Akcesoria rowerowe
Aby usunąć przebicie, zerwanie łańcucha lub inne trudne sytuacje, nie wahaj się dobrze wyposażyć się podczas wycieczek rowerem górskim. Oto wybór produktów, które mogą pomóc Ci wyjść z niektórych technicznych wpadek.
REF: 8293149
2014
Aluminiowa rama XC, napęd X7, hamulce hydrauliczne.
Zalecane średnie ciśnienie wynosi 1,8 bara. Jeśli szukasz większego komfortu i przyczepności, I/LUB jeśli ważysz mniej niż 70 kg, możesz zmniejszyć wartość ciśnienia o 10%, nigdy nie schodząc poniżej 1,6 bara (minimalne zalecane ciśnienie), ale zwiększy to ryzyko przebicia na kruchym podłożu.
Kierownica jest domyślnie ustawiona najwyżej (pozycja z najwyższym oparciem, a więc najwygodniejsza).
Aby zwiększyć aerodynamikę i efektywność pedałowania, można obniżyć kierownicę, aby nieco wydłużyć pozycję (pozycja z bardziej pochylonymi plecami, a więc bardziej sportowa).
Aby to zrobić, wystarczy przesunąć rozpórki pod wspornik kierownicy roweru, wykonując czynności opisane w tym filmie.
Zobacz film obok
Rama roweru ST 540 jest wyposażona w szybkozamykacz.
Stań obok swojego siodła. Odblokuj szybkozamykacz, odchylając dźwignię szybkozamykacza. Pociągnij lub popchnij siodełko, aby podnieść je do poziomu swojej miednicy.
Zablokować szybkozamykacz, odchylając dźwignię.
Aby uzyskać więcej szczegółów, obejrzyj nasz film instruktażowy.
Zobacz film obok
Aby uniknąć tego zjawiska (całkowitej niezdatności hamulców do użytku), zalecamy docieranie hamulców. Docieranie następuje po 10 uruchomieniach każdego hamulca. Hamowanie oznacza silne wyhamowanie z prędkości 25 do 5 km/h, ale bez blokowania koła, przy użyciu tylko jednego hamulca jednocześnie.
Zobacz film obok
Zobacz film obok
Aby usunąć przebicie, zerwanie łańcucha lub inne trudne sytuacje, nie wahaj się dobrze wyposażyć się podczas wycieczek rowerem górskim. Oto wybór produktów, które mogą pomóc Ci wyjść z niektórych technicznych wpadek.
Podczas kilku pierwszych przejazdów na nowym rowerze wiele rzeczy w naturalny sposób przesuwa się i układa na swoim miejscu.
Tak jest w przypadku szprych w kołach, które można usłyszeć " pękanie", pękanie z powodu pozostałego naprężenia skrętnego podczas montażu.
Koło nie powinno być jednak odkształcone. Jeśli jednak tak jest, skorzystaj z bezpłatnego serwisu przez pierwsze 6 miesięcy w jednym z naszych warsztatów Decathlon, aby ponownie wyregulować geometrię kół.
Istnieje kilka powodów słabej zmiany biegów.
1- Sprawdzić położenie końcówek pancerzy
Nieprawidłowo ustawione końcówki mogą przeszkadzać w przeciąganiu linki przerzutki i powodować zrzucanie biegu tylnego. Jeśli końcówka jest nieprawidłowo ustawiona, należy ją ręcznie osadzić w jej obudowie, jak pokazano na poniższym zdjęciu.
2- Możliwe jest, że linka i pancerze mogą być zatarte.
Jeśli szczególnie trudno jest zmienić biegi na niższych tarczach, a przerzutka nie porusza się nawet po naciśnięciu dźwigni zmiany biegów, to prawdopodobnie doszło do zapieczenia linki i pancerzy przerzutki.
Należy wymienić pancerze i linkę. Możesz wybrać się na jeden z naszych Serwisów Decathlon lub wykonać wymianę samodzielnie z pomocą tego poradnika.
Jeśli regularnie używasz swój rower w mokrych lub błotnistych warunkach, lub jeśli regularnie myjesz go wodą, wymiana pancerzy i linek będzie musiała być przeprowadzana częściej.
Istnieje kilka powodów złej zmiany biegów.
1- Sprawdzić, czy hak przerzutki nie jest skrzywiony.
Wygięty hak powoduje, że przerzutka nie jest wyosiowana i nie może prawidłowo spełniać swojej funkcji.
Stań z tyłu roweru i przyjrzyj się ustawieniu przerzutki, jak pokazano na poniższym zdjęciu.
Jeśli hak jest wygięty, należy udać się do Serwisu Decathlon w celu jego wymiany.
2- Sprawdzić położenie końcówek pancerzy.
Nieprawidłowo ustawione końcówki pancerza mogą przeszkadzać w przeciąganiu linki przerzutki i powodować zakłócenia w zmianie biegów tylnych.
W przypadku przerzutki tylnej należy sprawdzić 6 miejsc z końcówkami. Jeśli końcówka jest nieprawidłowo umieszczona, należy ją ręcznie umieścić w obudowie.
3- Możliwe, że linka i pancerze są zatarte.
Jeśli szczególnie trudno jest zmieniać biegi na mniejszych zębatkach (biegi od 1 do 7), a przerzutka nie porusza się nawet po uruchomieniu dźwigni zmiany biegów, to prawdopodobnie doszło do zapieczenia linki i pancerzy.
Pancerze i linki muszą zostać wymienione. Możesz wybrać się na jeden z naszych Serwisów Decathlon. W przypadku regularnego użytkowania roweru górskiego w warunkach mokrych lub błotnistych, a także regularnego mycia roweru górskiego w dużej ilości wody, linki i liny należy wymieniać częściej.
Jeśli dźwignia hamulca jest zbyt luźna, zbyt miękka lub zbyt łatwo dotyka kierownicy, wyreguluj napięcie linki hamulca za pomocą pokrętła na dźwigni hamulca, jak pokazano na poniższym filmie.
Odkręcaj pokrętło i nakrętkę kontrującą, aż uzyskasz prawidłowe napięcie linki dla pewnego, ale niezbyt twardego działania dźwigni hamulca.
Po znalezieniu żądanego naprężenia, przykręć nakrętkę blokującą do dźwigni hamulca, aby zablokować regulację.
Jeśli twój widelec jest zbyt twardy, może to być spowodowane kilkoma czynnikami.
1- Regulacja
Przejdź do sekcji "jak działają ustawienia mojego widelca", aby łatwo dostosować twardość do swoich potrzeb.
2- Podstawowa konserwacja
Widelec można regularnie konserwować za pomocą zwykłego pojemnika z olejem. W tym celu należy nałożyć kilka kropel oleju na golenie widelca i wcisnąć olej do tulei widelca.
3- Kompleksowa konserwacja
Jeśli podstawowa regulacja i konserwacja nie wystarcza, należy przeprowadzić kompletną konserwację widelca, jak pokazano na poniższym filmie.
Regulacja i konserwacja widelca zobowiązuje użytkownika i Decathlon nie ponosi odpowiedzialności w przypadku złej praktyki. Jeśli nie jesteś pewien, jak prawidłowo postępować, udaj się do najbliższego sklepu Decathlon.
Optymalny zakres stosowania naszego widelca amortyzowanego to temperatura powyżej +5°C, poniżej tej temperatury zimno może spowodować utwardzenie zawieszenia aż do zablokowania, ale bez jego uszkodzenia.
Jeżeli jednak zauważysz usterkę lub masz wątpliwości co do stanu swojego widelca, niezwłocznie skontaktuj się z najbliższym serwisem Decathlon, który przeprowadzi szczegółową diagnostykę Twojego roweru.
Znajdź w tych filmach objaśnienia niezbędne do przeprowadzenia Twoich napraw i wymiany części.
- Montaż/demontaż tylnego koła - Naprawa przebitego koła
- Wymiana dętki - Regulacja wysokości kierownicy
- Naprawa łańcucha - Wymiana haka przerzutki
Zapraszamy na nasz kanał Youtube, gdzie znajdziecie więcej materiałów wideo.
Potrzebujesz wymienić niektóre elementy? Znajdź tutaj wszystkie nasze części zamienne do ROCKRIDER 540.
Zgłoś usterkę swojego sprzętu i zamów Serwis do domu
ZADZWOŃ DO NAS - (+48) 42 298 65 80
NAPISZ DO NAS - [email protected]
Uprzejmnie informujemy, że nasza infolinia techniczna pracuje od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 20:00.
Potrzebujesz instrukcji, kliknij poniżej