Ref: 8576538
2021
Poznaj najważniejsze informacje związane z użytkowaniem roweru juniorskiego Riverside 900 26 cale.
Dzięki omówieniu wszelkich istotnych zagadnień związanym z obsługą posprzedażową roweru Riverside 900 26" bez problemu poradzisz sobie zarówno z montażem, konserwacją i samodzielną wymianą części lub drobnymi naprawami. Nasze filmiki instruktażowe wszystko dokładnie obrazują. W opracowanym przez zespół profesjonalnych doradców technicznych poradniku znajdziesz nie tylko przydatne porady i podpowiedzi, ale również w prosty sposób zamówisz dedykowane części zamienne online.
W naszym FAQ przeczytasz najczęściej zadawane przez użytkowników pytania i odpowiedzi na różnego rodzaju zagadnienia. W razie potrzeby możesz także skontaktować się ze specjalistami w naszych serwisach stacjonarnych lub pobrać szczegółową instrukcję obsługi roweru Riverside 900 26".
Zapraszamy do korzystania z usług wsparcia posprzedażowego Decathlon Support!
Montaż
Ważne jest, aby dostosować wysokość rury podsiodłowej i kierownicy do wzrostu dziecka. Ze względów bezpieczeństwa znak wskazujący maksymalny punkt wsunięcia rury podsiodłowej lub kierownicy w ramę nie powinien być nigdy widoczny (należy upewnić się, że ani sztyca podsiodłowa, ani kierownica nie wystają poza ten maksymalny poziom wsunięcia).
Aby określić prawidłową wysokość siodełka, należy posadzić dziecko na rowerze, opierając jedną piętę na pedale i przekręcając korbę tak, aby pedał znajdował się w najniższym położeniu. Wysokość siodełka jest prawidłowa, gdy noga dziecka jest w tej pozycji wyprostowana. Również w pozycji siedzącej należy sprawdzić, czy dziecko może dotknąć palcami stóp podłoża.
Możesz sprawdzić hamulce w rowerze górskim swojego dziecka, biorąc go za kierownicę i idąc z nim, pociągając za prawą dźwignię, aby sprawdzić tylny hamulec, a za lewą, aby sprawdzić przedni. Koła powinny przestać się poruszać po pociągnięciu odpowiedniej dźwigni. Klocki hamulcowe nie powinny ocierać się o boki obręczy, gdy hamulce nie są zaciśnięte.
Oto co należy zrobić, jeśli zauważysz, że hamowanie nie jest płynne lub koła ocierają się o hamulce: Przed dźwignią hamulca znajduje się regulator baryłkowy. Przekręć bębenek w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara, aby wzmocnić hamulec i uzyskać ostrzejsze hamowanie. Przekręć bębenek w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara, aby poluzować hamulec, co spowoduje mniej ostre hamowanie i odsunie klocki hamulcowe od obręczy.
Ważne jest, aby regularnie sprawdzać stan hamulców.
Aby prawidłowo zamocować oś "szybkozłączki" koła, postępuj zgodnie z tym tutorialem wideo autorstwa Thomasa.
Zalecane ciśnienie jest zawsze podane na ścianie bocznej opony. Zalecamy napompowanie opon do ciśnienia podanego na każdej oponie (MAX PRESURE), które może się różnić w zależności od opony.
Możesz sprawdzić, czy w oponach jest wystarczająco dużo powietrza, po prostu sadzając dziecko na siodełku. Przy jego wadze opona powinna się lekko obniżyć.
W przypadku przebicia opony należy natychmiast zatrzymać się w bezpiecznym miejscu, aby uniknąć uszkodzenia obręczy.
Należy odwrócić rower do góry nogami i postawić go na ziemi na siodełku i kierownicy.
Zwolnić hamulce, aby umożliwić wyciągnięcie koła. Ściśnij razem zaciski hamulców typu V-brake i zwolnij zacisk.
W przypadku przedniego koła zdejmij je z widelca, a następnie zmień dętkę (patrz film objaśniający).
W przypadku tylnego koła, ustawić przerzutkę na najmniejszej zębatce. Odkręcić koło, a następnie wymienić dętkę (patrz film instruktażowy).
W ostateczności można zawsze użyć sprayu do naprawy przebić, jednak nie zadziała on, jeśli dętka jest rozerwana.
W przypadku przebicia opony należy natychmiast zatrzymać się w bezpiecznym miejscu, aby uniknąć uszkodzenia obręczy.
Należy odwrócić rower do góry nogami i postawić go na ziemi na siodełku i kierownicy.
Zwolnić hamulce, aby umożliwić wyciągnięcie koła. Ściśnij razem zaciski hamulców typu V-brake i zwolnij zacisk.
W przypadku przedniego koła zdejmij je z widelca, a następnie zmień dętkę (patrz film objaśniający).
W przypadku tylnego koła, ustawić przerzutkę na najmniejszej zębatce. Odkręcić koło, a następnie wymienić dętkę (patrz film instruktażowy).
W ostateczności można zawsze użyć sprayu do naprawy przebić, jednak nie zadziała on, jeśli dętka jest rozerwana.
Jeśli zmiana biegów jest trudna, oznacza to, że przerzutka tylna nie jest prawidłowo ustawiona względem trybów.
Sprawdź linkę i pancerz:
Jeśli końcówki pancerza są nie na swoim miejscu, mogą blokować linkę przerzutki i powstrzymywać zmianę biegów. Wystarczy wsunąć je z powrotem do osłon.
Jeśli przerzutka nie porusza się nawet po włączeniu i wyłączeniu manetki, oznacza to prawdopodobnie, że linka i jej pancerze uległy zatarciu. Konieczna będzie wymiana linki i pancerzy.
Możliwe, że hak przerzutki został wygięty lub uszkodzony. Powoduje to niemożność zmiany biegów. Radzimy oddać rower do serwisu w najbliższym sklepie Decathlon i zlecić wyprostowanie haka.
Możliwe jest również, że przerzutka jest rozregulowana. W takim przypadku należy położyć rower do góry nogami na siodełku i kierownicy (a najlepiej postawić go na stojaku rowerowym, jeśli jest taka możliwość). Uruchomić przerzutkę/manetkę (w zależności od konfiguracji roweru), aby przełożyć łańcuch na najmniejszą zębatkę. Regulator baryłkowy znajduje się z tyłu przerzutki. Służy do dokręcania i luzowania linki przerzutki, odpowiednio przesuwając przerzutkę w górę lub w dół. Baryłkę należy regulować do momentu prawidłowego, płynnego przełączania biegów.
Jeśli zmiana biegów jest trudna, oznacza to, że przerzutka tylna nie jest prawidłowo ustawiona względem trybów.
Sprawdź linkę i pancerz:
Jeśli końcówki pancerza są nie na swoim miejscu, mogą blokować linkę przerzutki i powstrzymywać zmianę biegów. Wystarczy wsunąć je z powrotem do osłon.
Jeśli przerzutka nie porusza się nawet po włączeniu i wyłączeniu manetki, oznacza to prawdopodobnie, że linka i jej pancerze uległy zatarciu. Konieczna będzie wymiana linki i pancerzy.
Możliwe, że hak przerzutki został wygięty lub uszkodzony. Powoduje to niemożność zmiany biegów. Radzimy oddać rower do serwisu w najbliższym sklepie Decathlon i zlecić wyprostowanie haka.
Możliwe jest również, że przerzutka jest rozregulowana. W takim przypadku należy położyć rower do góry nogami na siodełku i kierownicy (a najlepiej postawić go na stojaku rowerowym, jeśli jest taka możliwość). Uruchomić przerzutkę/manetkę (w zależności od konfiguracji roweru), aby przełożyć łańcuch na najmniejszą zębatkę. Regulator baryłkowy znajduje się z tyłu przerzutki. Służy do dokręcania i luzowania linki przerzutki, odpowiednio przesuwając przerzutkę w górę lub w dół. Baryłkę należy regulować do momentu prawidłowego, płynnego przełączania biegów.
Jeśli dźwignia hamulca jest zbyt luźna, zbyt miękka lub zbyt łatwo dotyka kierownicy, wyreguluj napięcie linki hamulca za pomocą pokrętła na dźwigni hamulca, jak pokazano na poniższym filmie.
Odkręcaj pokrętło i nakrętkę kontrującą, aż uzyskasz prawidłowe napięcie linki dla pewnego, ale niezbyt twardego działania dźwigni hamulca.
Po znalezieniu żądanego naprężenia, przykręć nakrętkę blokującą do dźwigni hamulca, aby zablokować regulację.
Jeśli dźwignia hamulca jest zbyt luźna, zbyt miękka lub zbyt łatwo dotyka kierownicy, wyreguluj napięcie linki hamulca za pomocą pokrętła na dźwigni hamulca, jak pokazano na poniższym filmie.
Odkręcaj pokrętło i nakrętkę kontrującą, aż uzyskasz prawidłowe napięcie linki dla pewnego, ale niezbyt twardego działania dźwigni hamulca.
Po znalezieniu żądanego naprężenia, przykręć nakrętkę blokującą do dźwigni hamulca, aby zablokować regulację.
NAPRAWA PRZEBICIA
Wymiana dętki
Wymiana łańcucha
Możesz użyć produktu typu "wszystko w jednym" (dostępnego w sklepach Decathlon), aby odkleić, wyczyścić, nasmarować i zabezpieczyć rower Twojego dziecka. To bardzo poręczny produkt!
Aby nasmarować łańcuch, przekręć korbę i "rozpyl" produkt na całej długości łańcucha.
Następnie pozostaw na kilka minut do wyschnięcia. Jeśli łańcuch jest bardzo brudny, wyczyść go szczotką lub szmatką i ponownie spryskaj produktem "all-in-one".
Nasza rada: unikaj kontaktu z klockami hamulcowymi i obszarem hamowania na obręczach kół.
Chroń swój rower: Stosuj regularnie preparat "all-in-one", aby zapobiec pojawieniu się rdzy.
Jeśli po kilku jazdach zauważysz, że rower Twojego dziecka jest brudny (błoto, deszcz, kurz itp.), warto poświęcić kilka minut na jego ponowne wyczyszczenie, jeśli zajdzie taka potrzeba.
Jeśli jest pokryty kurzem, wystarczy wyczyścić go suchą szmatką. Jeśli jest zabrudzony błotem lub innym brudem, którego trudniej się pozbyć, można go wyczyścić przy pomocy wiadra z gorącą wodą, gąbki (lub szmatki) i płynu do mycia rowerów lub szamponu. Możesz czyścić takie części jak rama, widelec, kierownica i koła.
CZY WIESZ, ŻE? Zdecydowanie zalecamy, aby do czyszczenia roweru dziecięcego nie używać węża ciśnieniowego: Może to uszkodzić funkcje elementów takich jak główka ramy, łożyska kół czy suportu i narazić Twoje dziecko na niebezpieczeństwo.
Po zakończeniu mycia roweru wystarczy wytrzeć go suchą szmatką, aby zapobiec pojawieniu się rdzy.
Na części ruchome (łańcuch, główka ramy, suport) należy nałożyć świeży smar.
Opony należy sprawdzać zawsze przed wyjazdem na rower.
Jeśli są pozbawione powietrza, należy sprawdzić, czy nie są przebite. W tym celu należy je maksymalnie nadmuchać.
Jeśli opona szybko traci powietrze, trzeba będzie zdjąć koło, a następnie oponę i wymienić lub naprawić dętkę.
Jeżeli opona powoli traci powietrze, należy sprawdzić, czy na jej powierzchni nie znajdują się ostre przedmioty lub odłamki szkła. W takim przypadku należy zdjąć koło, a następnie oponę i wymienić lub naprawić dętkę. Zachowaj ostrożność podczas usuwania ostrego przedmiotu lub odłamka szkła, który spowodował przebicie opony.
Nawet jeśli opony nie są przebite, zalecamy sprawdzenie ciśnienia w oponach (patrz rozdział powyżej).
CZY WIESZ, ŻE? Żywotność gumy zależy od tego, jak jest używana i przechowywana. Jeśli na oponach widać pęknięcia, radzimy wymienić je na nowe.
B'TWIN udziela dożywotniej gwarancji na ramę, kierownicę i wspornik kierownicy roweru górskiego (w normalnych warunkach użytkowania).
Gwarancja na pozostałe części wynosi dwa lata.
Po rozpoczęcia użytkowania, niektóre elementy (np linki, klocki) mogą potrzebować ponownej regulacji. Z tego powodu oferujemy bezpłatny przegląd Państwa roweru górskiego sześć miesięcy po zakupie.