Części zamienne
Kliknij poniżej aby zobaczyć części do twojego roweru
REF: 8378494
Przeznaczony do codziennej jazdy po mieście... i czerpania z niej przyjemności!
Wygodny rower miejski (w stylu holenderskim), wyposażony (platforma z przodu) w sprężynę antyskrętną, która prowadzi rower na zakrętach i zapewnia większą stabilność podczas postoju.
Zalecane ciśnienie w oponach wynosi od 3,5 bara (komfort) do 4,5 bara (osiągi). Pompka nożna z manometrem ułatwia sprawdzenie ciśnienia podczas pompowania opon. Jeśli go nie masz, sprawdź ciśnienie w oponach, ściskając je między dwoma palcami. Opona powinna być twarda, a jednocześnie lekko się poddawać po naciśnięciu. Im twardsza opona, tym szybsza i lżejsza jazda, ale tym bardziej odczujesz nierówności na drodze. Z drugiej strony, jazda z niedopompowanymi oponami grozi uszkodzeniem felg i zwiększa ryzyko przebicia opony.
WAŻNE: Napompowanie opon do co najmniej 3,5 bara zapewnia lepszą odporność na przebicie i dobrą równowagę między komfortem a osiągami.
Zalecamy ponowne pompowanie opon co miesiąc.
Aby użytkować dynamo bez uszkadzania opony, postępuj zgodnie z zaleceniami pokazanymi na poniższym filmie.
Gdzie koło prądnicy, pracuje po specjalnej perforowanej strefie na oponie:
Dla Twojego roweru został stworzony przedni system nośny: kosz!
Poniższy film wyjaśnia, jak zamontować to akcesorium (dołączone do roweru) na rowerze.
Fotelik dziecięcy Groovy firmy Polisport można łatwo i bezpiecznie przymocować do bagażnika każdego standardowego roweru miejskiego.
Jest przeznaczony dla dzieci w wieku od 12 miesięcy do 4-5 lat i wadze poniżej 22 kg.
Fotelik jest zgodne z ISO11243 i zawiera 3-punktowy pas bezpieczeństwa i regulowany podnóżek.
Jeśli jeździsz na rowerze miejskim codziennie, pamiętaj, aby co tydzień sprawdzać stan opon a co miesiąc dopompowywać je do prawidłowej, oczekiwanej wartości. Zalecane ciśnienie w oponach wynosi od 3,5 bara (komfort) do 4,5 bara (osiągi). Pompka nożna z manometrem ułatwia sprawdzenie ciśnienia podczas pompowania opon. Jeśli go nie masz, sprawdź ciśnienie w oponach, ściskając je między dwoma palcami. Opona powinna być twarda, a jednocześnie lekko się poddawać po naciśnięciu. Im twardsza opona, tym szybsza i lżejsza jazda, ale tym bardziej odczujesz nierówności na drodze. Z drugiej strony, jazda z niedopompowanymi oponami grozi uszkodzeniem felg i zwiększa ryzyko przebicia opony.
WAŻNE: Napompowanie opon do co najmniej 3,5 bara zapewnia lepszą odporność na przebicie i dobrą równowagę między komfortem a osiągami. Zalecamy ponowne pompowanie opon co miesiąc.
Jeśli przechowujesz rower miejski na zewnątrz, łańcuch i zamek na rowerze szybciej zardzewieje. Dlatego ważne jest, aby je regularnie czyścić i smarować. Jak nasmarować łańcuch? Wyczyść łańcuch do sucha, za pomocą czystej szmatki lub ręcznika papierowego. Obróć koło za pomocą pedału i spryskaj łańcuch smarem na całej długości, następnie przejdź przez wszystkie biegi. Na koniec zetrzyj nadmiar smaru, tak aby pozostał wyłącznie pomiędzy ogniwami.
Jak nasmarować zabezpieczenie antykradzieżowe: spryskaj otwór zamka, następnie włóż kluczyk i przekręć go kilka razy. Nadmiar smaru należy zetrzeć ręcznikiem papierowym.
Jazda w mieście - z wyjątkiem deszczu - nie zabrudzi roweru tak bardzo, jak jazda na rowerze górskim po lesie, więc nie trzeba będzie go tak często czyścić. Co dwa miesiące należy jednak wykonać podstawowe czynności. Używając szamponu rowerowego i wiadra z gorącą wodą, wytrzyj ramę, kierownicę, błotnik itp. W żadnym wypadku nie zalecamy korzystania z myjek ciśnieniowech, mogą spowodować dostanie się wody do łożysk. Po zakończeniu należy wysuszyć rower miejski suchą ściereczką, aby uniknąć rdzy. Skorzystaj z okazji, aby sprawdzić, czy wszystkie śruby i wkręty są w dobrym stanie. Czasami, podczas jazdy po nierównych lub brukowanych ulicach, twój Elops może doświadczać małych wstrząsów, a to może spowodować, że śruby będą się stopniowo poluzowywać.
Jeśli chodzi o smarowanie łańcucha i innych części mechanicznych, ruchomych, zrób to na końcu, po zakończeniu mycia roweru.
Klocki hamulcowe nie są wieczne. W zależności od tego, jak jedziesz, gdzie jedziesz i ile ważysz, hamulce zużywają się powoli lub szybko. Dlatego ważne jest, aby je regularnie sprawdzać i w razie potrzeby wymieniać. Ponadto, czy hamulce są napięte?
W razie jakichkolwiek pytań polecamy wizytę w Serwisie Decathlon, gdzie technik rowerowy może wyregulować hamulce Państwa roweru miejskiego, aby upewnić się, że są one w najlepszej formie.
Jeśli twoje światła nie działają, może być kilka różnych powodów:
1- Sprawdź, czy dynamo jest prawidłowo ustawione w stosunku do perforacji na oponie.
2- Sprawdź, czy dynamo jest prawidłowo podłączone.
3- Sprawdź połączenia elektryczne (pamiętając, że jeśli jedna lampka nie działa, obie ulegną zwarciu)
Przeprowadź diagnostykę wg filmu. Jeśli to nie zadziała, nie wahaj się poprosić o radę techników w lokalnym Serwisie Decathlon.
Na jakość hamowania ma wpływ szereg czynników. Słaba jakość hamowania może objawiać się hałasem podczas hamowania lub wyczuwalnym luzem lub miękkością dźwigni hamulca podczas wciskania.
Aby rozwiązać ten problem, należy postępować zgodnie z poniższymi krokami:
1- Sprawdź orientację klocków hamulcowych. Powinny one być zgodne z kształtem felgi bez dotykania opony i idealnie powinny znajdować się w odległości 1 mm od koła z dodatkowym 0,5 mm przesunięciem z tyłu klocka (ma to na celu zapewnienie, że klocki nie są dokładnie równoległe do koła, co mogłoby powodować hałas).
2- Regulacja hamulców
3- Jeśli klocki hamulcowe są zużyte, należy je wymienić. Klocki hamulcowe mogą wymagać częstszej lub rzadszej wymiany, w zależności od częstotliwości jazdy. Klocki hamulcowe mają rowki, które zapewniają odpływ wody. Jeśli nie ma już tych rowków lub są one wyraźnie zużyte, czas wymienić klocki hamulcowe!
W tym celu należy przejść do sekcji "Podstawowe naprawy" i postępować zgodnie z poradnikiem "Wymiana klocków hamulcowych".
Jeśli Twoje biegi nie zmieniają się prawidłowo, może to wynikać z kilku czynników:
1- Czy korzystaliście Państwo z pierwszego darmowego przeglądu? Przy zakupie roweru w firmie Decathlon, w ciągu pierwszych sześciu miesięcy po zakupie, otrzymują Państwo bezpłatny przegląd, które obejmuje m.in. regulację przerzutek. Serdecznie zapraszamy!
2- Linka przerzutkowa lub pancerz jest zużyta lub stara. Jeśli jest uszkodzona, należy wymienić linkę i/lub pancerz.
3- Sama przerzutka wymaga regulacji. Do regulacji przerzutki użyj górnych (L) i dolnych (H) śrub granicznych, szczególnie jeśli łańcuch ma tendencję do spadania poza zakres zebatek.
Jeśli te regulacje nie rozwiążą problemu, odwiedź lokalny Serwis Decathlon, aby uzyskać bardziej szczegółową diagnostykę.
Jeśli hałas pochodzi z przedniego koła, to:
1- Klocki hamulcowe dotykają obręczy koła. Jak prawidłowo wyregulować klocki hamulcowe, zobacz rozdział "Hamulce nie działają z odpowiednią siłą".
2- Błotnik dotyka opony.
Jeżeli hałas pochodzi z tylnego koła, to:
1- Klocki hamulcowe dotykają obręczy koła. Postępuj tak samo jak w przypadku koła przedniego, ale
UWAGA: Przed dokonaniem regulacji należy upewnić się, że koło jest prawidłowo wyrównane. W tym celu użyj klucza #15, aby poluzować śrubę przytrzymującą tylne koło i ponownie wcisnąć koło w ramę tak, aby przestrzenie pomiedzy kołem a ramą wszedzie były takie same.
2- Błotnik dotyka opony.
Jeśli hałas utrzymuje się, należy odwiedzić najbliższy Serwis Decathlon w celu przeprowadzenia dokładnej diagnostyki.
Kliknij poniżej aby zobaczyć części do twojego roweru
Zapoznaj się z instrukcją obsługi swojego produktu