Pierwsze użycie
Przyciski i obsługa
Kliknij każdy dymek, aby dowiedzieć się więcej o ekranie, różnych wyświetlaczach i przyciskach.
REF: 8405314
2020
Nasz zespół projektantów-pasjonatów stworzył ten rower elektryczny, aby ułatwić regularne wycieczki po szosie i szutrach.
Łatwo nadaj rytm swoim przejażdżkom! Dzięki wspomaganiu elektrycznemu dozujesz wysiłek i odczuwasz różnicę, jakie daje wsparcie silnika do 90 km.
Kliknij każdy dymek, aby dowiedzieć się więcej o ekranie, różnych wyświetlaczach i przyciskach.
Rower wyłącza się automatycznie po kilku minutach, jeśli nie jest używany.
Gdy musisz pchać rower idąc obok niego, ten tryb odciąża Cię!
Uwaga: ten tryb nie powinien być używany podczas jazdy na rowerze. Włącza się i pozostaje aktywny, gdy przycisk "+" jest przytrzymany. Tryb ten wyłącza się, gdy przestaniesz naciskać przycisk.
Nigdy nie używaj trybu spacerowego podczas jazdy na rowerze, ponieważ może to spowodować uszkodzenie silnika.
ODO = Całkowity dystans przejechany przez twój Riverside 500e
TRIP = Dystans częściowy. Dystans ten można wyzerować w dowolnym momencie, np. przed każdą jazdą. W tym celu należy przytrzymać wciśnięty przycisk przez 10 sekund"-".
TRIP to GO = Szacowany czas pracy baterii (w km lub milach, w zależności od wybranego trybu). Wartość ta zależy od sposobu użytkowania roweru (nachylenie, wysiłek przy pedałowaniu itp.) oraz wybranego trybu wspomagania.
Aby przełączyć się z jednego trybu na drugi, należy nacisnąć przycisk "ON/OFF"
TRYB 0 = brak wspomagania elektrycznego
TRYB 1 = system elektryczny zwiększa moc o 50%.
TRYB 2 = układ elektryczny zwiększa moc wyjściową o 100%.
TRYB 3 = układ elektryczny zwiększa wydajność o 150%.
Nie, nie posiada on prądnicy. Niektóre systemy pozwalają ładować akumulator podczas jazdy lub hamowania, ale nie generuje to zbyt wiele energii.
Nie. Akumulatory litowo-jonowe nie mają efektu pamięci i dlatego mogą być ładowane w dowolnym momencie.
Zalecamy regularne ładowanie baterii, aby zapewnić jej prawidłowe działanie.
Jest to rower z elektrycznym wspomaganiem. Oznacza to, że jazda bez tego wspomagania jest całkowicie możliwa.
Można jednak zauważyć dodatkowy ciężar systemu wspomagania.
Pełne naładowanie baterii trwa 6 godzin (od 0% do 100%). Jednakże, potrzebuje tylko 3 godzin, aby osiągnąć poziom od 0% do 80%
Tak, ładowarka została zaprojektowana tak, aby była podłączona przez całą dobę.
Kiedy bateria jest w pełni naładowana, ładowarka przestaje ładować. Możesz wiedzieć, kiedy jest naładowana, ponieważ dioda LED zgaśnie.
Kiedy Twoja bateria się zużyje, zanieś ją do lokalnego sklepu Decathlon, który wyśle ją do specjalistycznego zakładu w celu poddania jej recyklingowi.
Gwarancja na akumulator jest udzielana na 2 lata lub 500 cykli ładowania (1 cykl = 1 pełne ładowanie + 1 pełne rozładowanie lub 2 połowy ładowania + 2 połowy rozładowania).
Baterię należy przechowywać i ładować w chłodnym (pomiędzy 10°C a 25°C) i suchym miejscu, z dala od bezpośredniego światła słonecznego.
Aby uniknąć głębokiego rozładowania, które może spowodować nieprawidłowe działanie, nie należy przechowywać baterii naładowanej w mniej niż 10%.
Pamiętaj, aby ładować baterię co najmniej raz na 6 miesięcy, nawet jeśli jej nie używasz, aby zapobiec jej całkowitemu rozładowaniu i utracie wydajności.
Nową baterię można kupić w lokalnym warsztacie Decathlon.
Skontaktuj się z najbliższym serwisem, aby dowiedzieć się, czy mają na stanie potrzebny Ci akumulator i jak długo potrwa jego dostawa.
Żywotność baterii Państwa roweru elektrycznego zależy od wielu czynników:
> OBCIĄŻENIA ROWERU: W przypadku przeciążenia roweru czas pracy akumulatora będzie krótszy.
> RODZAJ TERENU: Czas pracy akumulatora jest krótszy przy jeździe pod górę.
> UŻYTKOWANIE: Zasięg baterii będzie się różnił w zależności od tego, jak dużo wysiłku wkładasz w pedałowanie.
> CIŚNIENIE W OPONACH: Akumulator będzie działał dłużej przy oponach napompowanych do ciśnienia pomiędzy 4 a 5 barów.
> TEMPERATURA ZEWNĘTRZNA: żywotność baterii będzie krótsza w niskich temperaturach.
> Zaleca się zredukowanie trybu wspomagania, gdy poziom naładowania akumulatora jest niski.
> CZY PRZESTRZEGANE SĄ INSTRUKCJE DOTYCZĄCE ŁADOWANIA I PRZECHOWYWANIA AKUMULATORA.
Przy prawidłowym stosowaniu się do instrukcji można oczekiwać, że w trybie 2 akumulator Riverside 500e wystarczy na przejechanie około 80 km.
> WŁĄCZYĆ EKRAN PRZED WEJŚCIEM NA ROWER I PODCZAS POSTOJU.
W przeciwnym razie może to mieć wpływ na zachowanie roweru.
Który bagażnik rowerowy pomieści twój rower elektryczny?
Twój rower jest kompatybilny z bagażnikiem rowerowym THULE Europower dostępnym w sklepach Decathlon. Ten bagażnik rowerowy może pomieścić do dwóch rowerów elektrycznych.
Do jakiego ciśnienia powinny być napompowane opony?
Właściwe ciśnienie w oponach jest szczególnie ważne w przypadku rowerów elektrycznych. Ze względu na połączenie silnika i roweru, koła mają duży ciężar.
Aby zminimalizować ryzyko przebicia opony i zwiększyć żywotność baterii, zalecamy napompowanie opon do ciśnienia pomiędzy 4 a 5 barów.
Jak docierać hamulce tarczowe
Aby doprowadzić swoje hamulce do szczytowej formy, musisz je odpowiednio przygotować. Gdy Twój rower opuszcza sklep z nowymi, błyszczącymi klockami i tarczami hamulcowymi, ich siła hamowania jest słaba.
Dotarcie hamulców do jazdy trwa zaledwie 10 hamowań na jeden hamulec. Przez zwalnianie rozumiemy szybką jazdę z prędkości 25 do 5 km/h, ale bez zatrzymywania koła i z użyciem tylko jednego hamulca jednocześnie.
Scentrowane koło
Podczas kilku pierwszych przejazdów na nowym rowerze wiele elementów będzie się naturalnie przemieszczać i osadzać na swoim miejscu, np. szprychy kół, których "trzeszczenie" będzie słyszalne ze względu na skręcanie powstałe podczas montażu. Twój rower jest wyposażony w obręcze o podwójnych ściankach (wewnątrz kół), które są mocniejsze. Jeśli tak jest, zadzwoń do jednego z naszych serwisów DECATHLON, aby bezpłatnie wyregulować tę lekką niedoskonałość:
W ramach bezpłatnego serwisu przez pierwsze 6 miesięcy od daty zakupu roweru
Wiadomość dla rodziców: Niektóre manewry techniczne doceniane przez najmłodszych (jazda na tylnym kole, poślizgi, skoki na krawędziach, ...), jeśli powtarzają się zbyt często, mogą również powodować luzy w tylnej piaście i chybotanie się felg. Jeśli zaobserwujemy częste praktykowanie tych zachowań, ważne jest, aby uświadomić dziecku ich konsekwencje.
Twoje biegi nie zmieniają się prawidłowo
Zgubiłeś klucz
Nowy klucz można dorobić u ślusarza.
Jeśli zgubisz oba klucze, udaj się do najbliższego warsztatu DECATHLON w celu wymiany zamka.
Dostaniesz dwa nowe klucze, które będą pasować do zamka.
Nie można w pełni obrócić kierownicy
Rura sterowa może obracać się tylko do pewnego stopnia, w przeciwnym razie może to spowodować uszkodzenie linek (przerzutki, hamulców itp.). W przypadku upadku lub rozregulowania kierownicy może dojść do rozregulowania systemu zapobiegającego obracaniu się główki ramy. Kierownicę można ponownie ustawić, przekręcając ją na miejsce.
Podobnie, jeśli zajdzie potrzeba obrócenia kierownicy o więcej niż 60°, można tymczasowo wyłączyć to zabezpieczenie, pociągając za kierownicę.
MIGA OSTATNIA DIODA (ta najbardziej oddalona od przycisku baterii).
Twoja bateria jest prawie rozładowana i wymaga naładowania. Podłącz baterię do ładowarki.
MIGA CZWARTA DIODA
Napięcie Twojej baterii jest bardzo niskie i nie była ona ładowana przez długi czas. Naładuj ją jak najszybciej, aby zapobiec głębokiemu rozładowaniu i utracie użyteczności.
MIGA INNA DIODA
W akumulatorze wystąpiła nieprawidłowość, która spowodowała usterkę. Usterka ta może być tymczasowa lub trwała. Należy udać się do warsztatu Decathlon w celu zdiagnozowania stanu akumulatora i roweru.
1. SPRAWDZENIE POŁĄCZENIA BATERIA > ŁADOWARKA > GNIAZDO SIECIOWE
> Upewnij się, że używana przez Ciebie ładowarka jest tą dostarczoną przez Decathlon.
Podłącz ładowarkę do akumulatora i do gniazdka sieciowego.
Stałe czerwone światło ładowarki = bateria jest w trakcie ładowania.
Stałe zielone światło ładowarki = bateria zakończyła ładowanie.
Migające światło ładowarki = problem z baterią lub ładowarką.
Całkowicie rozładowana bateria będzie potrzebowała 6 godzin do pełnego naładowania.
2. SPRAWDŹ, CZY NIE MA ŻADNYCH ZANIECZYSZCZEŃ, KTÓRE UNIEMOŻLIWIAŁYBY ŁADOWANIE AKUMULATORA.
Złącza ładowarki i akumulatora powinny być czyste. Nie powinno być żadnych zabrudzeń uniemożliwiających kontakt pomiędzy baterią a ładowarką.
3. MOŻE SIĘ OKAZAĆ, ŻE WSKAŹNIKI LEDOWE NA AKUMULATORZE SĄ USZKODZONE
Odwiedź jeden z naszych warsztatów Decathlon, aby je naprawić.
ERROR 16 / 17 = SENSOR NOT DETECTED
Restart the bike. If the error message does not disappear, please visit a Decathlon workshop to have the fault diagnosed and repaired.
ERROR 32 / 33 = MOTOR ERROR
The motor is probably unplugged. Check the motor's connection and plug it back in, making sure you get the plug the right way around to avoid damaging the pins.
ERROR 48 = SPEED SENSOR ERROR
The motor might be unplugged.
Check the motor's connection and plug it back in, making sure you get the plug the right way around to avoid damaging the pins.
If the error message does not disappear, please visit a Decathlon workshop to have the fault diagnosed and repaired.
ERROR 49 = CADENCE SENSOR ERROR
Restart the bike. If the error message does not disappear, please visit a Decathlon workshop to have the fault diagnosed and repaired.
ERROR 64 = CADENCE SENSOR ERROR
Restart the bike. If the error message does not disappear, please visit a Decathlon workshop to have the fault diagnosed and repaired.
ERROR 65/66/67 = LOW VOLTAGE
Charge the battery. If the error does not disappear, please visit a Decathlon workshop to have the fault diagnosed and repaired.
ERROR 80 = THE CONTROLLER IS TOO HOT
Leave the bike to cool down. Restart the bike. If the error message does not disappear, please visit a Decathlon workshop to have the fault diagnosed and repaired.
ERROR 81 = BATTERY / DISPLAY COMMUNICATION ERROR
This error sometimes occurs when the battery is removed and put back on the bike with the screen still turned on.
Turn the screen off properly with the ON/OFF button before removing the battery from the bike.
If the error message does not disappear, please visit a Decathlon workshop to have the fault diagnosed and repaired.
ERROR 83 = MOTOR OVERUSED
The motor has gone into protective mode and cut the assistance because it is being overused.
Restart the bike.
If the error message does not disappear, please visit a Decathlon workshop to have the fault diagnosed and repaired.
ERROR 84 = CONTROLLER COMMUNICATION ERROR
Check that the screen is correctly attached and that the connector plug is not damaged at all.
If the error message does not disappear, please visit a Decathlon workshop to have the fault diagnosed and repaired.
Uwaga: Riverside 500e to rower ze wspomaganiem elektrycznym, które jest aktywowane przez czujnik momentu obrotowego. Jeśli przestaną Państwo naciskać na pedały, wspomaganie zostanie wyłączone. Jeżeli pedałowanie jest dla Państwa zbyt trudne, należy ustawić rower na wyższy tryb wspomagania i zmienić przełożenie na niższe.
Wspomaganie elektryczne wyłącza się automatycznie po osiągnięciu przez rower prędkości 25 km/h, co nie stanowi usterki.
Jeżeli jednak zauważą Państwo, że wspomaganie włącza się i wyłącza w sposób nienormalny i szarpany, skontaktuj się z nami za pośrednictwem formularza kontaktowego lub odwiedź Serwis Decathlon.
Sprawdź każdy punkt wyjaśniony w niebieskich dymkach na zdjęciu.
Jeśli problem nadal występuje, skontaktuj się z nami za pomocą formularza kontaktowego lub odwiedź serwis Decathlon.
Wspomaganie elektryczne wymaga przyłożenia siły do pedałów i włączenia trybu wspomagania (trybu innego niż 0).
Jeśli próbowałeś już wszystkiego, a wspomaganie elektryczne nadal nie działa, postępuj zgodnie z poniższymi instrukcjami (niebieskie dymki na zdjęciu).
Jeśli problem nadal występuje, skontaktuj się z nami za pomocą formularza kontaktowego lub odwiedź serwis Decathlon.
1. Upewnij się, że używasz i przechowujesz go zgodnie z zaleceniami.
Żywotność baterii Państwa roweru elektrycznego zależy od wielu czynników:
> OBCIĄŻENIA ROWERU: Czas pracy akumulatora będzie krótszy, jeśli rower jest przeciążony.
> Rodzaj terenu: Czas pracy akumulatora będzie krótszy przy jeździe pod górę.
> CIŚNIENIE W OPONACH: Akumulator będzie działał dłużej przy oponach napompowanych do ciśnienia 1,8 bara.
> TEMPERATURA ZEWNĘTRZNA: w niskich temperaturach żywotność akumulatora jest krótsza (do 50%).
> Zaleca się zredukowanie trybu wspomagania, gdy poziom naładowania akumulatora jest niski.
> CZY PRZESTRZEGANE SĄ INSTRUKCJE DOTYCZĄCE ŁADOWANIA I PRZECHOWYWANIA AKUMULATORA.
2. Stary akumulator może stracić nieco na wydajności.
W związku z tym odległość, jaką można przejechać, będzie mniejsza. Należy udać się do serwisu Decathlon w celu sprawdzenia stanu akumulatora.
Aby wyczyścić rower elektryczny Riverside 500, należy pozostawić baterię w wyłączonym rowerze. Zapobiegnie to przedostawaniu się wody do kontrolera.
Nie należy używać myjki ciśnieniowej, ponieważ woda może dostać się do łożysk kulkowych i trwale uszkodzić elementy elektryczne!
Umyj rower za pomocą węża i gąbki (zestawy do czyszczenia są dostępne w Decathlon).
Osusz rower szmatką.
Nasmarować łańcuch odpowiednim środkiem smarnym.
> Należy przechowywać rower w suchym i osłoniętym miejscu.
> Czyścić rower w celu usunięcia błota i piasku, które mogą mieć działanie korodujące.
> Smarowanie łańcucha: spryskać cały rower środkiem "ALL IN ONE", aby zabezpieczyć go przed rdzą.
> Założyć przerzutkę na najmniejszą zębatkę.
> ładować akumulator co najmniej raz na 6 miesięcy (im częściej, tym lepiej)
RIVERSIDE udziela dożywotniej gwarancji na ramę, kierownicę i wspornik kierownicy (w normalnych warunkach użytkowania).
Gwarancja na pozostałe części (z wyłączeniem części eksploatacyjnych) wynosi dwa lata.
Gdy tylko zaczniesz używać roweru, niektóre elementy będą się nieznacznie ruszać. Z tego powodu oferujemy bezpłatny serwis Twojego RIVERSIDE sześć miesięcy po zakupie.