Ref: 8569095
2020
Poniżej, dowiesz się wszystkiego na temat użytkowania swojego roweru z Decathlon.
Sprawdź odpowiedzi na najczęściej zadawane przez naszych użytkowników pytania, nasz poradnik konserwacji i kompatybilne akcesoria. Zamów dedykowane części zamienne online i naprawiaj sam z pomocą filmów instruktażowych.
W końcu, w razie potrzeby skontaktuj się ze specjalistami na naszych serwisach stacjonarnych lub pobierz instrukcje obsługi!
Zapraszamy do korzystania z Support Decathlon!
Obejrzyj nasz film instruktażowy, aby dowiedzieć się, jak złożyć rower.
Zachowaj ostrożność podczas montażu wspornika kierownicy. Śruby mocujące kierownicę do wspornika powinny być dokręcone z siłą 6Nm.
Przed rozpoczęciem użytkowania roweru należy przesunąć dźwignię zacisków hamulcowych w dół, aby zbliżyć do siebie klocki hamulcowe.
Do wszystkich rowerów marki B'TWIN kupionych z Kartą Klienta, oferujemy 1 w pełny darmowy przegląd, w ciągu pierwszych 6 miesięcy od daty zakupu.
Przegląd obejmuje:
diagnostykę, wszelkie regulacje hamulców i napędu, oraz sprawdzenie połączeń śrubowych
Zapraszamy na nasze SERWISY!
Twoje pedały są zepsute? Chcesz zmienić pedały na bezzatrzaskowe? Oto nasza rada. Uwaga: proszę zwrócić uwagę, że gwint śruby w lewym pedale jest odwrócony i dlatego pedał przykręca się w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara. Prawy pedał ma standardowy gwint. Do demontażu pedałów należy użyć odpowiedniego narzędzia, ponieważ do ich odkręcenia potrzebna jest siła.
Jest kilka rzeczy, które możesz zrobić, jeśli twoje hamulce nie działają tak dobrze, jak kiedyś:
- Użyj odtłuszczacza, aby wyczyścić obręcze.
- Sprawdź, czy klocki hamulcowe nie są zużyte.
- Sprawdź napięcie linki.
Jeśli biegi zaczynają przeskakiwać, należy sprawdzić następujące elementy:
- Zużycie układu napędowego.
- Napięcie linek.
Następnie należy wyregulować przerzutkę.
Aby prawidłowo wyczyścić rower, należy użyć środka do czyszczenia rowerów, gąbki i szczotki.
Przed zastosowaniem środków czyszczących należy opłukać rower za pomocą węża.
Następnie użyj gąbki i szczotki, aby skutecznie nałożyć kosmetyk.
Należy pozwolić, aby produkt zadziałał przed spłukaniem roweru.
Należy to zrobić w rozsądnej odległości, aby nie uszkodzić części mechanicznych.
Na koniec należy wysuszyć rower suchą, czystą i miękką szmatką.
1. Co to jest ciśnienie w oponach? - Ciśnienie w oponach rowerowych jest miarą ilości powietrza wpompowanego do opon, wyrażaną w PSI lub barach. PSI (funt na cal kwadratowy) to jednostka ciśnienia wynikająca z działania siły o wartości 1 funta na powierzchnię cala kwadratowego. Z drugiej strony, bar jest metryczną jednostką ciśnienia atmosferycznego na poziomie morza. Prawdopodobnie znasz PSI, jeśli jesteś przyzwyczajony do imperialnego systemu miar, lub bary, jeśli mierzysz rzeczy w systemie metrycznym.
2. Napis na (bocznej) ścianie - Na ścianie bocznej opony powinno znajdować się zalecane ciśnienie w PSI lub barach, wydrukowane lub wytłoczone w gumie po jednej lub drugiej stronie bieżnika opony. Jeśli tekst jest wytłoczony w ścianie bocznej, musisz się dobrze przyjrzeć, ponieważ ma on tendencję do zlewania się z oponą, co może również utrudniać jego odczytanie.
3. Podejmij działania, aby być najlepszym - Ciśnieniomierz zapewni Ci najdokładniejszy pomiar ciśnienia w oponie. Ciśnieniomierzom cyfrowym udało się zdetronizować ciśnieniomierze zegarowe jako najlepsze ciśnieniomierze do opon, ale jeśli naprawdę chcesz osiągnąć bezproblemową perfekcję pomiaru ciśnienia, zaopatrz się w pompkę rowerową z cyfrowym ciśnieniomierzem i złączkami do zaworów Presta i Schrader.
4. Zmniejsz ciśnienie, gdy... masz za dużo powietrza w oponach i zaczynasz mieć wrażenie, że odbijasz się od drogi, zamiast się po niej toczyć. Przepompowane opony mogą również spowodować, że nie docenisz drogi hamowania i stracisz przyczepność, zwłaszcza gdy droga jest mokra. Aby spuścić powietrze z opony, zdejmij nakrętkę zaworu i naciśnij paznokciem na rdzeń zaworu. Uważaj, aby nie spuścić zbyt dużo powietrza z opony, w przeciwnym razie możesz napotkać problemy wymienione w następnym rozdziale.
5. Zbyt miękkie opony sprawią, że będziesz musiał ciężej pracować, aby utrzymać pęd, ponieważ większa część powierzchni opony będzie stykać się z nawierzchnią, co będzie wymagało większego wysiłku, aby utrzymać ją w ruchu. Niskie ciśnienie powoduje również, że opony są bardziej podatne na przebicie i szybciej się zużywają.
Aby prawidłowo ustawić siodełko, musi ono być pewnie osadzone na swoim miejscu. Luźny wspornik siodła może się zsunąć podczas jazdy na rowerze. Z kolei zbyt mocno dokręcony sztyca grozi jej zgnieceniem i uszkodzeniem roweru. Najlepszym sposobem na dokręcenie sztycy podsiodłowej jest użycie klucza dynamometrycznego. Zalecamy dokręcenie go z siłą od 6 do 7 Nm. Należy uważać, aby nie przekroczyć maksymalnej wysokości podanej na sztycy podsiodłowej.
VAN RYSEL udziela dożywotniej gwarancji na ramę, kierownicę i wspornik kierownicy (w normalnych warunkach użytkowania). Gwarancja na pozostałe części wynosi dwa lata. Po rozpoczęciu użytkowania roweru, niektóre elementy mogą się nieco przestawić. Dlatego też w ciągu pierwszych sześciu miesięcy od daty zakupu oferujemy Państwu bezpłatny przegląd roweru.