 mm. Innymi słowy, Twój sag wynosi 20% (100x20% = 20). Obniż ciśnienie w zawieszeniu, aby zwiększyć ugięcie, a nadmuchaj je, aby je zmniejszyć.

Uwaga: Nakładka na zawór służy do ochrony zaworu przed kurzem. Nie robi nic, aby utrzymać ciśnienie. Nie ma więc sensu dokręcać jej zbyt mocno!

Regulacja ugięcia dampera

Aby Twój rower górski zachowywał się przewidywalnie, ugięcie widelca powinno być skorelowane z ugięciem dampera. Proces jest niemal identyczny jak w przypadku widelca:

Po ustaleniu prawidłowych ustawień, potrzebna będzie dodatkowa para rąk i wysokociśnieniowa pompka przeznaczona do systemów zawieszenia, a także linijka lub taśma miernicza.

Najpierw napompuj swoje zawieszenie zgodnie z zalecanymi ustawieniami podanymi na amortyzatorze. Poproś kogoś o przytrzymanie roweru MTB, abyś mógł na niego wsiąść. Po usadowieniu się na rowerze zmierz, jak daleko wchodzi amortyzator. Obniż ciśnienie w zawieszeniu, aby zwiększyć ugięcie, a napompuj je, aby je zmniejszyć.

Podobnie jak w przypadku widelca, dla bardziej miękkiej i komfortowej jazdy, będziesz chciał mieć wysoki sag (pomiędzy 30% a 35%). Do bardziej wyczynowej jazdy potrzebny jest większy ugór (pomiędzy 20% a 25%).

Uwaga: Nakładka na zawór służy do ochrony zaworu przed kurzem. Nie robi nic, aby utrzymać ciśnienie. Nie ma więc sensu robić tego zbyt mocno!

SHOCKS
ROCKRIDER AM 100S: konserwacja, naprawa, części zamienne, serwis

Podstawowe Narzędzia Rowerowe

Podczas jazdy na rowerze górskim powinieneś mieć przy sobie odpowiedni sprzęt, abyś mógł poradzić sobie z przebiciem opony, zerwaniem łańcucha lub innymi problemami. Oto wybór produktów, które pomogą Ci wydostać się z trudnej sytuacji.

FAQ

Scentrowane koło

Podczas kilku pierwszych przejazdów na nowym rowerze wiele elementów będzie się naturalnie przemieszczać i osadzać na swoim miejscu, np. szprychy kół, których "trzeszczenie" będzie słyszalne ze względu na skręcanie powstałe podczas montażu. Twój rower jest wyposażony w obręcze o podwójnych ściankach (wewnątrz kół), które są mocniejsze. Jeśli tak jest, zadzwoń do jednego z naszych serwisów DECATHLON, aby bezpłatnie wyregulować tę lekką niedoskonałość:

W ramach bezpłatnego serwisu przez pierwsze 6 miesięcy od daty zakupu roweru

Wiadomość dla rodziców: Niektóre manewry techniczne doceniane przez najmłodszych (jazda na tylnym kole, poślizgi, skoki na krawędziach, ...), jeśli powtarzają się zbyt często, mogą również powodować luzy w tylnej piaście i chybotanie się felg. Jeśli zaobserwujemy częste praktykowanie tych zachowań, ważne jest, aby uświadomić dziecku ich konsekwencje.

TRUING YOUR WHEEL
Naprawa przebicia

Do naprawy przebitej opony potrzebne są: pompka, pojemnik z wodą, szmatka i zestaw do naprawy dętek.

Podnieść ciśnienie w dętce. Aby zlokalizować przebicie, należy przepuścić dętkę przez wodę.

Po zlokalizowaniu otworu należy osuszyć dętkę ściereczką i przejść do fazy skrobania przy użyciu papieru ściernego znajdującego się w zestawie.

Przygotuje to dętkę do klejenia i zapewni maksymalne przyleganie kleju.

Nałóż klej obficie wokół otworu i odczekaj 3 do 5 minut.

Na koniec należy umieścić łatę na otworze i przytrzymać ją przez kilka minut.

Następnie można włożyć dętkę z powrotem do opony!

29" ROCKRIDER XC 500 MTB (EAGLE LIGHT BLUE)

Naprawa przebicia w Tubeless

Aby naprawić przebitą oponę bezdętkową, należy wykonać następujące czynności:

1/ Usunąć ciało obce z opony.
2/ Oczyścić otwór za pomocą pilnika i pokryć klejem.
3/ Włóż korek do instalatora korków. Nie bój się wcisnąć go na siłę - zapewni to dobre uszczelnienie!
4/ Pokryj klejem wtyczkę i instalator wtyczek.
5/ Włóż wtyczkę do połowy w otwór.
6/ Delikatnie wyciągnij wtyczkę z igły.
7/ Odetnij ją na 3 mm od osnowy opony.

Ta naprawa sprawdza się w przypadku małych dziur do 6 mm. Jeśli przebicie jest większe, trzeba będzie zmienić oponę.

TUBELESS REPAIR KIT
Moje biegi nie zmieniają się dobrze

Kilka sposobów na uzyskanie dobrej zmiany biegów z tyłu:

1/ Sprawdzić linkę i pancerze :
1a. Nieprawidłowo ustawione zaślepki mogą przeszkadzać w przeciąganiu linki przerzutki i powodować zakłócenia w zmianie biegów. Jeśli zaślepka jest nieprawidłowo umieszczona, należy ją ręcznie umieścić w obudowie.
1b. Jeśli przerzutka nie porusza się nawet po przekręceniu manetki, to prawdopodobnie linka i jej pancerze są zatarte. Konieczna jest ich wymiana.
Możesz wymienić je samodzielnie, postępując zgodnie z poniższym filmem lub dostarczyć swój rower do serwisu DECATHLON.
2/ Sprawdz, czy hak przerzutki nie jest skrzywiony: skrzywiony hak spowoduje, że przerzutka nie będzie w osi i nie będzie mogła prawidłowo spełniać swojej funkcji. Stań z tyłu roweru i przyjrzyj się ustawieniu przerzutki.
Jeżeli hak jest wygięty lub złamany, udaj się do serwisu DECATHLON w celu jego wymiany lub wymień go samodzielnie, korzystając z rozdziału "Wymiana haka przerzutki".

PRZYPOMINAMY: w ciągu pierwszych 6 miesięcy od daty zakupu oferujemy bezpłatny, kompletny przegląd wszystkich ustawień roweru.

Uwaga: W przypadku regularnego użytkowania roweru górskiego w warunkach mokrych lub błotnistych, a także regularnego mycia roweru górskiego w dużej ilości wody, wymiana pancerzy i linek będzie wymagała częstszej wymiany. Mycie roweru wodą pod wysokim ciśnieniem jest stanowczo odradzane, ponieważ powoduje to wepchnięcie brudu z powrotem do pancerzy.

CHANGE-DRIVETRAIN-CABLE

Wymiana linek i obudowy sztycy podsiodłowej typu dropper

Jeśli twoja sztyca podsiodłowa z dropperem przestała działać lub czujesz, że twoja dźwignia staje się "gąbczasta", twoja linka może być zatarta. Aby wymienić linkę i obudowę, obejrzyj ten film.

Uwaga: W rowerze AM 100 S prowadzenie linki jest nieco inne, ponieważ linka przechodzi na zewnątrz, pod rurą dolną, a następnie wewnątrz rury podsiodłowej, tuż pod dolnym wspornikiem.

ROCKRIDER AM FIFTY S MOUNTAIN BIKE

Wymiana haka przerzutki

Wygięty hak powoduje, że przerzutka nie jest wyosiowana i przez to nie może prawidłowo funkcjonować.

Należy stanąć za rowerem i sprawdzić ustawienie przerzutki.
Jeżeli hak jest wygięty lub złamany, należy udać się do najbliższego serwisu Decathlon w celu jego wymiany. Można go również wymienić samodzielnie, postępując zgodnie z instrukcjami zawartymi w tym filmie SRAM TECH.

Uwaga: Film dotyczy uniwersalnego haka przerzutki. Proces jest taki sam dla haka przerzutki ROCKRIDER XC/AM.

Wymiana łańcucha

Czy zerwałeś łańcuch? Masz do dyspozycji dwa rozwiązania:

1- Przystąp do samodzielnej naprawy z pomocą tego filmu, do tego będziesz potrzebował skuwacza i spinki do łańcucha.

2- Udaj się do jednego z naszych serwisów DECATHLON, aby nasi technicy wykonali to zadanie.

ROCKRIDER AM 100S: konserwacja, naprawa, części zamienne, serwis

Wymiana kasety

Aby sprawdzić jak bardzo zużyta jest Twoja kaseta, wystarczy przyjrzeć się trybom. Jeśli zęby są ostre i spiczaste, kaseta wymaga wymiany. Pamiętaj, że zużyty łańcuch powoduje zużycie kasety, więc warto regularnie sprawdzać, w jakim stanie jest Twój łańcuch.

Kasetę można wymienić w serwisie Decathlon lub zrobić to samemu.

Jeśli zdecydujesz się na samodzielną wymianę, będziesz potrzebował kompatybilnego pierścienia blokującego (w tym przypadku Shimano) i bata do łańcucha. Zdejmijcie tylne koło i załóżcie bat łańcuchowy na jedną z większych zębatek, aby zatrzymać obracanie się kasety. Umieść pierścień blokujący w środku kasety i odkręć go za pomocą klucza, trzymając jednocześnie bat, aby uniemożliwić jego obracanie się. Twoja kaseta jest teraz oddzielona od koła i można ją łatwo zdjąć.

Przed założeniem nowej kasety, warto dokładnie wyczyścić korpus piasty. Możesz również lekko nasmarować kliny, aby ułatwić ich zdejmowanie w przyszłości. Umieść swoją nową kasetę na bębenku i dokręć wszystko. Nie ma potrzeby, aby zrobić to zbyt mocno. Jeśli masz klucz dynamometryczny, możesz dokręcić ją do 40 Nm.

ROCKRIDER AM 100S: konserwacja, naprawa, części zamienne, serwis

DARMOWY PRZEGLĄD BEZPIECZEŃSTWA 6MSC

Do wszystkich rowerów marki B'TWIN kupionych z Kartą Klienta, oferujemy 1 w pełny darmowy przegląd, w ciągu pierwszych 6 miesięcy od daty zakupu.

Przegląd obejmuje:
diagnostykę, wszelkie regulacje hamulców i napędu, oraz sprawdzenie połączeń śrubowych

Zapraszamy na nasze SERWISY!

ROCKRIDER AM 100S: konserwacja, naprawa, części zamienne, serwis
SRAM-CASSETTE-10S

Konserwacja

Czyszczenie roweru

Aby prawidłowo wyczyścić rower, należy użyć środka do czyszczenia rowerów, gąbki i szczotki.

Przed zastosowaniem środków czyszczących należy opłukać rower za pomocą węża.

Następnie użyj gąbki i szczotki, aby skutecznie nałożyć kosmetyk.

Należy pozwolić, aby produkt zadziałał przed spłukaniem roweru.

Należy to zrobić w rozsądnej odległości, aby nie uszkodzić części mechanicznych.

Na koniec należy wysuszyć rower suchą, czystą i miękką szmatką.

Czyszczenie roweru

Aby prawidłowo wyczyścić rower, należy użyć środka do czyszczenia rowerów, gąbki i szczotki.

Przed zastosowaniem środków czyszczących należy opłukać rower za pomocą węża.

Następnie użyj gąbki i szczotki, aby skutecznie nałożyć kosmetyk.

Należy pozwolić, aby produkt zadziałał przed spłukaniem roweru.

Należy to zrobić w rozsądnej odległości, aby nie uszkodzić części mechanicznych.

Na koniec należy wysuszyć rower suchą, czystą i miękką szmatką.

Czyszczenie napędu

Aby wyczyścić i nasmarować napęd, należy zaopatrzyć się w odtłuszczacz w sprayu, odpowiednią szczotkę i smar.

Pierwszym krokiem jest zabezpieczenie tarczy czystą szmatką, aby uniknąć rozpryskiwania się na nią smaru.

Następnie nanieść odtłuszczacz na całą przekładnię, przetrzeć szczotką kasetę, łańcuch i kółka przerzutki.

Pozwól mu działać przez kilka minut, a następnie spłucz z umiarkowanej odległości.

Następnie należy poczekać, aż przekładnia wyschnie przed rozpoczęciem fazy smarowania.

Wytrząśnij smar i nanieś go na wewnętrzną stronę łańcucha, aby zwiększyć jego wydajność.

ROCKRIDER AM 100S: konserwacja, naprawa, części zamienne, serwis

Czyszczenie napędu

Aby wyczyścić i nasmarować napęd, należy zaopatrzyć się w odtłuszczacz w sprayu, odpowiednią szczotkę i smar.

Pierwszym krokiem jest zabezpieczenie tarczy czystą szmatką, aby uniknąć rozpryskiwania się na nią smaru.

Następnie nanieść odtłuszczacz na całą przekładnię, przetrzeć szczotką kasetę, łańcuch i kółka przerzutki.

Pozwól mu działać przez kilka minut, a następnie spłucz z umiarkowanej odległości.

Następnie należy poczekać, aż przekładnia wyschnie przed rozpoczęciem fazy smarowania.

Wytrząśnij smar i nanieś go na wewnętrzną stronę łańcucha, aby zwiększyć jego wydajność.

ROCKRIDER AM 100S: konserwacja, naprawa, części zamienne, serwis

Wymiana klocków hamulcowych

Potrzebne będą następujące elementy: nowe klocki hamulcowe, płaski śrubokręt i klucz imbusowy 3mm.

W pierwszej kolejności zdejmij koło. Następnie za pomocą śrubokręta rozsuń klocki i umieść tłoczki z powrotem w ich pierwotnej pozycji. Wyjmij trzpień trzymający klocki na miejscu i wyjmij je z zacisku. Umieść sprężynę kontrującą pomiędzy nowymi klockami. Włóż nowe klocki do zacisku hamulcowego, a następnie umieść trzpień z powrotem na miejscu, aby zakończyć proces.

Załóż ponownie koło i sprawdź, czy klocki hamulcowe są prawidłowo umieszczone i nie ocierają się o tarczę.

Wymiana klocków hamulcowych

Potrzebne będą następujące elementy: nowe klocki hamulcowe, płaski śrubokręt i klucz imbusowy 3mm.

W pierwszej kolejności zdejmij koło. Następnie za pomocą śrubokręta rozsuń klocki i umieść tłoczki z powrotem w ich pierwotnej pozycji. Wyjmij trzpień trzymający klocki na miejscu i wyjmij je z zacisku. Umieść sprężynę kontrującą pomiędzy nowymi klockami. Włóż nowe klocki do zacisku hamulcowego, a następnie umieść trzpień z powrotem na miejscu, aby zakończyć proces.

Załóż ponownie koło i sprawdź, czy klocki hamulcowe są prawidłowo umieszczone i nie ocierają się o tarczę.

Regulacja hydraulicznego zacisku hamulca tarczowego

Potrzebny będzie klucz imbusowy 5mm.

Odkręć zacisk hamulca, obróć koło i zaciśnij dźwignię hamulca. Ważne jest, aby dźwignia hamulca była zablokowana przed przykręceniem zacisku z powrotem na miejsce.

Sprawdź, czy tarcza i klocki nadal się stykają.

ADJUSTING THE MECHANICAL DISC CALLIPER

Regulacja hydraulicznego zacisku hamulca tarczowego

Potrzebny będzie klucz imbusowy 5mm.

Odkręć zacisk hamulca, obróć koło i zaciśnij dźwignię hamulca. Ważne jest, aby dźwignia hamulca była zablokowana przed przykręceniem zacisku z powrotem na miejsce.

Sprawdź, czy tarcza i klocki nadal się stykają.

ADJUSTING THE MECHANICAL DISC CALLIPER

Naciskasz na dźwignię hamulca, a ona dotyka kierownicy.

Dźwignia jest gąbczasta i/lub dotyka kierownicy zanim uda się zahamować:
Należy odpowietrzyć układ hamulcowy.

Zgłoś się do serwisu DECATHLON i poproś o to jednego z naszych techników.

Konserwacja
Naciskasz na dźwignię hamulca, a ona dotyka kierownicy.

Dźwignia jest gąbczasta i/lub dotyka kierownicy zanim uda się zahamować:
Należy odpowietrzyć układ hamulcowy.

Zgłoś się do serwisu DECATHLON i poproś o to jednego z naszych techników.

Konserwacja
Konserwacja widelca

Widelec jest jednym z elementów roweru górskiego, który pracuje najciężej, dlatego wymaga dokładnej konserwacji, aby zapewnić Ci bezpieczeństwo i komfort na technicznych szlakach. Dlatego zalecamy poddawanie go regularnym przeglądom.

Jest kilka rzeczy, które należy zrobić, aby widelec służył jak najdłużej:

Po każdej jeździe wyczyść wszelkie zabrudzenia z amortyzatorów i uszczelek przeciwpyłowych. Zminimalizuje to ryzyko przedostania się brudu do tarczy. Możesz również dodać smar PTFE, aby zapobiec wysychaniu uszczelek. Wytrzyj jego nadmiar, ponieważ nie chcesz, aby zbierał on kurz.

Kolejne dwie rzeczy na naszej liście są nieco trudniejsze, ponieważ wymagają demontażu widelca. Jeśli nie czujesz się pewnie lub nie masz odpowiednich narzędzi, oddaj swój rower górski do jednego z naszych serwisów Decathlon, a nasi technicy chętnie Ci pomogą. Jeśli chcesz zrobić to sam, zapoznaj się z instrukcją obsługi Twojego widelca, która znajduje się na dole strony w sekcji INSTRUKCJE OBSŁUGI.

Po 50 godzinach jazdy oddaj swój rower do podstawowego serwisu, czyli wymień olej, pierścienie piankowe i uszczelki. Ta czynność serwisowa wymaga od Ciebie zdemontowania widelca. Jeżeli nie masz pewności, że zrobisz to sam lub nie masz odpowiednich narzędzi, przynieś swój rower górski do swojego warsztatu Decathlon, a nasi technicy chętnie Ci pomogą. Możesz również zapoznać się z instrukcją konserwacji znajdującą się na dole strony w sekcji Instrukcje Obsługi.

Po 200 godzinach jazdy należy poddać widelec pełnemu serwisowi. Obejmuje to wymianę wszystkich uszczelek, oleju smarującego oraz oleju w kasecie amortyzatora.

Konserwacja
Konserwacja widelca

Widelec jest jednym z elementów roweru górskiego, który pracuje najciężej, dlatego wymaga dokładnej konserwacji, aby zapewnić Ci bezpieczeństwo i komfort na technicznych szlakach. Dlatego zalecamy poddawanie go regularnym przeglądom.

Jest kilka rzeczy, które należy zrobić, aby widelec służył jak najdłużej:

Po każdej jeździe wyczyść wszelkie zabrudzenia z amortyzatorów i uszczelek przeciwpyłowych. Zminimalizuje to ryzyko przedostania się brudu do tarczy. Możesz również dodać smar PTFE, aby zapobiec wysychaniu uszczelek. Wytrzyj jego nadmiar, ponieważ nie chcesz, aby zbierał on kurz.

Kolejne dwie rzeczy na naszej liście są nieco trudniejsze, ponieważ wymagają demontażu widelca. Jeśli nie czujesz się pewnie lub nie masz odpowiednich narzędzi, oddaj swój rower górski do jednego z naszych serwisów Decathlon, a nasi technicy chętnie Ci pomogą. Jeśli chcesz zrobić to sam, zapoznaj się z instrukcją obsługi Twojego widelca, która znajduje się na dole strony w sekcji INSTRUKCJE OBSŁUGI.

Po 50 godzinach jazdy oddaj swój rower do podstawowego serwisu, czyli wymień olej, pierścienie piankowe i uszczelki. Ta czynność serwisowa wymaga od Ciebie zdemontowania widelca. Jeżeli nie masz pewności, że zrobisz to sam lub nie masz odpowiednich narzędzi, przynieś swój rower górski do swojego warsztatu Decathlon, a nasi technicy chętnie Ci pomogą. Możesz również zapoznać się z instrukcją konserwacji znajdującą się na dole strony w sekcji Instrukcje Obsługi.

Po 200 godzinach jazdy należy poddać widelec pełnemu serwisowi. Obejmuje to wymianę wszystkich uszczelek, oleju smarującego oraz oleju w kasecie amortyzatora.

Konserwacja
Konserwacja dampera

Podobnie jak widelec, damper ma za zadanie zapewnić komfort jazdy i pełne bezpieczeństwo, nawet w technicznym terenie. Dlatego zalecamy regularne przeglądy amortyzatora.

Jest kilka rzeczy, które musisz zrobić, aby Twój amortyzator służył jak najdłużej:

Po każdej jeździe wyczyść wszelkie zabrudzenia z amortyzatora i uszczelki przeciwpyłowej. Zminimalizuje to ryzyko przedostania się brudu do wnętrza amortyzatora.

Kolejne dwie rzeczy na naszej liście są nieco trudniejsze, ponieważ wymagają zdjęcia amortyzatora. Jeśli nie czujesz się pewnie lub nie masz odpowiednich narzędzi, oddaj swój rower górski do jednego z naszych serwisów Decathlon, a nasi technicy chętnie Ci pomogą. Jeśli chcesz zrobić to sam, zapoznaj się z instrukcją obsługi swojego amortyzatora, która znajduje się na dole strony w sekcji Instrukcje.

Po 50 godzinach jazdy wymień uszczelki puszki powietrznej.

Po 100 godzinach jazdy powinieneś oddać swój amortyzator do pełnego serwisu. Polega to na wymianie wszystkich uszczelek, oleju smarującego oraz oleju w kasecie dampera.

SHOCKS
Konserwacja dampera

Podobnie jak widelec, damper ma za zadanie zapewnić komfort jazdy i pełne bezpieczeństwo, nawet w technicznym terenie. Dlatego zalecamy regularne przeglądy amortyzatora.

Jest kilka rzeczy, które musisz zrobić, aby Twój amortyzator służył jak najdłużej:

Po każdej jeździe wyczyść wszelkie zabrudzenia z amortyzatora i uszczelki przeciwpyłowej. Zminimalizuje to ryzyko przedostania się brudu do wnętrza amortyzatora.

Kolejne dwie rzeczy na naszej liście są nieco trudniejsze, ponieważ wymagają zdjęcia amortyzatora. Jeśli nie czujesz się pewnie lub nie masz odpowiednich narzędzi, oddaj swój rower górski do jednego z naszych serwisów Decathlon, a nasi technicy chętnie Ci pomogą. Jeśli chcesz zrobić to sam, zapoznaj się z instrukcją obsługi swojego amortyzatora, która znajduje się na dole strony w sekcji Instrukcje.

Po 50 godzinach jazdy wymień uszczelki puszki powietrznej.

Po 100 godzinach jazdy powinieneś oddać swój amortyzator do pełnego serwisu. Polega to na wymianie wszystkich uszczelek, oleju smarującego oraz oleju w kasecie dampera.

SHOCKS
Czyszczenie sztycy podsiodłowej typu dropper

Po jeździe pamiętaj, aby wytrzeć sztycę podsiodłową czystą szmatką.

Nie polewaj jej wodą ani myjką ciśnieniową, ponieważ może to ją uszkodzić.

Przetarcie lekko wilgotną szmatką załatwi sprawę.

ROCKRIDER AM FIFTY S MOUNTAIN BIKE
Czyszczenie sztycy podsiodłowej typu dropper

Po jeździe pamiętaj, aby wytrzeć sztycę podsiodłową czystą szmatką.

Nie polewaj jej wodą ani myjką ciśnieniową, ponieważ może to ją uszkodzić.

Przetarcie lekko wilgotną szmatką załatwi sprawę.

ROCKRIDER AM FIFTY S MOUNTAIN BIKE
Wymiana łańcucha

Do wykonania tej operacji potrzebne są: szczypce do spinek, skuwacz do łańcucha, nowy łańcuch i spinka.

Ustaw łańcuch na ostatniej z zębatek i na najmniejszej tarczy.

Najpierw należy zdejmuj spinkę za pomocą szczypiec, a następnie zdejmij stary łańcuch z przekładni.

Umieść nowy łańcuch na ostatniej z zębatek i najmniejszej tarczy, aby ułatwić określenie optymalnej długości łańcucha.

Łańcuch powinien znajdować się w odległości 2/3cm od górnego koła wózka przerzutki.

Po ustawieniu długości należy skrócić łańcuch na odpowiednią długość za pomocą skuwacza.

Na koniec zamontuj spinkę na łańcuchu i wykonajcie jeden obrót korbą, aby ustawić ją na górnej części łańcucha, dalej trzymając zaciśnięty hamulec naciśnij mocno na pedał, aby spinka się "zamknęła".

CHAIN WEAR INDICATOR
Wymiana łańcucha

Do wykonania tej operacji potrzebne są: szczypce do spinek, skuwacz do łańcucha, nowy łańcuch i spinka.

Ustaw łańcuch na ostatniej z zębatek i na najmniejszej tarczy.

Najpierw należy zdejmuj spinkę za pomocą szczypiec, a następnie zdejmij stary łańcuch z przekładni.

Umieść nowy łańcuch na ostatniej z zębatek i najmniejszej tarczy, aby ułatwić określenie optymalnej długości łańcucha.

Łańcuch powinien znajdować się w odległości 2/3cm od górnego koła wózka przerzutki.

Po ustawieniu długości należy skrócić łańcuch na odpowiednią długość za pomocą skuwacza.

Na koniec zamontuj spinkę na łańcuchu i wykonajcie jeden obrót korbą, aby ustawić ją na górnej części łańcucha, dalej trzymając zaciśnięty hamulec naciśnij mocno na pedał, aby spinka się "zamknęła".

CHAIN WEAR INDICATOR
29" ROCKRIDER XC 500 MTB (EAGLE LIGHT BLUE)

Nasze zobowiązanie

ROCKRIDER udziela dożywotniej gwarancji na ramę, kierownicę i wspornik kierownicy roweru górskiego (w normalnych warunkach użytkowania).

Gwarancja na pozostałe części wynosi dwa lata.

Po rozpoczęcia użytkowania, niektóre elementy (np linki, klocki) mogą potrzebować ponownej regulacji. Z tego powodu oferujemy bezpłatny przegląd Państwa roweru górskiego sześć miesięcy po zakupie.