REF: 8350454
2019
Opracowany do regularnego użytkowania o średniej intensywności, dla kogoś poszukującego nowych wrażeń! Hydrauliczne hamulce tarczowe, 27-biegowy napęd SHIMANO, widelec z blokadą, zintegrowany zacisk siodła, lekkie uniwersalne opony , szerokie pedały z bardzo dobrą przyczepnością: prawdziwy plus podczas wycieczek rowerem górskim.
Zalecane średnie ciśnienie wynosi 2,5 BAR. Aby precyzyjniej określić ciśnienie, należy wziąć pod uwagę ciężar użytkownika. W ten sposób osiąga się idealny kompromis między wydajnością a bezpieczeństwem przed przebiciem opony. Optymalne ciśnienie podano w tabeli z boku opony. Jeśli potrzebujesz większej przyczepności, możesz zmniejszyć ciśnienie o 10%, nie spadając poniżej wartości 2 barów (zalecane ciśnienie minimalne). Zwiększa to ryzyko awarii podczas jazdy w trudnym terenie. Należy regularnie sprawdzać ciśnienie w oponach.
Pierwszą najważniejaszą sprawą, jest prawidłowe dotarcie klocków hamulcowych. Dokładnie tak samo jak w przypadku samochodu, klocki muszą się dotrzeć. Dlatego zalecamy przy pierwszych kilku przejażdżkach hamować delikatnie i z wyprzedzeniem. Później prawidołowo dotarte klocki będą hamowały skuteczniej i nie będą piszczały. Kolejna ważną rzeczą jest prawidłowa konserwacja tarcz, klocków i całego zacisku, nie dopuszczenie to ich zatłuszczenia. Przy transporcie i zdejmowaniu kół, zawsze blokuj klocki hamulca załączonymi przy sprzedaży roweru wkładkami, unikniesz dzięki temu zapowietrzenia hamulców. Większość producenów hamulców hydraulicznych, zaleca wymianę płynu raz na rok. O potrzebie wymiany płynu, odpowietrzenia hamulca zorientujemy się po zapadającej się coraz głębiej klamce i obniżeniu skuteczności hamowania.
Twój rower ST 540 jest wyposażony w szybkozamykacz. Stań obok siodła. Otworzyć szybkozamykacz poprzez przesunięcie dźwigni. Podciągnij siodło do góry lub wepchnij je w rurę podsiodłową, aż znajdzie się na wysokości miednicy. Zablokuj szybkozamykacz przesuwając dźwignię do tyłu.
Przy zakupie roweru kierownica znajduje się w najwyższej pozycji (tam, gdzie plecy są najbardziej wyprostowane, a więc najwygodniejsze). W celu uzyskania bardziej aerodynamicznej i wydajnej do pedałowania pozycji można obniżyć kierownicę (pozycję z najbardziej pochylonymi plecami, która jest zatem najbardziej sportowa). Aby to zrobić, wystarczy zmienić ustawienie rozpórek pod mostkiem.
Twój ROCKRIDER 540 może być wyposażony w dwa różne widelce.
Odpowiednie ustawienie jest następujące:
1/ Widelec SUNTOUR XCT
Jeżeli widelec posiada 2 pokrętła naprężające, 2 są całkowicie niezależne, można użyć pierwszego, a następnie, jeżeli poziom naprężenia wstępnego jest nadal niewystarczający po całkowitym wkręceniu pierwszego, użyć drugiego. Przekręć pokrętło zgodnie z ruchem wskazówek zegara, aby zwiększyć twardość, i przeciwnie do ruchu wskazówek zegara, aby zmniejszyć twardość.
2/ Widelec BTWIN U-Fit ForkThe U-Fit Fork został zaprojektowany tak, aby maksymalnie uprościć te ustawienia. Obracaj kciukiem do momentu pojawienia się ciężaru na szczycie widelca, a sprężyna zostanie ściśnięta, aby dostosować się do wagi użytkownika.
Istnieje kilka sposobów na "zmiękczenie" widelca:
1. Sprawdź ponownie ustawienie twardości: przejdź do rozdziału "Jak ustawić widelec?".
2. wykonać prostą konserwację: Widelec wymaga regularnej konserwacji z niewielką ilością oleju. W tym celu należy nałożyć kilka kropli oleju na lagi, a następnie uruchomić widelec tak, aby olej mógł wniknąć do rur suwaka.
Zlecić wykonanie pełnego serwisu w warsztacie.
Jest rzeczą normalną, że wiele elementów osiada prawidłowo tylko podczas pierwszych wycieczek z nowym rowerem. Odnosi się to również do szprych, które charakterystycznie "strzelaja" z naprężenia. Twój rower (od rozmiaru S) jest wyposażony w wytrzymałe obręcze z wydrążonym profilem. Dlatego wasze koła nie powinny się krzywić przy normalnej jeździe. Jeśli tak się jednak stanie, należy skorzystać z bezpłatngo przeglądu w ciągu pierwszych sześciu miesięcy, w jednym z naszych punktów serwisowych DECATHLON. Aby ponownie wyregulować ewentualne lekkie odkształcenia. Uwaga dla rodziców: Pewne sztuczki, szczególnie te wykonywane przez najmłodszych użytkowników (jazda na tylnym kole, ostre hamowanie, skakanie po krawężniku itp.) mogą, jeśli będą powtarzane zbyt często, powodować nadmierny luz w tylnej piaście, a także zniekształcenie felgi. Jeśli zauważysz, że Twoje dziecko robi te sztuczki, to pamiętaj że uszkodznia mechaniczne nie są podstawą do reklamacji.
Optymalna temperatura pracy widelca zawieszenia wynosi powyżej +5°C. Poniżej tego progu, zimno może powodować opieszałość zawieszenia aż do całkowitego zablokowania. Nie uszkodzi to jednak widelca. Gdy tylko temperatura wzrośnie do +5 °C, będzie on znów normalnie funkcjonował. Jeżeli mimo wszystko zauważycie Państwo wadę widelca lub nie jesteście pewni, czy działa on prawidłowo, należy niezwłocznie skontaktować się z najbliższym punktem serwisowym DECATHLON, aby dokładnie sprawdzić rower.
1. Sprawdź linkę zmiany biegów i jej pancerz
1.a) Źle umiejscowione zaślepki końcowe pancerza linki mogą utrudniać pociągnięcie linki zmiany biegów i tym samym zmianę biegów. Jeśli zaślepka końcowa pancerza linki jest źle umieszczona, można to skorygować ręcznie. 1.b) Jeżeli przerzutka tylna nie porusza się podczas pracy ze skrętem, prawdopodobnie linka utknęła w pancerzu. W tym przypadku należy wymienić linkę i pancerz.
2. Sprawdź, czy hak przerzutki jest wygięty: Wygięty hak przerzutki oznacza, że przerzutka tylna jest źle ustawiona i nie może już prawidłowo wykonywać swojej funkcji. Jeśli hak przerzutki jest zgięty, zabierz rower do punktu serwisowego DECATHLON i zleć jego wymianę.
3. Zabierz swój MTB do punktu serwisowego DECATHLON, aby wyregulować przerzutkę tylną.
Problemy z przerzucaniem biegów mogą mieć wiele przyczyn.
1. Sprawdzić położenie nakładek końcowych. Źle umiejscowione zaślepki końcowe pancerzy linek mogą utrudniać pociągnięcie linek zmiany biegów i tym samym zmianę biegów. Jeśli zaślepka końcowa nie jest prawidłowo umieszczona, można ją poprawić ręcznie.
2. Linka i zaślepki końcowe mogły się zakleszczyć. Jeśli łańcuch nie przeskakuje na mniejsze koła zębate lub przerzutka tylna nie porusza się podczas obsługi dźwigni zmiany biegów, to na pewno tak jest. Następnie należy wymienić linkę oraz komplet pancerzy. W tym celu można skontaktować się z punktem serwisowym DECATHLON.
UWAGA: Jeśli często jeździsz w mokrym lub błotnistym terenie lub regularnie czyścisz swój rower górski dużą ilością wody, będziesz musiał częściej wymieniać linkę zmiany biegów wraz z pancerzem.
Niestety, z 100% pewnością nigdy nie da się zapobiec przebiciu opony. Opona lub dętka nie są jedynymi decydującymi elementami. Powtarzające się przebicia nie są jednak normalne i mogą być spowodowane: - złym montażem koła w naszych fabrykach, tak że główka szprychy wystaje i przebija dętkę, - uszkodzoną (porowatą) oponą lub dętką, - źle naprawionym wcześniej przebiciem, w którym pozostało w oponie ciało obce (kolec, szkło, kawałek metalu itp.). Dlatego ważne jest, aby sprawdzić, czy w oponie lub na feldze nie ma żadnych ciał obcych. Nie wiesz, jak zamontować/zdemontować oponę lub jak naprawić lub wymienić dętkę? Najprostszym sposobem jest pozostawienie opony na feldze i czasowa naprawa za pomocą sprayu naprawczego: Przykręcić koniec rury do zaworu opony płaskiej i przytrzymać przycisk zwalniający w sprayu naprawczym, aby wstrzyknąć piankę. Opona powróci wtedy do pierwotnego kształtu i twardości, a Ty będziesz mógł bez problemu wrócić do domu.
Potrzebujesz instrukcji, kliknij poniżej