REF: 8379381
2020
Poniżej, dowiesz się wszystkiego na temat użytkowania swojego roweru z Decathlon.
Sprawdź odpowiedzi na najczęściej zadawane przez naszych użytkowników pytania, nasz poradnik konserwacji i kompatybilne akcesoria. Zamów dedykowane części zamienne online i naprawiaj sam z pomocą filmów instruktażowych.
W końcu, w razie potrzeby skontaktuj się ze specjalistami na naszych serwisach stacjonarnych lub pobierz instrukcje obsługi!
Zapraszamy do korzystania z Support Decathlon!
Jest to rower z elektrycznym wspomaganiem. Oznacza to, że jazda bez tego wspomagania jest całkowicie możliwa.
Można jednak zauważyć dodatkowy ciężar systemu wspomagania.
Kiedy Twój akumulator się zużyje, zanieś go do lokalnego sklepu Decathlon, który wyśle go do specjalistycznego zakładu w celu poddania go recyklingowi.
Akumulator należy przechowywać w chłodnym (pomiędzy 10°C a 25°C) i suchym miejscu, z dala od bezpośredniego światła słonecznego.
Aby uniknąć głębokiego rozładowania, które może spowodować nieprawidłowe działanie, nie należy przechowywać baterii, gdy jest pusta (1 migająca dioda LED).
Pamiętaj, aby ładować baterię (nawet jeśli nie jest używana) co najmniej co trzy miesiące, aby uniknąć głębokiego rozładowania, które mogłoby wpłynąć na jej pojemność.
Jeśli przechowujesz baterię przez dłuższy czas (ponad 3 miesiące bez używania), pamiętaj, aby przełączyć ją w tryb czuwania, dzięki czemu będzie łatwiejsza do przechowywania i nie będzie wymagała regularnego ładowania.
Tryb czuwania umożliwia przechowywanie baterii przez długi okres czasu (maksymalnie 1 rok) bez konieczności doładowywania lub zmniejszania pojemności baterii.
Aby przełączyć baterię w tryb czuwania, przytrzymaj przycisk baterii przez 10 sekund, aż diody LED baterii zgasną.
Naładuj baterię za pomocą ładowarki, aby ją ponownie obudzić.
Tak. Rower ELOPS 900 jest rowerem ze wspomaganiem elektrycznym.
Wspomaganie to jest uruchamiane tylko wtedy, gdy użytkownik pedałuje (system silnikowy, który nie wymaga pedałowania, jest uważany za motorower, co wiąże się z ograniczeniami w użytkowaniu i znacznie bardziej rygorystycznymi zasadami bezpieczeństwa).
Czujnik pedałowania umieszczony w pobliżu łańcucha przekazuje informacje do komputera pokładowego roweru, który uruchamia silnik.
Silnik elektryczny roweru wyłącza się natychmiast po zahamowaniu lub zaprzestaniu pedałowania.
Ponowne obrócenie pedałów spowoduje ponowne uruchomienie silnika, dzięki czemu ponownie skorzystają Państwo z elektrycznego wspomagania roweru.
Bateria została zaprojektowana do użytku podczas deszczu, ale nie należy jej zanurzać w wodzie ani myć myjką ciśnieniową.
To samo dotyczy wyświetlacza i innych komponentów oraz przewodów elektrycznych.
Mimo to zalecamy jak najlepsze osłonięcie roweru, gdy na nim nie jeździsz.
Nowy akumulator można kupić w lokalnym serwisie Decathlon.
Skontaktuj się z serwisem, aby dowiedzieć się, czy mają na stanie potrzebną Ci część i jak długo potrwa jej dostawa.
Aby zmienić z km/h na mph lub odwrotnie, należy odszukać ustawienia przez długie naciśnięcie przycisku "SET".
Jednostki można wybrać w ustawieniach SET 3.
Tryb spacerowy to tryb wspomagania elektrycznego, który pomaga w przemieszczaniu roweru podczas chodzenia obok niego. Tryb ten może być bardzo przydatny, szczególnie w przypadku wyprowadzania roweru z parkingu o dużym nachyleniu.
Tryb spacerowy pozwala na bezproblemowe pchanie roweru.
Aby aktywować ten tryb, należy włączyć ekran sterowania, przytrzymując przycisk On/Off. Następnie należy przytrzymać przycisk "+". Uważaj: rower zacznie się poruszać ze stałą prędkością 6km/h.
Nie używać tego trybu podczas jazdy na rowerze. Może to spowodować uszkodzenie silnika.
Pełne naładowanie baterii po jej całkowitym rozładowaniu zajmuje sześć godzin.
Rower wyłącza się automatycznie po kilku minutach, jeśli nie jest używany.
Nie, nie posiada on prądnicy. Niektóre systemy pozwalają ładować akumulator w trakcie jazdy lub hamowania, ale to nie generuje zbyt wiele mocy. Musiałbyś przejechać kilkadziesiąt kilometrów, żeby wygenerować 1 km dodatkowej mocy.
Tak, ładowarka jest zaprojektowana tak, aby była podłączona przez całą dobę.
Kiedy bateria jest w pełni naładowana, ładowarka przestaje ładować, ale pozostaje podłączona do zasilania.
Twój akumulator jest objęty gwarancją na 2 lata lub 500 cykli (1 cykl = 1 ładowanie + 1 pełne rozładowanie).
Właściwe ciśnienie w oponach jest szczególnie ważne w przypadku rowerów elektrycznych. Koła obciążone są znaczną masą ze względu na połączenie silnika i roweru.
Aby zminimalizować ryzyko przebicia opony i zwiększyć żywotność baterii, ciśnienie w oponach powinno wynosić od 3,5 do 5 barów.
Nie. Akumulatory litowo-jonowe nie mają efektu pamięci i dlatego mogą być ładowane w dowolnym momencie.
Zalecamy regularne ładowanie baterii, aby zapewnić jej prawidłowe działanie.
Aby wyzerować licznik kilometrów (TRIP), po włączeniu ekranu, przytrzymaj przycisk " - " na ekranie poleceń przez 10 sekund.
Żywotność baterii Państwa roweru elektrycznego zależy od wielu czynników:
> OBCIĄŻENIA ROWERU: W przypadku przeciążenia roweru czas pracy akumulatora będzie krótszy.
> RODZAJ TERENU: Czas pracy akumulatora będzie krótszy przy jeździe pod górę.
> CIŚNIENIE W OPONACH: Żywotność baterii będzie lepsza przy oponach napompowanych do ciśnienia pomiędzy 3,5 a 5 barów.
> TEMPERATURA ZEWNĘTRZNA: Czas pracy akumulatora będzie krótszy, gdy na zewnątrz jest zimno.
> UŻYWANY TRYB WSPOMAGANIA: Zaleca się zredukowanie trybu wspomagania, gdy poziom naładowania akumulatora jest niski.
> TWOJA KADENCJA PEDAŁOWANIA: Jeśli chcesz jechać dalej, musisz pedałować.
> CZY PRZESTRZEGANE SĄ INSTRUKCJE DOTYCZĄCE ŁADOWANIA I PRZECHOWYWANIA AKUMULATORA.
W przypadku ELOPS 900E, bateria wystarcza na przejechanie od 40 do 70 km. Dbałość o rower zapewni jak najdłuższą żywotność baterii.
Zamek może zostać wymieniony w lokalnym serwisie Decathlon, gdzie zostanie zamontowany nowy zamek, a Ty otrzymasz nową parę kluczy.
Skontaktuj się z serwisem Decathlon, aby dowiedzieć się, czy mają go na stanie i jak długo potrwa jego dostawa.
1. Sprawdź, czy na drodze połączenia nie ma żadnych zanieczyszczeń
Złącza ładowarki powinny być czyste i nie powinno być żadnych zabrudzeń uniemożliwiających kontakt pomiędzy baterią a jej złączem.
2. Sprawdź połączenie bateria > ładowarka > gniazdo sieciowe
> Upewnij się, że używana ładowarka jest tą dostarczoną przez Decathlon.
> Podłącz ładowarkę do akumulatora i do gniazdka sieciowego.
Pomarańczowa dioda LED = bateria jest w trakcie ładowania
Zielona dioda LED = bateria zakończyła ładowanie
Migająca dioda LED = problem z ładowaniem
Całkowicie rozładowana bateria potrzebuje 6 godzin, aby się w pełni naładować.
Jeśli problem nadal występuje, skontaktuj się z nami lub odwiedź jeden z naszych serwisów Decathlon.
1. Sprawdź, czy bateria jest dobrze naładowana
Jeśli bateria jest prawie rozładowana, może powodować uczucie szarpania zanim się całkowicie rozładuje.
> Naciśnij przycisk baterii
> Sprawdź, czy świeci się co najmniej jedna dioda LED
> Jeśli żadna z diod LED się nie świeci lub pierwsza lub druga dioda LED miga, należy naładować baterię.
2. Sprawdź, czy bateria jest czysta, prawidłowo zamocowana i zablokowana na swoim miejscu
> Sprawdź, czy złącza i uchwyt baterii są czyste i w dobrym stanie.
> Bateria powinna być wciśnięta do końca do uchwytu.
Po wsunięciu baterii usłyszysz kliknięcie oznaczające, że jest ona prawidłowo umieszczona na swoim miejscu.
Zamknij baterię i wyjmij kluczyk.
3. Sprawdź złącza na czujniku pedałowania (najcieńszy przewód)
> W tym celu otwórz osłonę kabla rip-tab za siodełkiem i znajdź złącze czujnika pedałowania (najcieńszy kabel).
> rozłączyć parę złączy
> sprawdzić, czy złącza czujnika pedałowania są w dobrym stanie i prawidłowo wsunięte. W razie potrzeby ponownie włożyć złącza.
4. Sprawdzić, czy czujnik pedałowania znajdujący się po lewej stronie roweru, po drugiej stronie łańcucha (przy lewej korbie), nie zsunął się na suport.
Jeśli zsunął się z korby, delikatnie przesuń go z powrotem do ramy.
Jeśli nie chce pozostać na swoim miejscu, nałóżcie klej na tylną część czujnika i dociśnijcie go do ramy.
Wspomaganie elektryczne włącza się po kilku obrotach korby i wymaga włączenia trybu wspomagania.
Jeśli wspomaganie elektryczne nadal się nie włącza, należy wykonać następujące czynności:
1. Sprawdzić, czy akumulator jest dobrze naładowany
> nacisnąć przycisk akumulatora
> Sprawdzić, czy świeci się co najmniej jedna dioda LED.
> Jeśli jedna z diod LED miga, naładuj baterię, podłączając ją do ładowarki i gniazdka.
2. Sprawdź, czy bateria jest czysta, prawidłowo założona i zablokowana
> Sprawdź, czy złącza i uchwyt akumulatora są czyste i w dobrym stanie.
> Bateria powinna być wciśnięta do końca do uchwytu.
Po wsunięciu baterii usłyszysz kliknięcie oznaczające, że jest ona prawidłowo umieszczona na swoim miejscu.
Zamknij baterię i wyjmij kluczyk.
3. Sprawdzić wszystkie złącza roweru: hamulce, silnik, konsola, czujnik pedałowania, sterownik (sterownik = centralna jednostka obliczeniowa zestawu elektrycznego. Znajduje się on tuż za akumulatorem, na bagażniku)
Aby dostać się do większości złączy, musisz otworzyć lub zsunąć neoprenową osłonę, która chroni przewody elektryczne. Złącze silnika jest jedynym, które nie jest osłonięte.
JAK SPRAWDZIĆ POŁĄCZENIA W ROWERZE:
W Państwa rowerze występują dwa rodzaje połączeń: połączenia "wkręcane" i połączenia "wciskane".
Połączenia "wkręcane"
W przypadku połączeń ""wkręcanych"", które można rozpoznać po dwóch metalowych pierścieniach, w celu rozłączenia przewodów należy odkręcić oba pierścienie. Należy uważać, aby podczas odkręcania nie zgubić małej plastikowej podkładki znajdującej się pomiędzy dwoma pierścieniami.
Po odłączeniu sprawdź, czy każde złącze jest czyste, a następnie podłącz je ponownie.
W tym celu należy ustawić każde złącze męskie i żeńskie naprzeciwko siebie, a następnie wyrównać strzałki wskaźnika przed wciśnięciem ich z powrotem.
Dokręć dwa metalowe pierścienie do oporu, aby zabezpieczyć połączenia.
Wciskane "połączenia"
Złącze męskie jest po prostu wciskane w złącze żeńskie. Sprawdź, czy oba złącza są w pełni wsunięte, a w razie potrzeby wciśnij je mocniej.
4. Przetestuj działanie pomocy elektrycznej
> Włącz ekran, przytrzymując przycisk On/Off (Wł./Wył.)
> Wsiądź na rower i pedałuj (aby uruchomić wspomaganie elektryczne, musisz kilkakrotnie obrócić pedałami).
Jeśli problem nadal występuje, wyślij zgłoszenie do pomocy technicznej lub odwiedź serwis Decathlon.
1. Upewnij się, że używasz i przechowujesz go zgodnie z zaleceniami.
Żywotność baterii Twojego roweru elektrycznego zależy od wielu czynników:
> OBCIĄŻENIA ROWERU: W przypadku przeciążenia roweru czas pracy akumulatora będzie krótszy.
> Rodzaj terenu: Czas pracy akumulatora ulega skróceniu przy jeździe pod górę.
> CIŚNIENIE W OPONACH: Żywotność baterii będzie lepsza w przypadku opon napompowanych do ciśnienia pomiędzy 3,5 a 5 barów.
> TEMPERATURA ZEWNĘTRZNA: Czas pracy akumulatora jest krótszy w niskich temperaturach (do 50%).
> UŻYWANY TRYB WSPOMAGANIA: Zalecamy zmniejszenie wspomagania, gdy poziom naładowania baterii jest niski.
> CZĘSTOTLIWOŚĆ PEDAŁOWANIA: Musisz pedałować, jeśli chcesz jechać dalej.
> CZY PRZESTRZEGANE SĄ INSTRUKCJE DOTYCZĄCE ŁADOWANIA I PRZECHOWYWANIA BATERII.
W przypadku ELOPS 900E bateria wystarcza na przejechanie od 40 do 70 km. Dbałość o rower zapewni jak najdłuższą żywotność baterii.
2. Stary akumulator może stracić nieco na wydajności.
W związku z tym jej żywotność będzie krótsza. W celu sprawdzenia akumulatora należy udać się do serwisu Decathlon.
> 1. dioda LED miga: Bateria jest prawie wyczerpana i wymaga naładowania. Podłącz ją do ładowarki i podłącz do gniazdka sieciowego, aby ją naładować.
> 2. dioda LED miga: Bateria znajduje się w ""trybie ochronnym"" z powodu niewłaściwego obchodzenia się z nią lub po długim okresie bez ładowania. Należy jak najszybciej podłączyć urządzenie do ładowarki i gniazdka sieciowego, aby ją naładować, co spowoduje wyjście z trybu ochronnego.
> Jeśli pojawi się kolejna migająca dioda LED lub kilka migających diod LED, oznacza to, że akumulator jest uszkodzony. Zanieś akumulator do serwisu Decathlon w celu przeprowadzenia dokładnych testów.
Po naciśnięciu jednej z dźwigni hamulca powinno nastąpić automatyczne wyłączenie zasilania elektrycznego.
Jeżeli tak się nie dzieje, należy sprawdzić, czy wtyczki obu dźwigni hamulca są w dobrym stanie i prawidłowo podłączone.
> Przesunąć w dół dwie neoprenowe osłony przewodów z przodu roweru, aby odsłonić złącza hamulcowe (żółte złącza)
> Aby sprawdzić, czy złącza są czyste, w dobrym stanie i prawidłowo wsunięte, należy odkręcić dwa pierścienie po obu stronach czarnej podkładki.
> Sprawdzić, czy wszystkie złącza są czyste i w dobrym stanie.
> Ponownie prawidłowo podłączyć wszystkie złącza. W tym celu należy ustawić każde złącze męskie i żeńskie naprzeciwko siebie, a następnie wyrównać strzałki wskaźnika przed ponownym ich wciśnięciem.
> Dokręć pierścienie do oporu, aby zabezpieczyć połączenia.
Jeśli problem nadal występuje, wyślij zgłoszenie do pomocy technicznej lub odwiedź serwis Decathlon.
Err 1 / Err 6: ANOMALIA ZASILANIA
> Naładuj baterię. Pełne naładowanie trwa 6 godzin.
Err 3 / Err 4 / Err 7: ANOMALIA SILNIKA
> Znajdź połączenie z silnikiem
> Sprawdź, czy złącze jest w dobrym stanie i czy jest prawidłowo wsunięte. W razie potrzeby włożyć je ponownie.
> Tak samo postąpić z kablem łączącym silnik z regulatorem (mózgiem roweru, znajdującym się za akumulatorem).
Błąd 5: BŁĄD CZUJNIKA HAMULCA
Sprawdzić, czy oba złącza dźwigni hamulca są w dobrym stanie i prawidłowo włożone.
> Przesunąć obie neoprenowe osłony przewodów w dół, aby odsłonić złącza hamulcowe (żółte).
> Aby sprawdzić, czy złącza są w dobrym stanie i prawidłowo włożone, odkręcić oba pierścienie po obu stronach czarnej podkładki:
> sprawdzić, czy każde złącze jest czyste i w dobrym stanie
> Podłączyć wszystko prawidłowo; w tym celu należy ustawić każde złącze męskie i żeńskie naprzeciwko siebie, a następnie wyrównać strzałki wskaźnika przed włożeniem ich z powrotem.
> Przykręcić z powrotem oba pierścienie, aby zabezpieczyć parę złączy.
> Powtórzyć czynności dla drugiego hamulca.
Err 8 / Err 9: BŁĄD KOMUNIKACJI STEROWNIKA I EKRANU STERUJĄCEGO
Podłączenie sterownika:
> Otworzyć pokrywę kabli znajdującą się za siodłem.
> odszukać złącze kabla łączącego ekran sterowania ze sterownikiem (z metalowymi pierścieniami)
> Aby sprawdzić, czy złącza są czyste, w dobrym stanie i prawidłowo włożone, odkręć dwa pierścienie po obu stronach czarnej podkładki.
> Sprawdzić, czy każde złącze jest czyste i w dobrym stanie
> Podłączyć wszystko ponownie; w tym celu należy ustawić każde złącze męskie i żeńskie naprzeciwko siebie, a następnie wyrównać strzałki wskaźnika przed wciśnięciem ich z powrotem.
> Dokręć do oporu dwa pierścienie, aby zabezpieczyć parę złączy.
Podłączenie ekranu kontrolnego
> Przesuń neoprenową osłonę kabla z boku ekranu kontrolnego w dół i sprawdź parę osłon ekranu (zielona).
Aby sprawdzić, czy złącza ekranu są czyste, w dobrym stanie i prawidłowo włożone, odkręć oba pierścienie po obu stronach czarnej podkładki.
> Sprawdź stan i czystość każdego złącza.
> Ponownie podłącz złącza; aby to zrobić, ustaw złącza męskie i żeńskie naprzeciwko siebie, a następnie ustaw strzałki wskaźnika w jednej linii przed wciśnięciem ich z powrotem.
> Dokręć do oporu dwa pierścienie, aby zabezpieczyć parę złączy.
Sprawdź, czy bateria jest w pełni wsunięta i pamiętaj, aby zablokować ją na miejscu przed każdym użyciem.
Jeśli akumulator nie jest w pełni wsunięty lub jeśli drży podczas użytkowania (z powodu braku blokady), będzie miał problemy z prawidłowym połączeniem z resztą systemu, a dane takie jak poziom naładowania nie będą przekazywane w sposób dokładny
Sprawdzić, czy złącze silnika jest w dobrym stanie i prawidłowo włożone. Jeżeli jest uszkodzone (wygięte gniazdo), zanieczyszczone lub podłączone tylko częściowo (ponieważ nie jest całkowicie włożone), informacje o prędkości wysyłane przez silnik do ekranu sterowania nie będą wyświetlane prawidłowo.
Oczyścić złącze lub wsunąć je do końca, aby prędkość była wyświetlana normalnie.
Jeśli problem nie ustąpi, wyślij zgłoszenie do pomocy technicznej lub odwiedź lokalny serwis Decathlon w celu przeprowadzenia diagnostyki i naprawy.
Piasta tylnego koła może być nieprawidłowo wyregulowana. Postępuj zgodnie z poniższym poradnikiem, aby prawidłowo wyregulować przekładnie.
Części zamienne do swojego roweru znajdziesz w naszych serwisach Decathlon i na naszej stronie internetowej.
Regularna konserwacja jest ważna, jeśli chcesz, aby Twój rower działał sprawnie przez jak najdłuższy czas, dlatego zebraliśmy kilka wskazówek dotyczących konserwacji, które Ci w tym pomogą.
1. Przed każdą jazdą upewnij się, że opony są napompowane do ciśnienia od 3,5 do 5 barów.
2. Naładuj akumulator do pełna przynajmniej raz na 3 miesiące.
3. Jeśli nie zamierzasz korzystać z urządzenia przez dłuższy czas, przełącz baterię w tryb czuwania.
4. Baterię należy przechowywać w suchym miejscu, w umiarkowanej temperaturze i z dala od promieni słonecznych.
BTWIN oferuje dożywotnią gwarancję na ramę, widelec, kierownicę i wspornik kierownicy pod warunkiem użytkowania roweru w normalnych warunkach. Wszystkie pozostałe komponenty (bateria, elementy elektryczne i mechaniczne z wyłączeniem części zużywających się) oraz robocizna objęte są 2-letnią gwarancją od daty zakupu.