ROCKRIDER ST 520 S MOUNTAIN BIKE

REF: 8378294

ROCKRIDER 520 S MTB

2020

Zaprojektowany do regularnej, umiarkowanie intensywnej jazdy dla ludzi, którzy lubią dreszczyk emocji związany z kolarstwem górskim.

Pierwszy rower górski z pełną amortyzacją: innowacyjne zawieszenie oferujące 120 mm skoku z przodu i z tyłu, ergonomiczne siodełko, koła 27,5", podwójne hamulce tarczowe i 24-biegowy SRAM.

Pierwsze użycie

Jak wyregulować wysokość siodełka

Twój rower 520S jest wyposażony w szybkozamykacz. Stań obok siodła i otwórz szybkozamykacz przesuwając dźwignię. Pociągnij lub popchnij siodełko, aż znajdzie się na wysokości miednicy. Zablokować szybkozamykacz przesuwając dźwignię do tyłu. Więcej szczegółowych informacji można znaleźć w naszym filmie instruktażowym.

Docieranie hamulców

Klocki i tarcze hamulcowe w nowym rowerze są nowe i nie pracują w pełni swoich możliwości. Ostre, ciągłe hamowanie (np. na zjazdach) może spowodować przegrzanie klocków i ich "zeszklenie".
Aby zapewnić prawidłowe działanie hamulców, zalecamy ich wygrzewanie.  Aby hamulce dobrze się dotarły, należy je mocno nacisnąć około dziesięciu razy.
Proces docierania polega na rozpędzeniu się do prędkości 25 km/h, a następnie mocnym naciśnięciu tylko jednego z hamulców, aby zmniejszyć prędkość do 5 km/h, bez blokowania koła.

Instrukcja konserwacji hamulców tektro

Kliknij poniżej

Jak wyregulować wysokość kierownicy

Kierownica jest domyślnie ustawiona najwyżej (pozycja z najwyższym oparciem, a więc najwygodniejsza).

Aby zwiększyć aerodynamikę i efektywność pedałowania, można obniżyć kierownicę, aby nieco wydłużyć pozycję (pozycja z bardziej pochylonymi plecami, a więc bardziej sportowa).

Aby to zrobić, wystarczy przesunąć podkładki pod wspornik kierownicy roweru, wykonując czynności opisane w tym filmie.

Pompowanie kół

Zalecane średnie ciśnienie w oponach to 1,8 bara. 

Jeśli szukasz większego komfortu i przyczepności ORAZ/lub jeśli ważysz mniej niż 70 kg, możesz zmniejszyć ciśnienie o 10%, ale bez schodzenia poniżej 1,6 bara (minimalne zalecane ciśnienie). Jednak w przypadku jazdy w trudnym terenie zwiększy to ryzyko przebicia opony. 

Powinieneś regularnie sprawdzać ciśnienie w oponach

ROCKRIDER 520 S
Regulacja widelca

Twój ROCKRIDER 540 posiada widelec SUNTOUR XCR z dwiema oddzielnymi funkcjami:

1. Regulator napięcia wstępnego

Przekręć regulator zgodnie z ruchem wskazówek zegara, aby zwiększyć sztywność widelca i przeciwnie do ruchu wskazówek zegara, aby ją zmniejszyć.

2. System Lock-out

Funkcja lock-out zapobiega kołysaniu się amortyzowanego widelca, gdy stoisz na pedałach. Widelec nie jest całkowicie zablokowany. Dzięki systemowi anti-blow-off, który chroni Cię w trudnym terenie, jeśli zapomnisz odblokować widelec, nadal będzie on miał pewien skok.


Nigdy nie należy pozostawiać widelca w trybie lock-out podczas jazdy w trudnym terenie, ponieważ widelec może ulec uszkodzeniu, gdy zostanie ściśnięty pod dużym obciążeniem.

Mam problem

Twój widelec jest zbyt twardy

Istnieje kilka powodów, dla których widelec może być zbyt twardy.

1. Ustawienie

Proste instrukcje dotyczące regulacji sztywności widelca znajdziesz w rozdziale zatytułowanym "Jak działają ustawienia widelca".


2. Podstawowa konserwacja

Regularnie konserwuj swój widelec za pomocą pojemnika z olejem. Kilka kropel na goleniach to często wszystko, co jest potrzebne.


3. Pełny serwis

Jeśli widelec nadal wydaje się zbyt twardy, obejrzyj poniższy film, który wyjaśnia, jak przeprowadzić pełny serwis.


Jesteś odpowiedzialny za regulację i konserwację swojego widelca. Decathlon nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek niezgodne z normami prace. Jeśli nie jesteś pewien, jak serwisować widelec, zabierz rower do najbliższego serwisu Decathlon.

Przednie biegi nie przełączają się prawidłowo

Istnieje kilka powodów słabej zmiany biegów.

1- Sprawdzić położenie końcówek pancerzy

Nieprawidłowo ustawione końcówki mogą przeszkadzać w przeciąganiu linki przerzutki i powodować zrzucanie biegu tylnego. Jeśli końcówka jest nieprawidłowo ustawiona, należy ją ręcznie osadzić w jej obudowie, jak pokazano na poniższym zdjęciu.

2- Możliwe jest, że linka i pancerze mogą być zatarte.


Jeśli szczególnie trudno jest zmienić biegi na niższych tarczach, a przerzutka nie porusza się nawet po naciśnięciu dźwigni zmiany biegów, to prawdopodobnie doszło do zapieczenia linki i pancerzy przerzutki.
Należy wymienić pancerze i linkę. Możesz wybrać się na jeden z naszych Serwisów Decathlon lub wykonać wymianę samodzielnie z pomocą tego poradnika.
Jeśli regularnie używasz swój rower w mokrych lub błotnistych warunkach, lub jeśli regularnie myjesz go wodą, wymiana pancerzy i linek będzie musiała być przeprowadzana częściej.

ROCKRIDER 520 S
Mój rower ma scentrowane koło

Jest rzeczą normalną, że wiele elementów ustawia się prawidłowo dopiero podczas pierwszych jazd nowym rowerem. Dotyczy to również szprych, na których można usłyszeć pęknięcia spowodowane naprężeniami skrętnymi występującymi jeszcze podczas montażu. Twój rower (od rozmiaru S) jest wyposażony w wytrzymałe obręcze o przekroju zamkniętym. Dlatego koła nie powinny mieć figury ósemki. Jeśli tak się stanie, skorzystaj z bezpłatnego przeglądu w ciągu pierwszych sześciu miesięcy w jednym z naszych punktów serwisowych DECATHLON, aby skorygować ewentualne drobne stuki.

Uwaga dla rodziców:

Niektóre triki, szczególnie te doceniane przez najmłodszych (jazda na tylnym kole, hamowanie na pełnym gazie, przeskakiwanie krawężników itp.) mogą, jeśli powtarzają się zbyt często, powodują nadmierny luz w tylnej piaście, a także ósemki w obręczach. Jeśli zauważysz, że Twoje dziecko często stosuje te sztuczki, zwróć mu na to uwagę.

YOU'VE TAKEN YOUR BIKE OUT A FEW TIMES AND A WHEEL IS BUCKLED
Biegi nie zmieniają się dobrze z tyłu

Istnieje kilka powodów złej zmiany biegów.

1- Sprawdzić, czy hak przerzutki nie jest skrzywiony.

Wygięty hak powoduje, że przerzutka nie jest wyosiowana i nie może prawidłowo spełniać swojej funkcji.

Stań z tyłu roweru i przyjrzyj się ustawieniu przerzutki, jak pokazano na poniższym zdjęciu.

Jeśli hak jest wygięty, należy udać się do Serwisu Decathlon w celu jego wymiany.

2- Sprawdzić położenie końcówek pancerzy.


Nieprawidłowo ustawione końcówki pancerza mogą przeszkadzać w przeciąganiu linki przerzutki i powodować zakłócenia w zmianie biegów tylnych.

W przypadku przerzutki tylnej należy sprawdzić 6 miejsc z końcówkami. Jeśli końcówka jest nieprawidłowo umieszczona, należy ją ręcznie umieścić w obudowie.

3- Możliwe, że linka i pancerze są zatarte.


Jeśli szczególnie trudno jest zmieniać biegi na mniejszych zębatkach (biegi od 1 do 7), a przerzutka nie porusza się nawet po uruchomieniu dźwigni zmiany biegów, to prawdopodobnie doszło do zapieczenia linki i pancerzy.

Pancerze i linki muszą zostać wymienione. Możesz wybrać się na jeden z naszych Serwisów Decathlon. W przypadku regularnego użytkowania roweru górskiego w warunkach mokrych lub błotnistych, a także regularnego mycia roweru górskiego w dużej ilości wody, linki i liny należy wymieniać częściej.

ROCKRIDER 520 S
SRAM-CASSETTE-10S
ROCKRIDER 520 S

Centrum wsparcia technicznego

Zgłoś usterkę swojego sprzętu i zamów Serwis do domu

ZADZWOŃ DO NAS - (+48) 42 298 65 80
NAPISZ DO NAS - [email protected]


Uprzejmnie informujemy, że nasza infolinia techniczna pracuje od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 20:00.

Instrukcje obsługi